{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.306 visninger | Oprettet:

Hvor meget betyder det? {{forumTopicSubject}}

Hej alle.
Jeg har kigget lidt rundt omkring på dba.dk og Guloggratis.dk!
Det er svært at finde en god ældre påhængsmotor med kort ben, til en rimelig pris. Derfor vil jeg spørge om: Hvor meget betyder det egentlig at den er kortbenet? (Min båd er bygget til kort ben. Det er en Poca 13 jolle)

Mvh. Kristoffer smiley


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Hvor meget betyder det?
  • #2   17. jul 2013 Ok. Det var vist svar nok. Da det er en 20 hk, holder jeg mig til kortbenet!

  • #3   18. jul 2013 Att: Jens
    Det er da noget sludder du skriver der ????
    Hvis båden er bygget til kort ben så er der da ingen grund til at bygge hækken højere
    og der er da ikke mindre chance for skader lige meget om det er kort eller langt ben ??? rammer du en sten så rammer du uanset kort eller langt ben ????
    eller har jeg misforstået noget som du MENER men IKKE omtaler ?????


  • #4   26. jul 2013 Hasse, hids dig ned. Ingen Ingen grund til STOR skrift, det fremhæver ikke noget. Det gør det kun irriterende at læse for andre. Hvis du har noget sagligt at bidrage med, så gør gør det. Ingen grund til dine udbrud. Andre behøver ikke ikke forklare dig, noget som helst. Hold dig til mandens spørgsmål og bidrag med noget konstruktivt selv, hvis du vil. Nu må det stoppe.

    Mht. Det jens skrev, så kan jeg godt se, at jo længere benet stikker under båden, jo større er risikoen for at ramme noget. Dog er det jo ikke alverden det drejer sig om. Men der der er da en lille forskel.
    Jeg har før haft hævet hækken på en båd, (tjek evt fotoalbum) så den passede til langt ben. Det er ikke ikke så svært. Dog flyttes vredet fra motoren, og det er ikke optimalt, men med 25 hk, burde det ikke give nogen problemer, imo.


  • #5   26. jul 2013 Om propellen sidder 15 cm længere ned er sgu da lige fedt mht at sejle på lavt vand ??? for man er da en idiot hvis man sejler hvor man ikke kender forholdene
    i ER sgu da en omgang kloge åger men hav alligevel en god aften


  • #7   27. jul 2013 Hasse. Jens har altså ret her. Beklager men man behøver altså ikke at jorde folk fordi man selv er en åh så dygtig sejler.

  • #8   27. jul 2013 Hej Jens
    Det var det du skrev om at det var nemmere at få skader hvis propellen stak længere ned i vandet der pissede mig lidt af men det er da klart nok at hvis båden er bygget til en kortbenet OG det ikke umiddelbart er muligt at skaffe denne så kan man forhøje hækken DET har du ret i.
    men dit svar var bare misvisende for en der ikke aner en skid om det
    MVH hasse


Kommentér på:
Hvor meget betyder det?

Annonce