{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.292 visninger | Oprettet:

Renovering af speedbåd {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg er ved at renovere min speedbåd og har i den forbindelse valgt at lave en slags dagbog som kan findes på min hjemmeside. www.DanskVandsport.dk
Såfremt du har gode råd og ideer er de meget velkomne.

Jeg har valgt at opdele dette projekt i nogle forskellige dele som ser således ud:
1. Bunden
Denne del omhandler fjernelse af gammel bundmaling, slibning og påførelse af ny bundmaling.
2. Vindspejl / forrude
Da forruden i båden er ret ridset og ret ugennemsigtig har jeg valgt at udskifte den. Vi vil derfor samle lidt information om hvordan det gøres.
3. Øvre udvendige del af båden
Båden har et par småridser hist og her. Disse skal naturligvis udbedres.
4. El-system
Elsystemet skal gennemgåes og evt forbedringer laves.
Er ved at se på 3M's gastætte forbindelser
5. Musik-anlæg mm
Den nuværende cd-afspiller har det desværre ikke alt for godt, så den skal også udskiftes. Planen er at sætte en MP3-afspiller (og en forstærker).

Ser frem til en masse gode råd.

mvh
Christian Laustsen
www.DanskVandsport.dk


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Renovering af speedbåd
  • #1   11. nov 2004 har med interesse læst vedr. fjernelse af bundmaling. Hvordan bliver resultatet? Bliver glasfiberen ligesom ny, eller?? Du kunne jo evt. smide billeder op på din profil af arbejdet/resultatet.

    Vh
    Morten


  • #2   11. nov 2004 Hej Morten.
    Jeg synes ikke jeg kan sige at glasfiberen bliver som ny. Bundmalingsfjerneren har egentlig bare hjulpet med at få den gamle bundmaling af. Jeg forventer at bruge minimum en hel weekend (20 timer) til at slibe glasfiberen helt fin og glat. Herefter skal den have en gang primer før end den skal have ny bundmaling. Slibningen bliver med 3M's vådslibe-produkter som jeg synes er de bedste. Primer og bundmaling vil jeg forsøge at sprøjte på engang i februar måned. Jeg forventer at båden skal i vandet senest i maj måned.


  • #4   14. nov 2004 Hej Henrik.
    Jeg har selv haft problemer med at finde et vindspejl. I sommers snakkede jeg med en glarmester som sagde at han kunne skaffe noget plexiglas som holde til at sidde på en båd. Ifølge ham kan man bruge 2 slags: Alm plexiglas og hærdet plexiglas. Prisen er natuligvis højere på den hærdede men så vidt jeg husker var det ikke en prisforskel af betydning når man ser på hvor meget man typiske skal bruge til en forrude. Han sagde også at man kunne få noget der var tonet. Jeg regner derfor med at jeg skal have en let tonet sort forrude i min. Jeg får lige fat i en pris, så du ved hvor meget det ca. koster.
    Hvis forruden på din båd buer lidt kan man bøje plexiglas med en hårtører. Kanten "fuges" med marine-silicone og lim enkelte steder så den er tæt i kanterne. Dette har jeg dog ikke prøvet endnu.

    mvh
    Christian


Kommentér på:
Renovering af speedbåd

Annonce