7.228 visninger
|
Oprettet:
Sejljolle med lidt plads i... {{forumTopicSubject}}
Hej..
Jeg leder efter en sejljolle med følgende krav.
- Maks. 10.000
- Der skulle gerne være plads til en 3-4 voksne til en hyggelig sejlads og evt. en fisketur.
- Den skal kunne tages op på land, ved hjælp af jollevogn.
Hvad Johansson i af forslag?
Er selv kommet frem til en Wayfarer...
sep 2008
Følger: 52 Følgere: 8 Både: 1 Emner: 1 Svar: 648
maj 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
Hvor søstærk er sådan en? Sænker på hvor nemt den vender rundt, hvor den har det med bølger, og hvor meget det lægger sig når der er vind i sejlene..
Har tjekket kombijollerne, men de er ikke specielt pæne, og så ser de ud til at sejle lettere dårligt for sejl? De har heller ille meget sejl at give af kan man sige...
Sejljoller er nyt for mig - har været vant til almindelige sejlbåde på 30-40 fod i min opvækst.. Men en bådplads omkring Aarhus bliver lidt for dyrt for mig indtil videre
sep 2008
maj 2014
Der skal vel gåes lidt "til den" før at den kæntrer?
sep 2008
fra frisk til hård vind skal du nok regne med det kan blive spænende at sejle, den kan godt tåle at krænge en del, men idéen er jo at besætningen så hænger til luv og modvirker presset fra vinde så jollen sejler oprejst, en Wayfarer kan godt plane, så det kan godt blive sjovt.
http://www.youtube.com/watch?v=uj6MbWuXqRM
maj 2014
Tak for svar..
Var nede ved Marselisborg Lystbådehavn og trisse rundt.. Der lå et par kombi-joller.
Hvordan sejler de? De ser rummelige ud, men ligner ikke at de har specielt gode sejlegenskaber.
Sejljolle med lidt plads i...