{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.160 visninger | Oprettet:

Trailer / kugle tryk {{forumTopicSubject}}

Hello derude...
Jeg har fået elspil og dertil hørende batterikasse, dermed har jeg øget vægten betraktelig på for enden af traileren ( spil ca 27 kg.... batteri og kasse ca. 17-18 kg ).
Det skal jo udlignes så mit kugle tryk ikke bliver for højt, må man rykke akslen på sådan en trailer ( selandia 1300 kg total ) ? ?
Akslen sidder jo bare rundt om vangen med sådan nogle u-bøjler, ved godt at trailer vil opfører sig anderledes ved dette, men jeg kan sgu ikke finde noget info om nettop dette med at flytte akslen, det drejer sig om 40-75 cm den skal frem.... pleas lidt hjælp... på forhånd tak

Hov ! ! ! ! var lige ved at glemme . . . . glædelig jul til alle.
Og må vi få lidt godt vejr til at fange nytårs tosken til den tid....


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Trailer / kugle tryk
  • #2   7. dec 2014 jeg satte streger med en tus inden jeg flyttede min og så målte jeg så den hed det samme i hver side
    Men nu har jeg også en 4x4 så det med kugletrykket er den ikke så sart over smiley

    Kan du ikke klodse den op på 2 bukke der hvor du mener at den skal være og så en badevægt under trækkoplingen så kan man jo køre næsehjulet ned indtil det slipper og se hvad vægten er (bare en ide)

    og rigtig glædelig jul til alle på BG


  • #3   7. dec 2014 Jaaa det er lige i overkanten... men det er det akslen ( 75 cm ) kan rykkes uden at tage den af, hvis den skal rykkes mere så skal den på den anden side af en tvær vange og så skal den helt af ... ( det håber jeg ikke den skal )
    bruger det trik med at rykke båden bagud til trykket er ok og så lige måle hvor meget den er rykket... det burde så være det ( ca ) akslen skal rykkes..
    Jeg har lige læst hvad jeg lige kunne finde, om hvor meget sådan en fætter skal rykkes, det er åbenbart ikke så meget som jeg havde troet, men så er jeg stadigvæk i tvivl om man må eller om man skal til syn ..... tror bare jeg ringer/kører forbi en synshal og spørger........ det var mere om der var en der vidste om man måtte.... tak for jeres tid......


  • #4   7. dec 2014 Kan ikke se det er et problem da min kammerats brenderup har flere huller til at vælge mellem til akslen

  • #5   7. dec 2014 gjorde det osse med mine .. ingen problemer


  • #6   7. dec 2014 Ryk den. Det er derfor den er monteret med bøjler. Tror ikke der skal mere end 10-20 cm til.

  • #7   7. dec 2014 Takker for deltagelse..... så rykker jeg den bare... tror også det bliver der omkring Jakob J

  • #8   7. dec 2014 Kan man ikk bare flytte båden lidt bagud?..det gjorde jeg med min 10 cm så passede det igen 75 kg

  • #9   7. dec 2014 Kan man også men så skal siderullerne justeres ind igen + vogntoget bliver længere end nødvendigt.

  • #10   7. dec 2014 Ja det er rigtit...jeg ku nøgnes med at justere siderullerne og så båden 10-15 cm tilbage ....15 min arbejde

  • #11   7. dec 2014 Mit tårn kan ikke komme længer tilbage ( det skal jo ikke være nemt.... vel )
    Henrik P...... 15 minutters ARBEJDE..... kan du så lade være med at bande i mit indlæg... he he ..... når det er båd relateret er det HYGGE , med udsigt til mange timers mega hygge på vandet..... endnu engang tak for jeres indlæg...


  • #12   7. dec 2014 Ingen af delene er besværligt og begge løsninger er gangbare. Det er bare at komme i gang.

    God arbejdslyst smiley


  • #13   8. dec 2014 Her er mit patent smiley har også monteret et extra spil/arbejtslys/trailerstik så traileren kan stå med lys uden bilen er/på og en lader/batterigkassen er den fra biltema..super smart med 2x12 volt's udtag og volt meter. Vh Henrik

    profilbillede
  • #14   9. dec 2014 Hello Henrik.... Den kasse kikkede jeg også på i tema, da jeg syntes den var smart med det der ladetilstands hurlumhej, men købte så et batteri med " øje " som man så kan tjekke, og så er det på 100 amp, alt sammen er så sat i en stor alu kasse med lås på trækket ved tårnet, så der kan sættes en lader og så have fjernbetjening samt håndtag til det manuelle spil til at ligge i også....

  • #15   9. dec 2014 Det lyder fint...lige en ting der varmt kan anbefales...har lavet led lys på min trailer....forsa..n det er næmt ved slæbested...bare ned i vandet og vupti så er vi sejlklar på 5 min det er alså fedt og det samme op...

    God jul


  • #16   9. dec 2014 Vi har set på en arbejds lampe ( 6000 kelvin og 3500 luma eller hvad det nu hedder )
    Men ved ikke rigtigt hvor vi skal sætte det endnu, der er ved at være godt fyldt he he og vi ser jo gerne at det virker og ikke bliver udsat for vores brutale fremgangs måde når det ikke kan gå hurtigt nok he he.
    Skal nok tage nogle billeder og lægge ind under vores jolle....... håber jeg får masser af penge i julegave.... for nu vil jeg have nogle RIGTIG gode ruller på.. både køl og side ruller....
    Hvad skal du have gjort på din ? eller er den 100% som du vil have den ?
    Kan du ikke sende dit konto nr. på pm til mig, så vil jeg se om der ikke kan blive råd her til den første, så jeg kan få købt den anker rulle ( den lille ) af dig... du skal bare sælge den hvis der er en der vil købe ( det er ikke livs nødvendig for mig ) så ser jeg om du stadig har den omkring d. 1.....


  • #17   9. dec 2014 Ja....der er ikk så meget mere jeg ønsker at få lavet på båden er næsten som jeg ønsker inu...mennnn der kommer nok noget mere..jeg har jo lige fået lavet led lys på bådtrailer så nu er det bare at bakke ned i baljen....ingen lygtebum at tumle med skønt....ja skal nok lige sende eg kontonummer til dig...vi når det nok...jeg har også mobilepay ves det er...lyder som en god ide med nogle gode køreruller den kan der ikk være for mange af jeg er ok tilfreds med mine...båden luller næsten inden jeg er klar smiley

Kommentér på:
Trailer / kugle tryk

Annonce