{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Hvor stor en motor
  • #2   7. sep 2014 Ved ikke man kan se noget på det her bilelde

    profilbillede
  • #3   7. sep 2014 14fods fletcher ligner det normalt 20% over hvad den er godkent til er ingen problem... jeg vil sige max max 100hk måske 115 men kun i 4cyl de andre er alt for tunge. før du monterer så se din båd godt efter for er der den mindste smule skader på hæk skal man tage sig voldsomt i agt og vurdere om der skal monteres forstærkninger(kan gøres på forskellig vis.) også efter montering af stor motor bør man efter hver sejlads tjekke agterspejl og samlinger ved skroget for stressmærker. 225hk kan du ikke engang udnytte på den båd selv hvis den kunne bære den

    jeg sejler med 90hk 3cyl på en båd stort set magen til(global sabre 14,6 fod)


  • #4   7. sep 2014 du skal osgå udover alt dette være opmærksom på at der skal være plads i motorbrønden til at motor kan dreje

  • #5   8. sep 2014 Der er vist en anden, som har en 6 cyl 115 mercury på en båd magen til din.
    Han er ved at sælge sin motor, da den er for stor til båden.

    Så... Mon ikke 225 er lige rigelig?


  • #6   8. sep 2014 225 hk vil være totalt overkill til den lille båd og du vil slet ikke kunne sejle med fuld gas da du ikke vil kunne styre den og så risikerer du bare at komme slemt til skade
    jeg tror som Morten at 115 vil være RIGELIGT


  • #7   9. sep 2014 Maks 4 cyl på den båd

  • #8   25. sep 2014 Det er ikke et spørgsmål om hk, men vægt og nosser!! Så lav vægt kan di smide 100-150 max ben og 2takter. Så er det ret vigtigt den sidder i den perfekte højde!! Den rigtige mølle på, flad vand og så skal det nok blive sjovt.

  • #10   25. sep 2014 Ja som jeg skrev, er det et spørgsmål om nosser!! Der blev ikke spurt om hvad der var sikkert! Men hvis vi siger sikkert, vil jeg holde mig til det der sidder på nu.
    Ja der er risiko for den flipper!! Helt sikkert. Men hvis har 70hk og overvejer, var det 200?, så ved man godt at man har skudt forbi det sikker.


  • #12   25. sep 2014 hvis du ikke er vant til at sejle speedbåd skal du IKKE begynde at lege med 150 hk for det er dømt til at gå galt ???
    jeg forstår slet ikke at en som Jonas der ikke engang har en båd oprettet kan udtale sig om nosser og vægt for det er jo tydeligt at han ikke aner hvad han snakker om


  • #13   25. sep 2014 Personligt vil jeg altid gå efter en maskine der er for stor. Har det bedst med at det er mig der bestemmer topfart, og ikke størrelsen på maskinen. Jeg tror måske ikke jeg vil vride håndtaget i bund ret tit med, lad os sige 120 hk, men når det hele lige passer. Vind bølger og modet. Så jo(;

  • #14   25. sep 2014 Jonas, hk har da meget mere end vægten at sige.. vridet på hækken når du river 200hk er noget voldsommere end hvis man man trækker igennem med fx en 60hk....
    dvs hvis båden er godkendt til 75 ender du med at rive den i stykker hvis du smider 200hk på.
    det anbefales at holde sig indenfor de øverste 20% af anbefalet motorstørrelse. men her vil jeg give jonas ret, så stor som muligt en båd der er godkendt til 75hk skal selvfølgelig have 75hk....min har 90 men med forstærket og ombygget hæk smiley


  • #15   25. sep 2014 Om det er sikkert bestemmer ham ved gassen jo.
    Skal det være tosset så gå da all in. Forstærk hækken og smid en kværn på så båden kun er der for at motoren ikke synker, tag så ud og se hvordan den sejler.
    Derefter kommer det store arbejde med optimering som er sjovt.
    Når det hele så spiller sælger du sikkert og laver noget der er vildere endnu.
    Men start med noget mindre end de 225 hk så du får noget erfaring med små speedbåde med store maskiner.
    Husk altid en god redningsvest og en snor om håndled eller i vest forbundet til nødstop.
    Held og lykke med projektet. smiley


  • #16   25. sep 2014 Jo tak! Har muligvis fået fingre i en fin v4, personen der har den er bare ikke sikker på om det er en 110 eller 100hk smiley
    Hvordan kan jeg se om min hæk er forstærket, skal ser være noget jern i eller hvordan?


  • #17   25. sep 2014 http://youtu.be/DpGwrMYDUPs

  • #18   25. sep 2014 Den skal forstærkes med trekanter og fiber på indersiden. Evt stringers i bunden.
    Prøv at søg i fotoalbum.
    Jeg havde en 115 rækkesekser (140kg) på min 14 fods Fletcher.
    Den var godkendt til 70 hk.
    Det var sgu sjovt.


  • #19   25. sep 2014 de fleste både der er forstærket er med "trekanter der støbes op med fiber.
    der er også set forskellige versioner at stålkonstruktioner


  • #20   25. sep 2014 Så er jeg næsten sikker på min er forstærket, den er nemlig sindsyg tyk i hækken

  • #21   25. sep 2014 Min Fletcher var 60 mm I hækken som standard.

  • #22   25. sep 2014 Ja lodret skal sikkert forstærkes, men det er der jo skrevet masser om.

    Lad os se lidt på den hæk, inde og ude fra. Mest indefra.


  • #23   26. sep 2014 det hjælper ikke bare at hækken er tyk. det er der hvor den er samlet med skroget der skal forstærkes også

Kommentér på:
Hvor stor en motor

Annonce