1.083 visninger
|
Oprettet:
Importering af båd fra udland {{forumTopicSubject}}
Hej i fantastiske mennesker.
Af der nogen af jer, der har erfaring med import af både? Planen er følgende, jeg finder båden, tager der ned hvor båden er, går den igennem med en sagkyndig, og tager den efterfølgende med hjem.
Jeg har forsøgt at læse mig frem til dette hele, men hvis der er en med lidt erfaring som har mod på at dele den, vil jeg med glæde høre om den 👌🏼
På forhånd tak!
Mvh Casper
jul 2015
Følger: 4 Følgere: 121 Både: 1 Emner: 9 Svar: 332
feb 2006
Følger: 5 Følgere: 18 Både: 2 Emner: 50 Svar: 3.148
apr 2020
Følger: 11 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 3
Og i skrev bare under, og var klar til at få den hjem?
okt 2011
Følger: 2 Følgere: 8 Både: 2 Emner: 54 Svar: 575
OBS på betaling. Der var på det tidspunkt intet der hed straksoverførsel eller andet. Kun kontanter kunne bruges. Om det har forandret sig ved jeg ikke.
apr 2020
feb 2006
Følger: 5 Følgere: 18 Både: 2 Emner: 50 Svar: 3.148
jul 2015
Følger: 4 Følgere: 121 Både: 1 Emner: 9 Svar: 332
sep 2019
Følger: 6 Følgere: 21 Både: 1 Emner: 11 Svar: 40
Jeg var ved at købe båd i Sverige, men det gik galt fordi sælger ikke ville modtage kontanter og en straksoverførsel fra banken kan tage 1-2 arbejdsdage - det er lang tid at vente.
Tid for straksoverførsel afhænger af, hvike banker der benyttes, fik jeg oplyst.
Pris godt 100k, købte derefter i DK.
/Peter Z
okt 2011
Følger: 2 Følgere: 8 Både: 2 Emner: 54 Svar: 575
apr 2020
maj 2008
Følgere: 48 Både: 1 Emner: 16 Svar: 2.079
Dvs., at en båd der er produceret i 1992, men importeret til et EU land efter d. 16.06.1998 skal CE godkendes.
Bemærk, IKKE alle både kan CE godkendes fx kan en af årsagerne være emission fra motoren.
Jeg hentede min egen båd i Sverige i 2004 - det er en årgang 1992, men da båden - dokumenteret - er solgt fabriksny i 1992 fra den svenske importør, så skal den ikke CE godkendes ved import til et andet EU land.
Forsikringsselskaberne er opmærksomme på CE mærkning af både, og vil nægte dig, at få din båd forsikret, hvis den skal være CE godkendt, men ikke er det.
BTW: Lad være med at sejle i en båd der mangler CE godkendelse......
CE godkendelse omfatter en række sikkerhedsmæssige foranstaltninger i båden, samt CE label og udførlig rapport fra en autoriseret person, der er bemyndiget til at foretage disse godkendelser.
At købe en båd, der har sejlet i ferskvand kan være en bedre investering, end den samme båd i saltvand....
Til sidst: At købe en båd ved en forhandler, og tro at elle formaliteter er i den skønneste orden kan være en forkert opfattelse....Der sælges mange både rundt omkring hos forhandlere, hvor der ikke er gældende CE mærkning, men hvor det skal være der...Typisk møder du udsagnet om; Det skal du ikke gå så højt op i. Det er der ingen soom opdager....
apr 2009
Følger: 1 Svar: 1
Vil derfor købe mig en båd, nærmere bestemt denne: https://www.finn.no/175672552
Efter endt ophold flytter jeg hjem til DK igen.
Hvordan beregner jeg hvad der skal betales i moms?
Er der andet jeg bør være opmærksom på?
maj 2008
Følgere: 48 Både: 1 Emner: 16 Svar: 2.079
Norge er et EØS land, og jeg mener bestemt, at såfremt båden er norsk-solgt fra ny, så skal den CE godkendes, når du tager den med til et EU land fx Danmark.
Der alene, vil du nok få en udfordring med båden, fordi den næppe kan CE godkendes....
Importering af båd fra udland