{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Replacement of Toilet 1.000 kr.
  • Fjerne stikkontakt 1.000 kr.
  • TV-opsætning — der skal bores fire huller i betonvæggen. 500 kr.
  • Tilslutning af ovn 500 kr.
  • Låse dør op 1.145 kr.
  • Hænge lamper op 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kompressor
  • #1   29. dec 2006 havde ikke tænkt mig at hive 1100hk ud af min lille V8'er... bare øge med 25-50%

men du har nok ret, der skal bygges en del om i motoren

• #2   29. dec 2006 det er da noget fis at sige der skal flere omdrejninger til, det har da lige så meget at sige med skruens stigning og drevets udveksling. min motor er ny, eller næsten da, har kun 2 år på bagen.

nå, men undersøger ihvertfald videre i USA hvad der skal til og hvad det koster. I bliver informeret

• #3   29. dec 2006 et link indtil videre, www.procharger.com

de ser ud til at have styr på det. har forespurgt katalog og løsninger til min motortype. glæder mig til at høre

• #4   29. dec 2006 på procharger siger de faktisk at man ikke behøver modificere noget nedenunder indsugningsmanifolden... det lyder spændende...

uhhhh, vil så gerne have det lykkes at finde en kompressor

• #5   30. dec 2006 Nu ved jeg ikke lige hvor gammel din motor er, hvordan den bliver fodret osv, men hvis jeg skulle lave en motor med lidt pep i, som kan yde rimeligt godt, går forholdsvis økonomisk, og kan holde til det i det lange løb, har den følgende ingredienser.

Mulit Point Injection, gerne Holley med tilhørende indsugningsmanifold.

Rulleknast med lidt optimeret profil

Elektronisk tænding der kan give GNIST

Udstødningsmanifolde med godt flow

Det bliver ikke nogen helvedes-maskine, men en brugervenlig motor som trækker godt og bare skal have skiftet olie en gang imellem................

Det var jo egentlig ikke svar på spørgsmålet, men blot et input til hvad jeg ville gøre hvis bådmotoren skulle "pumpes" lidt.

• #6   30. dec 2006 Der skal ikke laves noget om på motoren for at sætte kompressor på den. Du skal have fat i en Rotrex kompressor feks. Hvis du holder dig til et ladetryk på højst 0,5 bar kan det sagtens holde. En Rotrex kompressor er på størrelse med en normal bil generator og skal trækkes med en rem fra krumtappen. Det kræver selfølgelig lidt at få den monteret men det er ikke noget vildt hvis man har lidt forstand på det.

• #7   30. dec 2006 Att. Rolf

Tror ikke at du skal regne med at den Turbonater duer til noget som helst.. Det er vidst lidt useriøst.

• #8   30. dec 2006 Det skal lige siges at når man pumper mere luft ind i en motor skal den self også have noget mere benzin så det skal man også lige tænke på.

• #9   30. dec 2006 Jeg har været med til at bygge kompressorer på div biler og det er ikke det store problem hvis man self har lidt forstand på det.

Her er et link til min bil som jeg selv har bygget.

http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=32978

• #10   31. dec 2006 Benny,

øv jeg er misundelig på din bil. Havde en magen til i sort da jeg var yngre... da var sateme guf smiley

men lige lidt seriøst igen, når nu det er en kaburator motor burde den jo automatisk tage mere benzin ind? eller hvad?

Mvh/Henrik

• #11   31. dec 2006 Jeg ved sku ikke lige hvordan man gør når vi snakker karburator og kompressor.
    Men man skal ihvertfald være sikker på at den ikke kører med for mager blanding for så smelter stemplerne sku.

Man skal kunne måle lambda tallet på motoren enten i udst manifolderne eller efter for at være sikker på at den får den benzin den skal have.

Evt kan man montere en justerbar benzintryksregulator for at hæve trykket hvis det er nødvendigt.

Kommentér på:
Kompressor

Annonce