{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.271 visninger | Oprettet:

Ørnvik 650 Weekend, montere vinduesvisker {{forumTopicSubject}}

Hej,
Jeg har anskaffet mig en 2005 Ørnvik 650 Weekend, som jeg gerne vil have monteret vinduesvisker i, på forruden, søger lidt rådgivning om hvordan det skal gøres.
Der kan købes forskellige motorer, eks. i Biltema, den skal vel skrues fast i glasfibertaget eller ?, forruden kan vel ikke holde den alene.
Den meget buede forrude kan vel også give lidt udfordringer.
/Peter Z


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Ørnvik 650 Weekend, montere vinduesvisker
  • #1   13. okt 2019 Lad være med at købe noget billigt skrammel, køb evt. Roca.
    Vi har lige sat en Roca https://www.watski.dk/Viskemotor-115wH i vores og så en parallel arm så der ikke er så mange hjørner og buer når den har visket... det er altså dejligt.
    Vores sidder i selve ruden og det er den også fra fabrikken, er der ikke et monterings hul til visker i en 650 weekend, det er der da vist i en 640 weekend, monter den som de siger fra fabrikken... så er du sikker og skal ikke ud og bruge MANGE tusind kroner på en revnet rude pga fejl montering.


  • #2   13. okt 2019 Kunne ikke dy mig.... så var inde og se fotos af 650, de fleste har disker monteret i styrbord side i nederst hjørne, ser ud til at den er sat i selve glasfiberdelen lige under ruden.
    Dog er der enkelte der har den i midten oppe under taget, men i selve ruden.
    Er nok lidt at lege med sin tegnebog hvis der skal bores i selve ruden ... ja jeg turde ikke ... tænk hvis der løber en revne og der er MEGET stres på sådan en stor flade....


  • #3   14. okt 2019 Hej,

    Tak for svar, hvor fandt du de billeder, jeg har søgt billeder og fandt 1 styk 650 weekend med viskere, men det var ikke så let at se monteringen.

    /Peter


  • #4   14. okt 2019 Jeg googlet bare 650 weekend, masser af billeder..... Meeen man skal lede lidt i blandt dem, fandt dog en del på spanske sider med salg...

Kommentér på:
Ørnvik 650 Weekend, montere vinduesvisker

Annonce