{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.324 visninger | Oprettet:

Peetz
Peetz
Tilmeldt:
30. aug 2019
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 5

Ny kaleche eller kan den reddes? {{forumTopicSubject}}

Hej

Min nuværende kaleche har meget matte vinduer. Er det muligt at gøre dem klare igen og evt hvordan?
Eller skal jeg igang med at overveje en ny?Kalechen jeg har nu er fra 2015, og tidligere ejer har ikke passet helt godt på den.


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Ny kaleche eller kan den reddes?
  • #2   13. nov 2019 Prøv at rengøre dem i vasseline

  • #3   15. nov 2019 Og derefter vedligeholde dem med lugtfri petroleum, det holder dem bløde og klare.

  • #4   16. nov 2019 Det er sikkert mikroridser med snavs i
    Hvis man tager kalechen af og lægger ruderne mod et fladt underlag kunne man jo prøve dette. Der kan jo allerhøjest være at forbedringen ikke er godt nok.
    Ruderne skal selvfølgelig være rene først.
    Tror ikke rigtig på vaseline og petroleum Det fylder nok bare ridserne ud midlertidigt

    http://caravaninfo.dk/campingvogn-vedligeholdelse/fjerne-ridser-paa-campingvogn-vinduer/


  • #5   16. nov 2019 Jeg synes ikke man kan sammenligne campingvognens vinduer med kaleche vinduer. Det er 2 forskellige typer..
    Camping vognen er i pleksiglas.
    Kaleche er en oileprodugt.


  • #6   16. nov 2019 Tja - det kunne jo komme an på en prøve.
    Jeg har en gammel sprayhood liggende, og skal alligevel have poleret en hård vindskærm.
    De bløde ruder er nok lavet af blød PVC, de hårde af PVC eller polycarbonat
    Thansen har dette som jeg tror jeg afprøver:
    http://www.thansen.dk/product.asp?n=-495911440&pn=1246119013

    Stort set al plast er lavet af råolie eller gas, og intet af det er jo i nærheden af alm glas i stabilitet.
    Vil antage at den klare plast enten er fyldt af småridser i overfladen som gør den mat, eller har fået en mælkehvid farve hele vejen igennem pga UV-lys eller mekanisk påvirkning.
    Den sidste er bare ærgerligt, men i første tilfælde kan man jo nok enten fylde ridserne ud så den fremstår plan med en voks, polerer med et let slibemiddel så den faktisk bliver lidt tyndere, eller delvist opløser og "spartler" og dermed fremtræder plan og blank.
    Jeg skal nok vende tilbage når jeg har prøvet det af


  • #7   21. nov 2019 Jeg bruger altid lugtfri lampeolie. Man kan også købe et spray-produkt beregnet til den slags. Men lampeolien er efter min erfaring god. - Men spar på den, det må ikke `sejle`.

  • #8   29. nov 2019 Har prøvet den fra Thansen til 100 kr for 50 milliliter på noget hårdt plast, sikkert polycarbonat
    Faktisk ret godt resultat på 10 x 10 cm med en stor dråbe fordelt på begge sider.
    Polering i et minut
    Foto er svært men jeg prøver. Området er lige over tuben


    profilbillede
Kommentér på:
Ny kaleche eller kan den reddes?

Annonce