{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.793 visninger | Oprettet:

Renovering af Speedbåd {{forumTopicSubject}}

Hej Bådfolk.

Jeg står netop og skal igang med at renovere mim gamle speedbåd.
Jeg malede den i sommers, men desværre, var den hærder jeg brugte for gammel, så båden var længe om at hærde, og malingen blev helt nikotin gul. Nu skal jeg så have malingen af igen, og jeg kan ikke slibe i det, da det stadig ikke er 100% hærdet, og jeg ved ikke om den nogensinde vil blive det. Igår gik jeg så igang med at skrabe det af, og den nemmeste metode jeg indtil videre har fundet er denne: Overhældning med acetone, og så skrabe malingen af med en spartel, men på en 16 fods speedbåd, kommer det til at tage lidt lang tid. Er der nogle som har en andet forslag? Jeg har overvejet sandblæsning, men jeg mener det er lidt for mange penge at ligge i sådan en gammel båd. (Det tror jeg ihvertfald, for jeg aner ikke hvad en sandblæsning koster)

Når jeg nu er færdig med at slibe den, skal den vel affedtes i acetone eller lignende, og skal den males igen. Hvilken maling vil i anbefale (Det er til over vandlinien) Det må gerne være et billigt alternativ til de dyre hempelmalinger.

Jeg håber nogle af jer kan komme med forslag.

Mvh.

Kenneth


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Renovering af Speedbåd
  • #1   11. okt 2006 istedet for en spartel skulle du købe en rigtig skraber

  • #2   11. okt 2006 jeg har prøvet noget ligende engang, hvor vi rep en båd og lige skulle male det sted hvor der var lagt glasfiber i, vi fuskede det bare og malede oven på, og det holder sku endnu. og det er 5 år siden, men det var så over vandlinjen...
    eller kan du jo prøve med en stål børste på en vinkelsliber eller boremaskine, bare sørg for den ikke er for grov...
    topcoate til både er da ikke voldsomt dyrt, jeg gav ca 100 kr pr l incl hærder...


  • #3   20. okt 2006 Hej Chris.

    Jeg havde ikke lgie tænkt på en stålbørste til vinkelsliberen, men det er da et forsøg værd. det har taget mig 2 timer indtil videre at få spidsen af båden slebet ned. Så alle forslag er et forsøg værd.

    -Bay


Kommentér på:
Renovering af Speedbåd

Annonce