{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Wc afløb 500 kr.
  • Fastmontere opvaskemaskine 900 kr.
  • Opvaskemaskine lækker vand 1.378 kr.
  • Klippe hæk 1.000 kr.
  • Fjernelse af køkkenskab 1.200 kr.
  • Montage af vægophængt toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  To takt olie
  • #3   4. jan 2014 okay tak jens smiley , men torben jeg glemte lige at skrive at der er en motor fra 86, og den olie du henviser til er primært rettet til moderne motorer smiley

  • #4   5. jan 2014 Har du benyttet den rigtige olieblanding f.eks. 1% eller 2% blanding ????

  • #5   6. jan 2014 Jeg bruger Xd 100 olien til min evinrude E-Tec den er lidt dyrere end de andre olier og den ryger / lugter overhovedet ikke og så smører den bedre og motoren bruger betydelig mindre end min forrige forrige motor som var en Yamaha 115

  • #6   6. jan 2014 jeg bruger 1 litter to takt olie til 25 liter benzin smiley

    tak Hasse, prisen betyder ikke så meget smiley så det kan være jeg lige prøver den smiley


  • #7   7. jan 2014 1 liter olie til 25 liter benzin ??????? så er det da klart at den ryger ??? er der selvblander på den eller blander du olien selv ???? normale 2 takts udenbordsmotorer skal køre på 2% og er der nogle ældre Yamaha der kører 1:100 = 1% men din Mercury skal køre med 2%
    Og så vil jeg lige fortælle dig at din båd UMULIGT kan gå 47 knob med en 115 hk på og da SLET ikke 50-51 knob med en 4 bladet det er UMULIGT
    Hvis du sætter en 21" 3 bladet på så vil den gå et sted mellem 43-45 knob


  • #8   7. jan 2014 vi blander selv olien, men skal lige tjekke blandingsforholdet om det var rigtigt det jeg skrev

  • #9   7. jan 2014 1 liter olie til 25 liter benzin det er = 4%, ja så skal den sku da ryge en hel del smiley

  • #10   7. jan 2014 1 liter benzin med :

    1% = 0,01 L = 10 ml = 0,1 dl olie.
    2% = 0,02 L = 20 ml = 0,2 dl olie.
    3% = 0,03 L = 30 ml = 0,3 dl olie.
    4% = 0,04 L = 40 ml = 0,4 dl olie.

    5 liter benzin med :

    1% = 0,05 L = 50 ml = 0,5 dl olie.
    2% = 0,10 L = 100 ml = 1,0 dl olie.
    3% = 0,15 L = 150 ml = 1,5 dl olie.
    4% = 0,20 L = 200 ml = 2,0 dl olie.

    10 liter benzin med :

    1% = 0,10 L = 100 ml = 1,0 dl olie.
    2% = 0,20 L = 200 ml = 2,0 dl olie.
    3% = 0,30 L = 300 ml = 3,0 dl olie.
    4% = 0,40 L = 400 ml = 4,0 dl olie.

    25 liter benzin med :

    1% = 0,25 L = 250 ml = 2,5 dl olie.
    2% = 0,50 L = 500 ml = 5,0 dl olie.
    3% = 0,75 L = 750 ml = 7,5 dl olie.
    4% = 1,00 L = 1000 ml = 10,0 dl olie.

    Så 1,0 dl olie til 5 L benz for at lave 2%


  • #12   7. jan 2014 jeg har lige tjekket forholdet jeg skrev forkert jeg bruger 0,5 liter olie til 25 l benzin. jeg undskylder

  • #13   7. jan 2014 kan min motor godt kører med 1% blanding?

  • #15   7. jan 2014 Mercury elpto 115 hk årgang 1986 "TOWER OF POWER"

  • #16   8. jan 2014 NEJ du skal / KAN IKKE køre med 1 % olie på din Mercury elpto 115 hk årgang 1986 "TOWER OF POWER" den skal have 2 % og hvis din blanding er korrekt og den stadig ryger så ville jeg da starte med at bruge den olie som forhandleren foreskriver og EVT ringe til en Mercury forhandler og høre om ikke det er normalt at den ryger mere end nyere motorer for det er jo også en ældre dame du har der ????
    og så bruger den jo en aller helvedes masse benzin MEN en ros skal den da have !! den LYDER skide godt og så TRÆKKER den fedt.
    Jeg vil tro at min Evinrude E-Tec 115 HO med 130 HK bruger under 1/3 del benzin i forhold til din Merc men på den anden side er det jo da også klart for i 1986 kostede benzinen jo heller ikke en skid i forhold til i dag hvor det jo vil være en DYR fornøjelse at sejle med din Tower of Power.
    MVH Hasse


  • #17   8. jan 2014 Hvis det kan gøre din dag bedre så kan jeg fortælle dig at jeg i sidste uge snakkede med en ven som fortalte at han havde haft sit livs oplevelse i sommers hvor han var med ude og sejle i en Speedbåd med 3 x 8,2 ltr. V8 hvor de brugte 800 liter på ca 4 timers sejlads så i forhold til den er din jo " billig " at sejle med men sådan er det jo i dag !! hvis man vil lege med de store drenge så skal man ikke tænke så meget over hvad det koster.
    Jeg startede på den forrige båd med en 115 HK Yamaha V4 som brugte ca 59 l i timen ved fuld gas og må da indrømme at den trak meget hårdere en den E-Tec jeg har nu men til gængæld bruger jeg nu MAX 1/3 del ved fuld gas og 0,7 liter i timen ved Trolling fart ca 3 knob


  • #18   8. jan 2014 okay tak for svaret og ja en e-tec er satme en fin motor har et par venner der sejler med E-tec smiley men det er når jeg sejler stille at det oser meget, og det er lift træls smiley men 800 liter på 4 timer puhaa smiley

  • #20   8. jan 2014 det vil jeg prøve smiley og ja det er jo en gammel maskine så den ryger jo lidt mere end de nye

  • #21   8. jan 2014 sån en skal jo bare fremad, så lugter du det ikke og ser det heller ikke smiley

  • #22   8. jan 2014 nej det rigtigt, men den er sku tørsdig hvis man lukker helt op for hanen smiley


  • #23   8. jan 2014 Har du tænkt på at årsagen til al den røg kan være pga. slidte karburatorer eller dårlig justering og evt. slidte stempelringe. det er ikke altid totakts olien der skal ha skylden ..... smiley


  • #24   8. jan 2014 altså den var til motorservice sidste år, og han sagde at den ikke fejlede noget overhovedet smiley

Kommentér på:
To takt olie

Annonce