{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.408 visninger | Oprettet:

Nadia B
Nadia B
Tilmeldt:
3. aug 2019
Følger: 11 Emner: 1 Svar: 3

Påhængsmotor vil ikke starte {{forumTopicSubject}}

Hej alle kloge sejl-entusiaster

Jeg er stødt ind i nogle motorproblemer, og jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre. Der er mit første år med egen båd og jeg er desværre ikke særlig handy anlagt.

Jeg har en 4-takts Yamaha påhængsmotor, 150 hestekræfter. Jeg mener at motoren er ca 8 år gammel. Den har altid fungerer upåklageligt - altid startet i første forsøg. Igår var jeg ude og sejle og der var ingen problemer. Den startede fint da vi sejlede ud og den startede fint efter vi havde holdt pause. LIGE efter vi kom i havn kunne den ikke længere starte igen. Den siger en mærkelig hakkelyd når man forsøger at starte den, lidt ligesom en spætte.
Jeg kan se på navigationen at der er 12 volt på motoren. Jeg har pumpet benzin på motoren og jeg har tjekket dødmandsknappen. Alt strøm virker fint på båden, det er blot som om motoren ikke kan komme rigtig i gang.

Er der nogen der har prøvet noget lignende eller har en ide til hvad det kan være?

På forhånd tusind tak


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Påhængsmotor vil ikke starte
  • Nadia B
    Nadia B Tilmeldt:
    aug 2019

    Følger: 11 Emner: 1 Svar: 3
    #2   3. aug 2019 Hej Morten

    Tak for svaret, jeg forsøger at lade batteriet så. Kan jeg selv gøre noget ved ledningerne?

    Og jeg er nødt til at spørge dumt fordi jeg desværre intet ved om motorer, men hvad kan der være galt med starteren?


  • Nadia B
    Nadia B Tilmeldt:
    aug 2019

    Følger: 11 Emner: 1 Svar: 3
    #6   3. aug 2019 Den står i frigear ja. Umiddelbart virker alt spændt fast, men måske skal jeg prøve at spænde efter med værktøj.

  • #7   4. aug 2019 Kan du evt prøve at lave en video af den?

  • #8   4. aug 2019 Lyder som en dårlig stelforbindelse

  • Nadia B
    Nadia B Tilmeldt:
    aug 2019

    Følger: 11 Emner: 1 Svar: 3
    #10   4. aug 2019 Tusind tak for hjælpen alle sammen.

    Jeg fik købt en lader og ladt batteriet helt op. Det viste sig at være en blanding af for lavt batteri + problemer med dødmandsknappen. Motoren virker igen nu, så jeg er meget lykkelig!

    Tusind, tusind tak for alle jeres mange gode råd. Jeg har nu lært lidt om min motor.


Kommentér på:
Påhængsmotor vil ikke starte

Annonce