{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.124 visninger | Oprettet:

2 eller 4 takt. {{forumTopicSubject}}

hej alle, jeg går og kigger efter en lille kabine båd og har sådan set osse fundet ud af at det nok bliver en ørnvick eller ryds. så kommer mit spørsmål så. hvad er bedst til sådan en båd, en to eller fire takt. motor?
jeg hælder selv mest til en fire takt da jeg så ikke skal tænke på at blande olie og at den skulle være mere økonomisk. håber i her inde kan hjælpe mig med at blive klogere.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Wc afløb 500 kr.
  • Fastmontere opvaskemaskine 900 kr.
  • Opvaskemaskine lækker vand 1.378 kr.
  • Klippe hæk 1.000 kr.
  • Fjernelse af køkkenskab 1.200 kr.
  • Montage af vægophængt toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  2 eller 4 takt.
  • #1   6. feb 2011 4T er mere økonomisk og som regl mindre larmende.
    2T er som regl stærkere hvis vi ser på samme motorstørrelser (f.eks 500cc).

4T kræver mere vedligeholdelse end 2T.

• #2   6. feb 2011 okay. ved du noget om hvor meget dyrere en to takt er i drift i forhold til en fire takt? tænker på benzin økonomien.

• #3   6. feb 2011 Jeg vil skyde på 30% dyrere uden at vide det med sikkerhed.

På en 2-takter ryger der en del uforbrændt benzin med ud i udstødningen for hvert stempelslag.

• #4   6. feb 2011 Nyere to-taktere som ecotech er altså ikke dyrere i drift end 4 taktere

• #5   6. feb 2011 Men en 2 takt vil stadig ha det dobbelte antal forbrændinger end en 4 takt, og hvis men skal sejle langsomt eller trolle, ville det helt klar være en 4-takt, da en totakt ikke er glad for at køre længe i tomgang,

Men ang vedlighold,

Så er der endelig kun motor olien mere på 4takt, så drift omkostningerne er nok mindre på en 4 takt, og så slipper men også for lugten at 2takt olie i båden,,

Men omvendt til race og sjov er en 2 takt bedre,

• #6   6. feb 2011 Anders 70'er både er bare sejere smiley K

Hvad har man så gjort af tandremmen på 4 taktsmotorene.

Vedligeholdelsesmæssigt er en 4 takt dyrest.

• #7   6. feb 2011 hvor meget er der at vedligeholde 4 takter? måske lidt ligesom en bilmotor. husk olie og tanrem. jeg er nød til at spørge, for jeg ved intet om det og det bliver min første båd

• #8   6. feb 2011 nogen gode råd om hvad jeg skal købe med hensyn til 2 eller 4 takt

• #9   6. feb 2011 2 takt er ligeså økonomiske som 4 taktere er, og mht larm er de næsten lige så støjsvage.

Eksempelvis Evinrude giver tre års garanti på deres e-tec 2 taktere samt at der er tre år eller 300 timer imellem service.

Skal det være en båd der primært sejler i mellemgas og fuldgas området og skal bruges til f.eks. vandsport hvor den skal trække noget vil jeg klart vælge en 2 takter.

Kommentér på:
2 eller 4 takt.

Annonce