{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.337 visninger | Oprettet:

Kaleche {{forumTopicSubject}}

Hej med jer....

Jeg har ladet mig fortælle, at der er sejlmagere el.lign. der har skærpeloner til div. kalecher.
Min kaleche skal indenfor en overskuelig tid, sansynligvis skiftes, så jeg kunne godt tænke mig, at forhøre mig om priser og kvaliteten af disse, ift. hvis jeg købte den ved importøren, eller direkte i USA, hvor min båd kommer fra.

Er der nogle der kender til disse sejlmagere og måske kvaliteten af deres arbejde, ift. en evt. ny kaleche?

Og så håber jeg bare snart på noget forår, så vi kan få smidt båden i vandet igen...., er du gal hvor jeg savner det....

God vind til alle derude.

Mvh. - Allan


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Kaleche
  • #1   5. feb 2018 Prøv Niclas http://www.henricssonsbatkapell.se/

    Han har nogle gode priser.


  • #2   6. feb 2018 Hej Thor

    1000 tak for info, har lige skrevet til dem, for de havde det ikke i deres sortiment...., men det kan jo være, at det kan skaffes smiley

    Mvh. - Allan


  • #3   6. feb 2018 Så fik jeg prøvet Niclas.... og de kunne lave en til mig, hvis jeg fik kørt båden derover og sat den på en trailer derover, her i foråret.
    Det kan så ikke rigtig lade sig gøre... det vil simpelthen komme til at koste alt alt for meget.
    Så er der andre bud, så hører jeg gerne om det...


  • #4   6. feb 2018 Har du den gamle kaleche?

  • #5   6. feb 2018 Hej
    Du kunne jo prøve ham i Toftlund på Ribevej 1, jeg har set noget af hans arbejde og det er godt. Har du den gamle kaleche er det jo noget enhver kan sy sammen... tror såmænd jeg kunne.. smiley


  • #6   9. feb 2018 benny l....
    Der tager jeg dig på ordet!!!!
    Du skriver at alle kan sy en kaleche, når de har den gamle, og bruger den som skabelon....
    Jeg vil gerne bestille en kaleche eller to hos dig, hvor du får de gamle kalecher udleveret til skabelon brug.......
    Jeg er såmænd ligeglad med hvem du får til at sy dem...
    Men, hvis de ikke sidder fuldstændig som de gamle kalecher, Tjaa, så dækker du alle udgifter....
    Pas på med hvad du/i skriver herinde!! Ikke alt er rigtigt....


  • #7   10. feb 2018 hold da op , bare pga. man ikke lige ser et nyt indlæg i en tråd så vil man ikke svare ...
    men hvis en kalechesmed ikke kan sy en kaleche så burde han finde nyt arbejde..,
    jeg og et par andre jeg kender har fået syet på den måde og de passede fint.. smiley




  • #8   13. feb 2018 Hej med jer...
    Ja den gamle kaleche har jeg endnu og den fungerer endnu og skal også overleve denne sæson, hvilket heller ikke burde være et problem, hvis den får lidt imprægnering på toppen.
    Men den er ved at være slidt og jeg har haft den repareret et par gange, både med nye lynlåse og vinduer hvor den var gået i syningen og så synes jeg aldrig, i den tid jeg har haft båden, at den har passet 110% der har været flere steder, hvor den går meget stramt og hvor man går ned fra stævnen, der har lynlåsen aldrig kunne lynes helt ned, der mangler de sidste par cm., hvilket medfører, at når der regner, så kommer der lidt vand ind det....
    Men vind og vejr og ikke mindst saltvand og mågemøj, er også en hård cocktail og den er ved at være lidt “tynd i toppen”.

    Sidste år købte jeg Fabsil til imprægnering af kalechen.... hvilket jeg synes virkede fint, dog begyndte kalechen at tage lidt vand ind igen, sidst på sæsonen.
    Er der noget imprægnering i vil fremhæve frem for andet, noget i kan anbefale?

    Tak for jeres svar og god vind til alle derude.

    Mvh. - Allan


  • #9   13. feb 2018 Så kan jeg nok ikke hjælpe, har kontakt til en der kan sy en ny udfra den gamle, men lyder til du skal ha fra i en der kan lave en ny fra bunden.

    Nu ved jeg ikke hvad type båd der er tale om. Men mon ikke det koster ca 20000-25000


  • #10   18. feb 2018 Jeg syer nye kalecher ved at bruge de gamle som skabeloner. Har ikke fået negativ feedback. Og det er uden garati, da det er noget jeg hygger mig med i fritiden... Prusen er derfor også meget lav i forhold til de proffesionelle...
    Skriv pb hvis du vil høre mere...


Kommentér på:
Kaleche

Annonce