5.900 visninger
|
Oprettet:
Søkortplotter med ekkolod Garmin 421S {{forumTopicSubject}}
Jeg har kigget en del på Garmin 421S og tænker at det nok er den bedste til mit behov.. Kan især godt lide funktionen med at den selv kan beregne en rute hvis man har Bluechart G2 vision kort.
Men er her nogen der har prøvet sådan en fætter i praksis.. Er skærmen stor nok, fungerer den i alle hastigheder.. Er der noget at tage højde for, eller irreterende ting.
Jeg vil blive rigtig glad for input.. Også hvis i mener der er alternativer jeg skal kigge på.. prisleje max 5-6000 kr. incl kort.
jul 2008
Både: 3 Emner: 39 Svar: 217
nov 2012
Følger: 1 Både: 1 Emner: 10 Svar: 113
okt 2012
Følger: 18 Følgere: 169 Både: 2 Emner: 18 Svar: 1.043
aug 2007
Følger: 9 Følgere: 10 Både: 1 Emner: 22 Svar: 314
Christian m. Det link du har, jeg kan ikke lige gennemskue hvad det er for et kort? tror ikke det er et bluechart G2 vision.. Og det er vel det eneste rigtige at have dette?
aug 2007
Har dog i mellemtiden fundet ud af at man kan købe enheden med hæk transducer til 2800 kr. og på Ebay det helt store danmarkskort VEU710L til 580..
så den overvejer jeg at gå efter...
mar 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Både: 3 Svar: 13
jul 2007
Følger: 28 Følgere: 30 Både: 2 Emner: 1 Svar: 53
maj 2012
Følger: 12 Følgere: 14 Emner: 15 Svar: 795
Det kort du henviser til på ebay. er et piratkort.
nov 2012
jun 2012
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 9
maj 2012
Jeg må indrømme, at jeg føler mig meget provokeret over, at Jens N. skrev til mig, at den Garmin 421S med et lovligt Veu710L og Topo Danmark, som jeg tilbød ham for kr 3800,- var alt for dyr, fordi han kunne købe piratkort på Ebay, meget billigere..
Hvis det var stjåle varer man vil købe, er dette nok ikke forummet, hvor man skulle søge råd og vejledning, vi bådejere, har i forvejen alt for mange problemer med tyveknægte, der ikke kan lade vores ting være i fred, fordi der er personer, der intet problem har med at købe de både, motor og andet udstyr, som bliver stjålet fra os....
okt 2012
Følger: 18 Følgere: 169 Både: 2 Emner: 18 Svar: 1.043
Jeg har også fået stjålet det helt store kort..men så var det godt det bare var en kopi
Til 300kr frem for 2500kr så hjem og hente et nyt så var vi klarg igen.
nov 2012
Men det er måske bare mig.
Jeg ved godt hvor min grænse går....! Føler mig bestemt ikke som en kriminel fordi jeg har en garmin kopi i min plotter, eller henter et par sange på nettet uden at spørge kunstneren om lov først.
maj 2012
Et pirat-kort, er lavet af kriminelle, der stjæler et firma´s softvare, craker det, og sælges så til folk, der mener, at det bestemt ikke er noget galt med det, for det er jo billigt i forhold til orginalen..
Softvare, man normalt køber, som kriminelle har craket, og så sælger som såkaldte piratkopier, er lige så ulovligt som at stjæle alt muligt andet, og sælge det videre og skulle man være det mindste i tvivl om det, så prøv at spørge en Jurist eller politiet.
Der er for nyligt faldet adskillige domme, med kæmpe bøder, og endog fængsel, for henholdsvis hæleri af piratkopier, feks ved at downloade film og musik fra nettet, og til dem der har lavet store penge på at formidle sådanne piratkopier, det viser lidt om, at myndighederne tager tyveri af softvare lige så alvorligt, som tyveri af alt muligt andet..
Jeg kan også sige, Det er måske bare mig, der har et problem med det, og bliver provokeret af, at de lovlige ting jeg prøver at sælge, bliver holdt op mod stjålne ting, rent prismæssigt...
Til både dig Henrik P og Kim M, jeg tror faktisk ikke at nogen af jer, vil købe noget der er stjålet, jeg tror bare, at køb og salg af pirat film, musik, og andet softvare, er så udbredt, at mange ikke mere ser det som hæleri eller tyveri...
aug 2007
Men skønt du fortæller hele baadgalleri at jeg handler med piratkort, selvomjeg ikke gør!!!!!
Mvh Jens
maj 2012
Jeg beder dig undskylde mange gange, hvis jeg har taget helt fejl af dig, hvor du, efter at have søgt på netop det kort, for at tjekke min pris, stadigvæk var i god tro, da du fandt et kort til under 25% procent af den normale pris..
Nu har du jo lavet et indlæg, hvor du fortæller at du var i god tro, så er der vel ikke nogen, der forsat vil beskylde dig for at købe piratsoftvare med fuld overlæg.
Du kan sikket også godt forstå, at jeg blev provokeret over at skulle sammenligne min pris, med det et piratkort koster...
aug 2007
Mvh Jens
sep 2010
Følger: 1 Følgere: 3 Både: 2 Emner: 3 Svar: 17
Søkortplotter med ekkolod Garmin 421S