{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
13.267 visninger | Oprettet:

John R
John R
Tilmeldt:
9. feb 2014
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 12

Hvilke bådmærker er toppen af poppen.. {{forumTopicSubject}}

Hej Alle
Jeg er i gang med at købe en speedbåd/ daycruiser, og kunne i den forbindelse godt tænke mig at høre nogle bud på, hvad der er bådenes Rolls Royce?
Hvilke mærker er i toppen?
Hvad er middel?
Hvad er bunden?
Hvad skal man holde sig fra?

Jeg kender ikke så mange mærker andet end
Bayliner,
Maxum,
Sea Ray,
Campion,
Glastron
Fletcher
Wellcraft
Chaparral
Hvordan ville i prioritere dem, og er der andre der er bedre eller som man skal holde sig fra...


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Hvilke bådmærker er toppen af poppen..
  • #1   21. feb 2014 formula, baja, fountain, mti, cigarette, princess m.fl smiley

  • #2   21. feb 2014 Skal du købe nyt eller brugt?

  • John R
    John R Tilmeldt:
    feb 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 12
    #3   21. feb 2014 Brugt båd..


  • #4   21. feb 2014 Hvor mange spir vil du kaste efter projektet?

  • John R
    John R Tilmeldt:
    feb 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 12
    #5   21. feb 2014 Det kommer jo an på hvad det er, startede med at ville købe en til ca. 30.000, er gået noget op nu, men helst ca. 40.000,-...f.eks. Det er begrænset hvad jeg får brugt båden...

  • #6   21. feb 2014 toppen af poppen får du ikke for 30-40000 kr vil foreslå så nyt som muligt , så lille en motor som du kan klare dig med (da det bliver dyrere jo større motor)

  • theWSU .
    theWSU . Tilmeldt:
    jul 2008

    Både: 3 Emner: 39 Svar: 217
    #7   21. feb 2014 hvis du sætter et 0 bagefter..så får du toppen af poppen.

    ellers må du nøjes med det vi andre (pøblen) har.


  • John R
    John R Tilmeldt:
    feb 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 12
    #8   21. feb 2014 Det kommer nok ikke bag på mig at jeg ikke får noget nyt for de penge.. Det jeg spørger om, det er hvad er gode mærker og hvilke mærker skal man holde sig fra... Jeg kunne sagtens bruge noget mere, men det bliver næste gang hvis jeg får brugt det nok....


  • #9   21. feb 2014 Glem alt om mærkerne. Køb den der er bedst vedligeholdt.

  • #10   21. feb 2014 Hvad forventer du den skal bruges til smiley

  • #11   21. feb 2014 40000.- kommer du ikke langt med,en motor koster for en V8 mercrusier min 100000.- og så er det ikke toppen. Erik har ret køb det der er mest velholdt, glem alt om at spille konge. smiley

  • John R
    John R Tilmeldt:
    feb 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 12
    #12   21. feb 2014 Jeg ved ikke hvad du mener med at spille konge?
    Jeg kan høre at du ved meget, så ved du sikkert også at man kan få massere af både hvor der er V8 i for langt mindre end 100.000,-. Jeg har ikke brug for en motor, jeg skal bruge en båd, skulle jeg bruge en motor så importerede jeg en. Mit spørgsmål ( jeg ved ikke om du har læst det ) gik egentlig bare på hvad der er godt, og hvad man skal holde sig fra. F.eks. har flere skrevet at man ikke skal købe en Bayliner fra før 1990, andre har skrevet køb en ferskvandskølet osv... Det er jo gode og nyttige oplysninger for en ny på denne her slags bådemarked. ( Jeg har tidligere haft flere mindre speedbåde ).


  • kenneth A
    kenneth A Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Svar: 5
    #13   21. feb 2014 jeg følger lige den her tråd jeg leder efter en omkring de 80 men hold fast jeg tror man kan blive taget ved næsen. men der må da være nogle mærker man skal holde sig fra som ørnvik og hvad med bayliner og sea ray er der ikke nogle der ved noget??

  • John R
    John R Tilmeldt:
    feb 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 12
    #14   21. feb 2014 Jeg har nu hørt fra flere at Sea Ray skulle være rigtig godt.


  • kenneth A
    kenneth A Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Svar: 5
    #15   21. feb 2014 okay tak john jeg leder også og det er vildt alle de mærker og vil ikke tages ved næsen..


  • #16   21. feb 2014 en fletcher er fx en fin båd hvis vi taler et sæt til 30-40000 . global er også . men det er svært at rådgive om da der er fantastisk billige både . og andtre der er prissat helt hen i skoven.


  • #17   21. feb 2014 Ørnvik, Bayliner, Stingray er personligt bådmærker, hvor jeg ville kigge mig grundigt om....

