{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.599 visninger | Oprettet:

Båd og motor ryster og div. problemer {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Jeg har 2 spørgsmål som jeg håber i kan hjælpe med.

1: Jeg har en mercury 100 hk 2 takt. Der er 4 cyl men hvis man sejler under 2000 omdrejninger går den kun på 2 cyl (mener det 2000 omd). Men den tidligere ejer har fået den pillet ud så den ikke går ned og kører på 2 cyl men hele tiden kører på 4 cyl. Dette betyder at den har et træk lige fra starten. Nu er mit spørgsmål.
Jeg var ude og sejle min første tur efter overtagelsen. Der gik den i tomgang og gik ud. Hvorfor det???
Jeg sejlede stille frem punktet efter tomgang og der pruttede den som om den lige skulle til at gå ud. Hvad skyldes dette???

2: Når jeg lukker lidt op for håndtaget begynder den at ryste både i motor og båd. Hvad skyldes dette?? Og det er også når man sætter båden ned i fart at den begynder at ryste på et tidspunkt...

Jeg håber at der er nogle der kan hjælpe mig.

Mvh

Christian

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hæng hylder op 930 kr.
  • Rengøring 700 kr.
  • easy bed assembly 480 kr.
  • Rengøring af 55 m2 lejlighed. 500 kr.
  • Hjælp til at flytte rullegardiner + dør 850 kr.
  • samling af højskab 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Båd og motor ryster og div. problemer
  • #1   17. okt 2006 Det at den er ved at gå i stå ved lav gas og at den kun går på 2 cyl. er nok en fejljustering af karboratorene eller for lidt benzin og det med at båden ryster SKAL du sgu ha fundet ud af for det kan meget vel være en skæv skruaksen og DET er ikke godt men det KAN også være at din propel er skadet men DET burde du kunne se ?? men med hensyn til en evt skæv skrueaksel er det nemt at se ?? snør et stykke tovværk om kring akslen og træk så den drejer rundt , du vil nu kunne se bagfra om den er skæv og hvis den er skæv så fo den skiftet ??SEJL IKKE men en skæv aksel for det næste der ryger er gearkassen og DET er DYRT.

Hilsen Hasse

• #2   17. okt 2006 Hej Hasse.

Det du skriver omkring at det må være en fejljustering at den kører på 2 cyl den er oprindeligt meningen.. Men de har fjernet den spare enhed som sidder i så den går på 4 cyl nu.

Jeg var ude og sejle i dag og det er kun et øjeblik den gør det med at ryste!!!. Det er bag propellen jeg skal snører et tovværk rundt og så trække og så kan man se om den kører skævt skruen eller hvad???

Mvh

Christian

• #3   18. okt 2006 Hvis du ikke er mekaniker eller rigtig godt inde i det med bådmotorer, så vil jeg anbefale dig at køre hen til din nærmeste Bådforhandler/mekaniker.. De kender måske problemet og kan komme med gode råd eller lave det for dig.

• #4   18. okt 2006 ja så kan du se om akslen kører skævt

Hilsen Hasse

• #5   18. okt 2006 hvis det ikke ere alt for kostbart synes jeg du skal få genetableret det 2+2 system, det er megetmere økonomisk og du har ikke meget ud af at det ikke er der....giver du bundgas kører den på alle 4 alligevel

• #6   18. okt 2006 JEg vil også gerne have den sat på igen og jeg får det nok også gjort her i vinter...

Kommentér på:
Båd og motor ryster og div. problemer

Annonce