2.123 visninger
|
Oprettet:
Coaster DC 600 {{forumTopicSubject}}
Hejsa,
Jeg er helt ny i dette og overvejer at investere i en daycruiser. Krav er at ture med børnene hvor de kan komme efter i en ring / på et kneeboard men samtidig at vi ville kunne overnatte 2 voksne og 2 børn en nat eller to.
Er der nogen der har erfaring med nedenstående båd og om det er et fornuftigt valg og evt om der er nogle mere oplagte. Og er det dumt at starte ud med en sådan båd som nybegynder?
https://www.bluebay-marine.dk/nyeste-baade/coaster-600-dc-m100-hk-yamaha-og-udstyr
Mvh
Morten
aug 2017
Følger: 3 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 76
jul 2019
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
Kan dog godt se pointen med udstyr ud og ind af båden.
Er en 100hk motor fint til en sådan båd? Ud fra behov om dags- og weekendture samt at kunne trække ungerne efter den.
jul 2019
Tak for dit svar.
Når vi snakker om nye både i den her klasse hvor lidt/meget kan man typisk presse prisen? Jeg er med på at det selvfølgelig afhænger af forhandleren men på f.eks. Biler er der jo ingen der køber en ny til listeprisen. Gælder det samme på bådmarkedet?
Mvh
Morten
maj 2005
Følger: 5 Følgere: 2 Emner: 1 Svar: 47
En vask er et must. Du kunne også overveje brugt båd. Der sandsynligvis en masse ekstraudstyr, der også står på ønskelisten, plotter, elspil til traileren (du vil elske det) samt en hel masse mere. Og her kommer en måske 2-6års gl. båd i spil.
Husk at skal op at have en 1800kg trailer, men det har du sikkert allerede i tankerne😆
aug 2017
Følger: 3 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 76
Jeg ville bestemt også kigge på quicksilver som alternativ. Du er også velkommen til at ringe og få en snak, så skriv lige her.
jul 2019
Frank det kan være jeg tager fat i dig. Har familie i Kolding så kommer forbi indimellem, om jeg lige får gjort noget ved det i år eller næste år afhænger af økonomi og timing men er blevet en hel del klogere nu.
sep 2008
Følger: 52 Følgere: 8 Både: 1 Emner: 1 Svar: 648
Når i skal overnatte i så lille en båd, ville jeg også overveje en HT model i stedet, med det budget jeg fornemmer du har, kan man godt finde en model der også er rigtig smart. Uanset hvad er idén om det skal være med påhængsmotor fornuftig.
apr 2008
Følger: 1 Følgere: 30 Emner: 11 Svar: 460
Og jeg ville også give lidt mere og så få en 150 HK motor på .
Båd ifølge katalog 1100 kg tank 135 liter motor ca 200 kg 2 batterier 60 kg div oppakning 100 kg = 2 tons trailer
mar 2010
Emner: 1 Svar: 15
apr 2014
Følger: 1 Svar: 2
Startprisen rendte dog hurtigt op fra 150000 til 261000 uden motoren indblandet.
PS en 100 HK er den mest økonomiske under alle forhold, så overvej nøje dit behov for fart og comfort.
Vi får først vores til april, så har ingen praktiske erfaringer
Coaster DC 600