{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.739 visninger | Oprettet:

trække bådtrailer op. {{forumTopicSubject}}

Synes at have hørt noget om, at man kan køre sin trailer ned på rampen og lægge båden på denne, mens at bilen stadig holder oppe på det flade, og så trækkes trailer og båd op til bil med elspil... hvorledes fungere denne løsning og hvordan skrues det sammen i praksis? tænker der kommer et hårdt pres på næsehjul, eller monterer man noget specielt?


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  trække bådtrailer op.
  • #1   25. nov 2014 Har jeg godt nok ik hørt men ville da trække i en vange på bådtrailer smiley

  • #2   25. nov 2014 de gør det en del i usa, men det er kun de svære steder.

  • #3   25. nov 2014 tænker det må være lidt ligesom dengang man havde et stort håndspil stående på slæbestederne til at trække ophalervogne op med, men vile gerne høre noget mere om det. der er mange alm biler som godt kan trække ens bådtrailer men som har det lidt hårdt når den skal sætte i gang op ad slæbested fx

  • #4   25. nov 2014 så laver man t klodste til bag hjulene og en snor fra dem op til trækket så når man køre bliver de slæbt efter bilen.


  • #5   25. nov 2014 er det fordi du har problemer med at trække din båd op ?

    jeg så en i sommers der lavede det lille nr han holde med bilen oppe og så først trak han båden op på traileren og derefter traileren op til bilen med næsehjulet nede men det ikke end en 14 fods jolle smiley


  • #6   25. nov 2014 Så en der havde et smart system!

    Han havde faktisk en forlænger til sin anhænger, på en 3 meter, som han så satte på, så trak han båden op uden problemer!

    Kræver en "han" anhængertræk som du sætter på den 3 meter stang så du kan sætte den på trailer, og et "hun" i den anden ende så du kan sætte den på bilen. Dejligt let


  • #8   25. nov 2014 Hej Steffen
    Er det din båd du har problemer med at trække op? Den ser ikke ud til at veje alverden?

    Som andre foreslår skulle du prøve med et par trækiler under baghjulene. De holder snildt min Smax med Jofa'en uden hverken brug af håndbremse eller gear og gør det super let at sætte igang selv på stejle ramper.

    Ideen med et spil ml båd og trailer har jeg kun set hvor folk sætter lette både i direkte fra kysten, jeg tror det ville være spild af tid og kræfter på en rampe..med mindre du vil trække en bayliner op med en VW Up elle lignende.... Og så får du nok problemer senere smiley


  • #9   25. nov 2014 har selv set det det anvendt før, tænkte bare nogen herinde måske benyttede sig af det, og kunne fortælle mere ang fordel og ulemper osv. var bare en tanke smiley

    Min bil kan sagtens trække båden op nu, men jeg skal nok snart have ny bil og måske også en lidt større båd i fremtiden. og selvom en bil sikkert sagtens kan trække den op slider det ret hårdt på kobling at starte på skråning med stor trailer, og vil helst ikke op i 4 hjulstrækker.


  • #10   26. nov 2014 de slæbestæder jeg bruger kommer man fra beton op på grus kunne godt tro det vil give noget hjulspin hvis jeg skulle starte på gruset..


  • #11   27. nov 2014 Kør din trailer i vandet, sæt båden på traileren som normalt, så trækker du håndbremsen på din trailer, og kobler den fra bilen, husk her at sænke næsehjulet, og lås det, så kører du bilen så lang op, så du er sikker på at den kan stå fast, og sæt så er stærk reb på dit anhængertræk, og træk den ned til traileren, og bind den fast til traileren, et solidt sted, feks i trekanten hvor de to vanger mødtes, og husk, det skal være foran næsehjulet, for at få et lige træk.

    Så kan du stille og roligt trække din trailer/båd op på fladt land, og har den en ven der kan stå bagved bilen, og holde øje med det hele, så er det endnu bedre...

    Jeg har prøvet denne metode flere gange, for år tilbage, da jeg havde en bil, der ikke kunne klare opgaven selv, og det er både nemt, billigt, og virker fortrinligt....

    Det er vigtigt at din trailer har mindst det lovbefalede krogtryk, så den ikke tipper bagover......


  • #12   27. nov 2014 Se det var sån et svar jeg ledte efter smiley ja kugle tryk på 70kg mener jeg det er


  • Kasper N
    Kasper N Tilmeldt:
    maj 2008

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 181
    #13   27. nov 2014 Det er også ret vigtigt at du har et stor og kraftigt næsehjul, gerne med luft/gummi hjul med stor diameter.
    Det er ret hårdt ved næsehjulet hvis der er lidt ujævn


Kommentér på:
trække bådtrailer op.

Annonce