3.061 visninger
|
Oprettet:
Ny kaleche eller kan den reddes? {{forumTopicSubject}}
Hej
Min nuværende kaleche har meget matte vinduer. Er det muligt at gøre dem klare igen og evt hvordan?
Eller skal jeg igang med at overveje en ny?Kalechen jeg har nu er fra 2015, og tidligere ejer har ikke passet helt godt på den.
maj 2013
Følger: 6 Følgere: 10 Emner: 27 Svar: 256
okt 2009
Følger: 5 Følgere: 5 Emner: 18 Svar: 266
mar 2015
Følger: 2 Følgere: 16 Både: 2 Emner: 9 Svar: 244
Hvis man tager kalechen af og lægger ruderne mod et fladt underlag kunne man jo prøve dette. Der kan jo allerhøjest være at forbedringen ikke er godt nok.
Ruderne skal selvfølgelig være rene først.
Tror ikke rigtig på vaseline og petroleum Det fylder nok bare ridserne ud midlertidigt
http://caravaninfo.dk/campingvogn-vedligeholdelse/fjerne-ridser-paa-campingvogn-vinduer/
maj 2013
Følger: 6 Følgere: 10 Emner: 27 Svar: 256
Camping vognen er i pleksiglas.
Kaleche er en oileprodugt.
mar 2015
Jeg har en gammel sprayhood liggende, og skal alligevel have poleret en hård vindskærm.
De bløde ruder er nok lavet af blød PVC, de hårde af PVC eller polycarbonat
Thansen har dette som jeg tror jeg afprøver:
http://www.thansen.dk/product.asp?n=-495911440&pn=1246119013
Stort set al plast er lavet af råolie eller gas, og intet af det er jo i nærheden af alm glas i stabilitet.
Vil antage at den klare plast enten er fyldt af småridser i overfladen som gør den mat, eller har fået en mælkehvid farve hele vejen igennem pga UV-lys eller mekanisk påvirkning.
Den sidste er bare ærgerligt, men i første tilfælde kan man jo nok enten fylde ridserne ud så den fremstår plan med en voks, polerer med et let slibemiddel så den faktisk bliver lidt tyndere, eller delvist opløser og "spartler" og dermed fremtræder plan og blank.
Jeg skal nok vende tilbage når jeg har prøvet det af
jul 2007
Følger: 16 Følgere: 28 Både: 1 Emner: 26 Svar: 129
mar 2015
Faktisk ret godt resultat på 10 x 10 cm med en stor dråbe fordelt på begge sider.
Polering i et minut
Foto er svært men jeg prøver. Området er lige over tuben
Ny kaleche eller kan den reddes?