{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.380 visninger | Oprettet:

Tjek af vand i "synkefri kasser" {{forumTopicSubject}}

Hej.
Min båd har desværre været delvist sunket og derfor fyldt med vand. Båden (uttern495ht) er synkefri og har nogle ventiler (skrue med en plastring rundt om) til luftlommer / kasser (går jeg ud fra det er...).
Hvordan tjekker jeg at de her lommer / kasser ikke er fyldt med vand?
Mvh. Asger


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Tjek af vand i "synkefri kasser"
  • #1   8. maj 2014 Skruer dem ud og ser om der kommer vand ud?

  • #2   8. maj 2014 Bare nysgerrig, hvordan er det sket?

    Det kunne være jeg blev klogere på hvad jeg IKKE skulle gøre smiley


  • #3   13. maj 2014 Den sank under stormen Bodil.
    "ventilerne" sidder i toppen af luftkasserne. Derfor ved at skrue dem løs kommer det ikke nødvendigvis vand ud... Er der nogle erfaringer? En pumpe med en lille slange eller noget i den stil?


  • #4   31. jul 2014 Jeg har forgæves forsøgt at skrue dem ud....
    Skrue kører bare med rundt - de ser sådan her ud?
    Nogle erfaringer med hvordan jeg går dem ud?


    profilbillede
  • #5   1. aug 2014 Der sidder formentlig en møtrik på den anden side så skær den af med en vinkelsliber

  • #7   1. aug 2014 Men den burde ikke dreje med rundt vel.... Ventilen på begge sider i båden har været under vand og siden skruen bare drejer med rundt tænker jeg ikke, de er tætte.... Kan ikke rigtig høre noget når jeg vipper båden frem og tilbage...

  • #8   1. aug 2014 Jo den burde da der bare er en møtrik på den anden side og hvis du kan dreje den rundt er den med stor sikkerhed ikke tæt. Den er lige til at skære af og så kan du sætte bundpropper med indsats i de koster omkring 25 kr stykket så har du fået syn for sagen og det er lavet 100 % tæt igen.

  • #9   1. aug 2014 Super tak,
    Så skruen burde dreje med rundt? Men alligevel er den ikke tæt?
    Vil tage en nedstryge med derud og skærer dem af.
    De bundpropper med indsats du referer til - hvor finder jeg dem? (Evt link til internet butik?)


  • #10   1. aug 2014 Asger de kan købes i alle marinebutikker faktisk... Husk at tætne med lidt sikaflex feks. Tror du kommer til at slide lidt med en nedstryger da det sikkert er rustfrit stål de bolte men alt arbejde er motion smiley

  • #11   1. aug 2014 De kan feks købes her http://www.watski.dk/Laenseprop-11e2G så rasper du bare hullet op så det passer i str til dem.. De fås i forskellige str hos andre butikker Men vent til du har dem i hånden de skal gerne går lidt stramt i. smiley Husk et par passende rustfrie skruer til dem. Så kan du også når båden er på land skrue propperne ud så evt fugt mv fordamper fra rummene.

Kommentér på:
Tjek af vand i "synkefri kasser"

Annonce