{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.268 visninger | Oprettet:

Rasmus H
Rasmus H
Tilmeldt:
3. aug 2008
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 15

Ny propel / skrue passer ikke? {{forumTopicSubject}}

Hej Baadgalleri.

Jeg har lige bestilt en ny skrue til min båd som burde passe 100%, da det er til en Volvo Penta med SX drev (som vores, hvilket er en 4.3 V6 med 190hk), men den passer ikke helt alligevel?

Den kører fint ned langs akslen og strålerne passer fint, men det er som om at den er for kort, da der stadig er cirka 5mm stråler, så møtrikken kan jo ikke stramme propellen ind? se eventuelt billedet, da det er svært at forklare.

Er der nogen der ved om man kan købe en adapter, ellers har jeg tænkt at dreje en speciel skrive i rustfrit stål med målene, sådan at møtrikken atter kan stramme skruen?

Nogen med nogle ideer?

Mvh Rasmus


Kommentarer på:  Ny propel / skrue passer ikke?
  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    aug 2008

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 15
    #1   12. maj 2014 Dette er den gamle skrue, som man kan se passer den jo fint på akslen.

    profilbillede
  • #2   12. maj 2014 Er det bare mig, eller ligner det ikke at billedet med den skrue der passer på, at den blanke alu/stål del er sat uden på skruen ? Er du sikker på den er støbt sammen med skruen ? Alle de skruer jeg har haft fingere i, har jeg aldrig set sådan en studs eller spacer ude i enden på smiley

    Just my 10 cents

    Mvh
    Casper Nyland


  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    aug 2008

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 15
    #3   12. maj 2014 Hej Casper.
    Det skal jeg ikke vide, den skrue sad på da jeg købte båden i sin tid. Så jeg ved ikke hvordan det skal se ud, jeg ved bare at den nye ikke ser ud til at passe helt ved tilspændingen ??
    Rasmus


  • #4   12. maj 2014 Nej, men det jeg tænker på er om du ikke kan tage det blanke stykke af på den gamle propel og flytte over på den nye ? det ligner en form for spacer. Og nej, kan sagtens se at møtrikken ikke kan spændes til smiley

  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    aug 2008

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 15
    #5   12. maj 2014 Jo jeg kan pille selve navet ud af den gamle skrue, og jeg troede egentligt at det kunne flyttes over på den nye, men den nye skrue er vidst støbt med navet, kan ikke skille det ad i hvert fald smiley

  • #6   12. maj 2014 okay, ja det lyder mærkeligt. Hvilken årgang er motor ?

  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    aug 2008

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 15
    #7   12. maj 2014 2001. smiley men mon ikke jeg kan dreje en klods/skive i rustfri og så bare spænde mellem skrue og møtrik?

  • #8   12. maj 2014 100% på, at du kan få den blanke ting, der sidder på den gamle propel af, og over på den nye smiley
    Det ligner en seperat spacer smiley


  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    aug 2008

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 15
    #9   12. maj 2014 Jeg har prøvet men det kan jeg ikke smiley

  • #10   12. maj 2014 Jo, det vil du kunne, men den skal jo så i så fald, have stråler også, for at sidde helt fast. Ligesom Emil, vil jeg også mene det må være muligt at få den spacer af! Har du prøvet at varme den op, og banke let på den ?

  • #11   12. maj 2014 Varm den lidt op, og gi' den i hovedet med en gummihammer smiley

  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    aug 2008

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 15
    #12   12. maj 2014 Altså jeg kan nemt få spaceren af dem gamle skrue, men jeg kan ikke få den på den nye smiley

  • #13   12. maj 2014 Okay, men er spaceren med stråler også, indvendigt ?

  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    aug 2008

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 15
    #14   12. maj 2014 Ja.

  • #15   12. maj 2014 Du mangler afstandsstykket for enden af propellen....:)
    Kan købes hos Volvo Penta - oplys drevnummer ved bestilling af afstandsstykket.


  • #16   12. maj 2014 Drop at køb en ny, hvis du kan få den af den gamle propel, sætter du bare den nye propel på, så spaceren og så møtrikken på og spænd smiley

    Den skal ikke disideret side fast på propellen, men bare side imellem propellen og møtrikken smiley Bare husk at give godt med fedt smiley


  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    aug 2008

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 15
    #20   12. maj 2014 Hej Preben.
    Tak for hjælpen! Jeg prøver at undersøge linket.
    Rasmus


  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    aug 2008

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 15
    #21   12. maj 2014 Hvilken en er det på det første link?

Kommentér på:
Ny propel / skrue passer ikke?

Annonce