    Men som flere skriver, så i det prisleje og årgang som du kan få for den pris, så ville jeg først og fremmest kigge grundigt på hvordan båden er vedligeholdt....

    Uanset om det er toppen af poppen eller ej, hvis den ikke er ordentligt vedligeholdt, nå bliver alle både noget bæ at have med at gøre...

    Dog ville jeg uden tvivl holde mig fra alt der står OMC på....uden undtagelse....


  • John R
    John R Tilmeldt:
    feb 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 12
    #18   21. feb 2014 Chapparal skulle også være rigtigt godt, der er så mange muligheder. Jeg synes at man kan få meget for pengene nu, men jeg ved jeg ikke får det brugt så meget som jeg regner med, derfor går jeg efter noget billigere, men hvem ved måske køber jeg også noget som koster mere... Jeg er i hvert fald der nu, hvor jeg vil prioritere at den er ferskvandskølet ..

  • John R
    John R Tilmeldt:
    feb 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 12
    #19   21. feb 2014 Tak michael og Peter
    Har haft et par fletchere, men vil gerne have at der er en lille kahyt - til udstyr -.
    Har kig på en chapparal og Glastron, er der nogle som har erfaring med dem...


  • #20   21. feb 2014 det er som udgangspunkt ikke dårlige mærker , er de i fornuftig stand kan det ikke gå helt galt , tja ferskvandskøling er godt men er for mig at se ikke en dealbreaker.

  • #21   21. feb 2014 Jeg ville nok alliere mig med en båd kyndig, uanset at det ikke er i den dyre ende du kigger, så kan det blive et meget dyrt bekendtskab hbis du får købt katten i sækken....

    Og det dyreste på en båd er maskinen....så sørg for at få den tjekket godt efter, få den kompressions testet m.m. Men som sagt, tage en med der ved noget om det.


  • #22   21. feb 2014 Skal du have toppen poppen (bedste sejlegenskaber i højeste kvalitet) så køb en Hydrolift. Hvis du kan finde en, rækker dit budget nok kun til en T 17 uden motor, men der er ingen plads som du ønsker.

  • #23   22. feb 2014 Kig på guloggratis, og under bådtilbehør på dba og bådtrailere på dba smiley

  • #25   22. feb 2014 Hej John det var nu ironisk det med kongen..... Klart du kan få en båd med V8 i til under 100000.- men for30- 40000.- så kommer du til at bruge alle dine sparepenge på rep. Nu har du jo mere forstand på det ind du giver udtryk for, så ved du også at have båd, er noget dyrt legetøj. Men lyt til det med at købe noget der er i orden, og ikke tænke på hvad der er bedst på papiret. Håber du finder noget uden de store problemer. smiley

  • #26   22. feb 2014 Jeg er på ingen måde enig i, at man kommer til at bruge alle sine penge på rep. ved både i den prisklasse...

    Min speedbåd nr 2 kostede 32.000 kr, godt nok hentede jeg den i Italien men alligevel....jeg havde den i 3 år, den kostede mig ikke en krone bortset fra brændstof og alm. service....

    Igen det er alfa omega hvordan den er blevet behandlet og vedligeholdt.


  • #27   22. feb 2014 Ørnvik og bayliner ville jeg aldrig eje om jeg så fik dem gratis.. Hvis du skal have indenbords motor så er det klart et plus hvis den har ferskvands køling! Hvis du kan finde en med en 6 cyl Volvo eller mercruiser fra så har du en hurtig båd som ikke er alt for dyr at sejle i.. Kig evt efter en god solid amerikansk båd. Og hvis du ikke ved så meget om både så tag en med ud og kig på den som virkelig ved noget om det så du ikke køber katten i sækken da der dersværre er meget skrammel på markedet!

    smiley


  • kenneth A
    kenneth A Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Svar: 5
    #28   22. feb 2014 er det bedst med indenbords motor eller udenbords?


  • John R
    John R Tilmeldt:
    feb 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 12
    #29   22. feb 2014 Der er i hvert fald mindst larm i indenborsmotorer...

  • John R
    John R Tilmeldt:
    feb 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 12
    #30   22. feb 2014 En indenborsmoter er stort set det samme som en bilmotor...

  • kenneth A
    kenneth A Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Svar: 5
    #31   22. feb 2014 okay tak

  • John R
    John R Tilmeldt:
    feb 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 12
    #32   22. feb 2014 Nogle der kender en cutter?

  • #33   22. feb 2014 Argh det er nu ikke rigtigt ! Den eneste påhængs motor der larmer er de gamle 2 takts.. 4 Taks siger næsten ingenting.. Men ja blokken på en indenbords er den samme som en bils..

