Første gangs køber speedbåd {{forumTopicSubject}}
Hej Alle,
Efter mange overvejelser har jeg besluttet mig, nu skal det være. Vi skal ha en speedbåd, jeg er helt ny i faget så hvad skal man kigge efter?
Mit budget lyder på omkring 60.000kr (plus minus)
Jeg har kigget lidt rundt på nettet, men jeg synes det er svært. Jeg er ikke type der behøver det sidste nye skrig, men båden skal være fed.
Jeg vil helst ha noget med indenbords motor og så skal den kunne trække vandski.
Hvad er godt og skidt? Nogen siger baylinere er lidt discount osv? Men hvordan forholder det sig i virkeligheden? Hvad skal man kigge efter når man kommer ud og kigger på båden?
Mvh Mathias
maj 2013
Følger: 7 Følgere: 8 Emner: 6 Svar: 217
jul 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
Jeg har sgu ikke lige en kammerat som går op i både og har forstand på det. Så havde jeg bare spurgt ham istedet for at skrive herinde
Du skriver skift af impeller? Hvad er det?
Dvs.
1. man skal kontrollere skroget for skader
2. Få en kompressionstest
3. Ellers kigge hvordan den ser ud overordnet
Dem jeg har kigget på har være 17-20 fods og de fleste har været med en mercruiser 4.3L.. Det gør ikke noget den sluger lidt sovs, det er jo et legetøj.
jul 2014
Er der nogle forhandlere der er skarpe i brugte både til fornuftige penge eller vil de hellere sælge mig en ny?
maj 2012
Følger: 12 Følgere: 14 Emner: 15 Svar: 795
Et godt råd er, køb en bowrider, den har extra mange siddepladser, og den åbne bow giver plads til at man kan bevæge sig rundt i båden, og det er blot et par af fordelene ved en Bowrider...
Den er også nemmere at sælge igen, hvis du vil skifte til noget større..
Vælg en med påhængsmotor, da dit buget betyder at du ikke kan få de nyeste både, og en gammel indenbords kan om nogen, være et bundløs pengehul, på alle fronter..
Skal den være liggende fast i vandet, eller skal det være en trailerbåd ?
maj 2012
http://www.dba.dk/campion-485-bowrider/id-1007674534
jul 2014
Brumme, det er lige præcis Bow rider jeg har kigget efter, jeg har dog kun kigget med indenbords fordi jeg synes båden bliver meget federe:) Hvor langt skal man op i pris/årgang før det er noget ordenligt med indenbords? Det kommer selvfølgelig også an på hvordan den tidligere er blevet serviceret og vedligeholdt.
maj 2012
Tjek også om traileren´s lasteevne passer til den pågældende båd, ellers kan det blive en stor extra omkostning, at skulle købe en større trailer...
Som begynder ville jeg vælge en med påhæng, og helst en med indsprøjtning, da den er mere økonomisk i brug.
Grunden til at jeg ikke direkte skriver 4takt påhæng, er fordi de er mere sarte, når de bliver ældre, og kan koste spidsen af en jetjager, at få skiftet tandrem på osv.
Så finder du en med en 4 takts påhæng, så få dokumenteret antal timer i brug, samt undersøgt om den står for at skulle have den store tur med ny tandrem m.m
De ældre indenbords, er stor set alle stødstangsmotor, og har ikke den svaghed, der er rust i hele kølesystemet derimod det svage led, og / eller frost-skader, hvis de ikke har været frostsikret korrekt...
Find en der ved hvad han har med at gøre, og tag ham med, når du skal ud og se på en interessant båd, så du ikke køber katten i sækken, jeg er sikker på, at du kan finde en sådan herinde, måske mod en mindre betaling, men den extra udgift, kan vise sig at være de bedste penge du nogensinde har givet ud....
maj 2012
(link fjernet) Ny motor og drev !
(link fjernet)
(link fjernet) Ligner et godt køb, og med masser af tilbehør
jul 2014
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
Det giver virkelig stof til eftertanke da jeg overvejer at købe denne: http://www.engstrombilerogbaade.dk/baade//vis/1042000194/Campion-Cortess-165-
Som første gangs motorbåd.
jul 2014
jul 2014
maj 2012
Den rette pris for den er under kr 30.000,- uden trailer, hvis den ellers er ok..
Til mellem 50 og 60 kilo, kan du sagtens finde noget nyere og bedre, og som nybegynder, så start med en båd med påhængsmotor, generelt koster de meget mindre i brug, både den daglige, men også udregnet på lang sigt..
jul 2014
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
jan 2014
Følger: 3 Følgere: 1 Svar: 162
Første gangs køber speedbåd