{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.123 visninger | Oprettet:

Morten M
Morten M
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Coaster DC 600 {{forumTopicSubject}}

Hejsa,

Jeg er helt ny i dette og overvejer at investere i en daycruiser. Krav er at ture med børnene hvor de kan komme efter i en ring / på et kneeboard men samtidig at vi ville kunne overnatte 2 voksne og 2 børn en nat eller to.
Er der nogen der har erfaring med nedenstående båd og om det er et fornuftigt valg og evt om der er nogle mere oplagte. Og er det dumt at starte ud med en sådan båd som nybegynder?

https://www.bluebay-marine.dk/nyeste-baade/coaster-600-dc-m100-hk-yamaha-og-udstyr

Mvh
Morten

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Handyman til små opgave 500 kr.
  • Få fjernet TV bord 250 kr.
  • Opsætning af en lampe. 1.050 kr.
  • afhentning forskelligt skrald 2.500 kr.
  • Opening a mailbox with a lost key and replacement of lock 770 kr.
  • Vaskemaskine op 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Coaster DC 600
  • #2   28. jul 2019 Enig med Morten. Den er fin til forlængede weekender. Længere ferie så er den for lille. Jeg har selv en Uttern D57 som er næsten magen til QuickSilver Activ 595. Jeg har 150 HK på og den går rigtigt godt. Du kan kigge på quicksilver som alternativ. Tag 150 HK, det kommer du ikke til at fortryde. Problemet med størrelsen: vi sover fint 2 voksne foran. Bliver lidt klemt med et 10 års barn men det kan gå. Det andet er at man putter alt ind i båden i dagstimerne. Det skal så ud af båden når man skal sove. Det bliver meget frem og tilbage. Vi overnatter mest to voksne hvor problemet bliver lidt mindre. Jeg overvejede dc600 som alternativ men synes den var lidt for tung til trailerkørsel og prisen var også lidt højere.

• Morten M
    Morten M Tilmeldt:
    jul 2019

#3   28. jul 2019 Tak for jeres svar. Tanken er også umiddelbart weekendture maksimalt. Skulle konen og børnene så for alvor blive bidt af det må vi tage det derfra.
    Kan dog godt se pointen med udstyr ud og ind af båden.
    Er en 100hk motor fint til en sådan båd? Ud fra behov om dags- og weekendture samt at kunne trække ungerne efter den.

• Morten M
    Morten M Tilmeldt:
    jul 2019

#5   28. jul 2019 Hej Morten,

Tak for dit svar.

Når vi snakker om nye både i den her klasse hvor lidt/meget kan man typisk presse prisen? Jeg er med på at det selvfølgelig afhænger af forhandleren men på f.eks. Biler er der jo ingen der køber en ny til listeprisen. Gælder det samme på bådmarkedet?

Mvh
    Morten

• #7   28. jul 2019 Jeg synes du har fat i den helt rigtige type båd. Og igen, motoren ER for lille. Du vil ærgre dig så længe du har båden at du ikke havde en større ex. 150 HK med stålpropel.
    En vask er et must. Du kunne også overveje brugt båd. Der sandsynligvis en masse ekstraudstyr, der også står på ønskelisten, plotter, elspil til traileren (du vil elske det) samt en hel masse mere. Og her kommer en måske 2-6års gl. båd i spil.
    Husk at skal op at have en 1800kg trailer, men det har du sikkert allerede i tankerne😆

• #8   28. jul 2019 Du er velkommen til at komme og prøve min båd i Kolding som minder om. Forskellen i pris er ikke så stor i Mercury fra 115 til 150 HK. Jeg vil ikke nøjes med 115. Du skal også have en plotter og 1800 kg trailer. Jeg kunne på quicksilver forhandle 20000-30000 af prisen ved at spille dem ud mod hinanden.
    Jeg ville bestemt også kigge på quicksilver som alternativ. Du er også velkommen til at ringe og få en snak, så skriv lige her.

• Morten M
    Morten M Tilmeldt:
    jul 2019

#9   29. jul 2019 Endnu en gang tak for jeres hjælp. Jeg må ud og se bådene og have en snak med dem.
    Frank det kan være jeg tager fat i dig. Har familie i Kolding så kommer forbi indimellem, om jeg lige får gjort noget ved det i år eller næste år afhænger af økonomi og timing men er blevet en hel del klogere nu.

• #10   29. jul 2019 Overvej en letter brugt daycruiser fra fx Askeladden, Yamarin, Finnmaster, Bella, Flipper, Nordkapp, Nimbus, Aquador eller Uttern (fra før det blev til en luksus Quicksilver), det er kvalitetsbåde der holder prisen. Mærker som fx. Ryds, Crescent, Campion og Jeanneau er også udemærket.

Når i skal overnatte i så lille en båd, ville jeg også overveje en HT model i stedet, med det budget jeg fornemmer du har, kan man godt finde en model der også er rigtig smart. Uanset hvad er idén om det skal være med påhængsmotor fornuftig.

• #11   29. jul 2019 Jeg vil tro den ene af de voksne skal sove på bagsædet , for at i kan sove 4 i den .
    Og jeg ville også give lidt mere og så få en 150 HK motor på .

Båd ifølge katalog 1100 kg tank 135 liter motor ca 200 kg 2 batterier 60 kg div oppakning 100 kg = 2 tons trailer

• Kaj L
    Kaj L Tilmeldt:
    mar 2010

Emner: 1 Svar: 15
    #14   1. aug 2019 Båden ser fin ud, men jeg tror jeg ville vælge et lidt mere kendt mærke der er lidt nemmere at komme af med igen, og så virker 100 HK lidt småt når I skal trække vandski etc. Vil også være lidt træg at få i plan med fire om bord og diverse oppakning.

• Per W
    Per W Tilmeldt:
    apr 2014

Følger: 1 Svar: 2
    #15   5. aug 2019 Har lige købt en med 100 HK. Men det er fordi 80% er sejlas på Silkeborg søerne.
    Startprisen rendte dog hurtigt op fra 150000 til 261000 uden motoren indblandet.
    PS en 100 HK er den mest økonomiske under alle forhold, så overvej nøje dit behov for fart og comfort.
    Vi får først vores til april, så har ingen praktiske erfaringer

Kommentér på:
Coaster DC 600

Annonce