{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.083 visninger | Oprettet:

Importering af båd fra udland {{forumTopicSubject}}

Hej i fantastiske mennesker.

Af der nogen af jer, der har erfaring med import af både? Planen er følgende, jeg finder båden, tager der ned hvor båden er, går den igennem med en sagkyndig, og tager den efterfølgende med hjem.

Jeg har forsøgt at læse mig frem til dette hele, men hvis der er en med lidt erfaring som har mod på at dele den, vil jeg med glæde høre om den 👌🏼

På forhånd tak!

Mvh Casper

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løsne 10 skruer 800 kr.
  • Ophængning af 3 billeder og et spejl 1.500 kr.
  • Samling av sofa 500 kr.
  • Vandtilførsel 500 kr.
  • Afmontering af gammel vaskemaskine + montering af ny (væg-gennemføring) 1.000 kr.
  • Udskifte kuglehane 843 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Importering af båd fra udland
  • #1   13. apr 2020 Udland og udland er måske så meget sagt.. men min ørnvik har jeg hentet i Sverige..

• #2   13. apr 2020 fra eu bør der ikke rigtig værenoget

• #3   13. apr 2020 Sverige er lidt udland smiley super fedt, men Er det så rigtig forstået, at næsten alle både i EU er CE-mærket? Og det er ikke noget man skal gøre efterfølgende, selvfølglig det kan godt været et par stykker med generelt?

Og i skrev bare under, og var klar til at få den hjem?

• #4   13. apr 2020 Hentede min Crescent 535 i Tyskland. Betal og hjemover. Traileren skulle selvfølgelig synes ifm. indregistrering i DK.
    OBS på betaling. Der var på det tidspunkt intet der hed straksoverførsel eller andet. Kun kontanter kunne bruges. Om det har forandret sig ved jeg ikke.

• #5   13. apr 2020 Tusind tak Jakob J!Da du købet båden i Tyskland lad os sige 50.000,- så betalte du 50.000,- fordi der allerede er betalt moms? Eller var der andre ekstra omkostninger?

• #6   13. apr 2020 hvis båden er nyere end 97 skal du selvfølgelig kontrolere at den er ce mærket, men det skal du officielt også i danmark

• #7   13. apr 2020 Håndslag og betalte.. fik smidt geden på trailere og så gik turen hjem igen..

• #8   13. apr 2020 Hej,

Jeg var ved at købe båd i Sverige, men det gik galt fordi sælger ikke ville modtage kontanter og en straksoverførsel fra banken kan tage 1-2 arbejdsdage - det er lang tid at vente.
    Tid for straksoverførsel afhænger af, hvike banker der benyttes, fik jeg oplyst.
    Pris godt 100k, købte derefter i DK.
    /Peter Z

• #9   13. apr 2020 Ingen ekstra omkostninger. Der er betalt moms af den i Tyskland.

• #10   13. apr 2020 Tusind tak for alle jeres indslag! Det har virkelig hjulpet meget! Og tusind tak for jeres tid!

• #11   14. apr 2020 Alle både der er importeret eller produceret efter d. 16.06.1998 skal være CE godkendt.

Dvs., at en båd der er produceret i 1992, men importeret til et EU land efter d. 16.06.1998 skal CE godkendes.

Bemærk, IKKE alle både kan CE godkendes fx kan en af årsagerne være emission fra motoren.

Jeg hentede min egen båd i Sverige i 2004 - det er en årgang 1992, men da båden - dokumenteret - er solgt fabriksny i 1992 fra den svenske importør, så skal den ikke CE godkendes ved import til et andet EU land.

Forsikringsselskaberne er opmærksomme på CE mærkning af både, og vil nægte dig, at få din båd forsikret, hvis den skal være CE godkendt, men ikke er det.
    BTW: Lad være med at sejle i en båd der mangler CE godkendelse......

CE godkendelse omfatter en række sikkerhedsmæssige foranstaltninger i båden, samt CE label og udførlig rapport fra en autoriseret person, der er bemyndiget til at foretage disse godkendelser.

At købe en båd, der har sejlet i ferskvand kan være en bedre investering, end den samme båd i saltvand....

Til sidst: At købe en båd ved en forhandler, og tro at elle formaliteter er i den skønneste orden kan være en forkert opfattelse....Der sælges mange både rundt omkring hos forhandlere, hvor der ikke er gældende CE mærkning, men hvor det skal være der...Typisk møder du udsagnet om; Det skal du ikke gå så højt op i. Det er der ingen soom opdager....

• nichlas j
    nichlas j Tilmeldt:
    apr 2009

Følger: 1 Svar: 1
    #12   19. apr 2020 Jeg arbejder pt i Norge og skal gøre der de næste 3 år.
    Vil derfor købe mig en båd, nærmere bestemt denne: https://www.finn.no/175672552

Efter endt ophold flytter jeg hjem til DK igen.
    Hvordan beregner jeg hvad der skal betales i moms?

Er der andet jeg bør være opmærksom på?

• #13   20. apr 2020 Omkring momsafregning skal du tale med skattemyndighederne i det land, hvortil du agter at flytte til med båden.

Norge er et EØS land, og jeg mener bestemt, at såfremt båden er norsk-solgt fra ny, så skal den CE godkendes, når du tager den med til et EU land fx Danmark.
    Der alene, vil du nok få en udfordring med båden, fordi den næppe kan CE godkendes....

Kommentér på:
Importering af båd fra udland

Annonce