{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.228 visninger | Oprettet:

Luca J
Luca J
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4

Sejljolle med lidt plads i... {{forumTopicSubject}}

Hej..

Jeg leder efter en sejljolle med følgende krav.

- Maks. 10.000

- Der skulle gerne være plads til en 3-4 voksne til en hyggelig sejlads og evt. en fisketur.

- Den skal kunne tages op på land, ved hjælp af jollevogn.

Hvad Johansson i af forslag?

Er selv kommet frem til en Wayfarer...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• lampeudtag virker ikke + lampemontering 1.000 kr.
  • Rengøring af lejlighed. Ca 150 kvm. Der skal støves af. Støvsuges. Vaskes gulv. Ryddes op. 2 toiletter og et køkken. 625 kr.
  • Bygge indendørs gibsvægge 8.000 kr.
  • Vores overdækning på terrassen er utæt... 2.000 kr.
  • Samle børneseng og børnereol 205 kr.
  • Bøgehæk,voldsomt. 2.750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sejljolle med lidt plads i...
  • #1   12. maj 2014 Wayfarer er nok det bedste bud hvis du søger en jolle der går rigtig godt for sejl, der er dog ikke mange til salg i det prisleje. Skal du ikke sejle kapsejlads og kan gå på kompromis med farten for sejl, kunne en combi-jolle være et bud. Den vil være mere egnet til at fiske fra og vil have integreret beslag til motor, de 4 mest udbredte combi-joller i Danmark er Askeladden 14, Rügen, Crescent 455 og Triss Giggen, de vejer lidt mere end en Wayfarer.

• Luca J
    Luca J Tilmeldt:
    maj 2014

#2   12. maj 2014 Umiddelbart er jeg også kommet frem til at en Wayfarer er det bedste bud.

Hvor søstærk er sådan en? Sænker på hvor nemt den vender rundt, hvor den har det med bølger, og hvor meget det lægger sig når der er vind i sejlene..

Har tjekket kombijollerne, men de er ikke specielt pæne, og så ser de ud til at sejle lettere dårligt for sejl? De har heller ille meget sejl at give af kan man sige...

Sejljoller er nyt for mig - har været vant til almindelige sejlbåde på 30-40 fod i min opvækst.. Men en bådplads omkring Aarhus bliver lidt for dyrt for mig indtil videre smiley

• #3   13. maj 2014 Den er rimelig søstærk, men kan som andre sejljoller kæntre, så der er en god idé at være forsvarligt klædt på til en tur i baljen, og gerne øvet rejsning af jollen.

• Luca J
    Luca J Tilmeldt:
    maj 2014

#4   13. maj 2014 Ville gerne kunne tage en sejltur i almindeligt tøj... Men det er måske en dårlig ide? smiley

Der skal vel gåes lidt "til den" før at den kæntrer?

• #5   13. maj 2014 Man kan sagtens sejle i alm. tøj, bare man gør det når forholdene tillader det, og om sommeren hvor vandet er varmt sker der jo ikke noget ved man ryger i. faktisk er fordelen ved joller at de er synkefri, i modsætning til de fleste kølbåde.

fra frisk til hård vind skal du nok regne med det kan blive spænende at sejle, den kan godt tåle at krænge en del, men idéen er jo at besætningen så hænger til luv og modvirker presset fra vinde så jollen sejler oprejst, en Wayfarer kan godt plane, så det kan godt blive sjovt.

http://www.youtube.com/watch?v=uj6MbWuXqRM

• Luca J
    Luca J Tilmeldt:
    maj 2014

#6   13. maj 2014 Det lyder til at være som forventet.

Tak for svar.. smiley

Var nede ved Marselisborg Lystbådehavn og trisse rundt.. Der lå et par kombi-joller.

Hvordan sejler de? De ser rummelige ud, men ligner ikke at de har specielt gode sejlegenskaber.

Kommentér på:
Sejljolle med lidt plads i...

Annonce