  • #36   23. feb 2014 Fordi de er billige og kvaliteten de sidste ca. 15 år har været på niveau med konkurrenterne.

  • #37   23. feb 2014 Der er så en overvægt af Baylinere, der er ældre end de 15 år....

    Så måske kvaliteten alligevel er bedre end rygtet siger....


  • #38   23. feb 2014 Bayliner er sådan set ikke så dårlig, det er vil det man kalder for havets Skoda, mig bekendt det er en super god båd til de fleste, og ja.. i den billige ende, men hvis man ellers kan leve med at det ikke er en "Audi" man sejler i, så må jeg sige at jeg er meget glad for vores Bayliner 2655 den har alt det vi skal bruge for at hygge os en weekend hvor vi både strækker ski og tube uden problemer. Motor/ drev er jo det samme som de fleste sejler med Mercruiser V8 /Alpa1 G 2 , så jeg kan kun sige mest godt om den, og igen prisen er vær at tage med. smiley


  • #39   23. feb 2014 Nu er det også de mindre og ældre bayliner man skal holde sig fra.. De store som din er nogle rigtig fine både til små penge.. De små bayliner blev solgt og importeret ned Force påhængsmotorere på og de motore er det arveste lort sagt pænt ! Så det har ikke været med til at styrke bayliners rygte.. Men som der bliver sagt flere gange, er man ligeglad bare man kan "sejle" så er det da sikkert en fin båd.. Jeg som bådmekaniker ville bare ikke eje sådan en.. Kun hvis vi er oppe i størrelse med kiwis..

  • #40   24. feb 2014 Min kammerat har en helt ny 115 hk Suzuki...den siger godt nok ikk meget når den køre..jeg vel næsten påstå at en med indenbordsmotor siger mere når den køre og sejler, En nogen af di nye påhængsmotor gør.

  • #41   24. feb 2014 Helt enig Henrik.. Jeg var ude og prøve sejle en kunde båd jeg havde monteret en ny 115 Suzuki på og havde lagt stille i tomgang et stykke tid og rodet med noget og havde glemt at den var startet fordi jeg simpelthen ikke kunne høre motoren i tomgang så drejede nøglen igen smiley

  • #42   24. feb 2014 Har sejlet i div. mindre både med indenbords og udenbords motor, og det er helt sikkert generelt mindre støj fra en 4 cylindret 4-takt. påhængsmotor, ind fra en indenbords.

  • kenneth A
    kenneth A Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Svar: 5
    #43   25. feb 2014 morten er det ikke dyrere at forsikre en udenbords motor da den er nemmere at stjæle?? og kan du sige hvad de koster ca med kasko og hvor kan man forsikre både hvad er bedst?


  • #44   25. feb 2014 hvis du vil have en god forsikring ,så skal du have pantenius, hvis du vil have en billig forsikring med dårlig dækning, så skal du vælge søersorensen ærø ( problemet ligger i deres afskrivnings regler)

  • #45   26. feb 2014 Ja jeg er også vendt tilbage til Pantaenius, efter at have været forsikret gennem div. udenlandske selskaber via Dansk agent. Mht. Forsikring af udenbords kontra indenordsmotor, er du nød til at få tilbud på begge dele. Der er plusser og minusser ved begge, syntes dog der er mest der taler for påhængsmotor frem for indenbords benzin, men det kommer helt an på hvad ens kriterier er.

  • #46   19. mar 2014 Det er jo meget individuelt hvad den enkelte mener er toppen af poppen også med hensyn til hvad du skal bruge den til. For en båd hvor familien skal med ud og fiske er opbygget på en helt anden måde end en båd som skal bruges til at sejle en tur på stranden med gutterne og stå på vandski og sejle hurtigt. Her ved jeg godt at der er mange der vil modsige mig og skrive at "min båd kan man godt stå på vandski efter selvom den er bygget som familie-kutter ". Men som flere har skrevet så lad vær med at kigget for meget på producenten, jeg vil derimod råde dig til at kigge efter et skrov som er bygget til det du vil bruge båden til. Da jeg kiggede efter båd sidste år kiggede jeg efter en båd med en v bund der ikke var for dyb da jeg ønskede en båd som var stabil ved høj fart men som stadig kunne trække vandski helt ud på siden uden båden mister balance. Men der er sku ikke nogle der får lov til at fiske fra den smiley så det er et spørgsmål som kun du kan svare på da båden skal dække dine personlige behov. Håber du kan bruge mit indlæg til noget og finde "din" båd

  • #47   19. mar 2014 Toppen af poppen, til en 30-40000 ??? Du siger lige til når du finder en Chapparal til den pris


Kommentér på:
Hvilke bådmærker er toppen af poppen..

Annonce