{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
652 visninger | Oprettet:

Havneplads erfaringer {{forumTopicSubject}}

Hej med jer.

Vi har en 17 fods speedbåd, som altid har fungeret som trailerbåd. Nu har vi så besluttet, at den skal ligge fast i en havn. Her har vi ingen erfaring og i forbindelse hermed har jeg lige et par spørgsmål som jeg tænkte at i måske kunne hjælpe med.

1. Er det tilstrækkelig overdækning til båden, ift regn og blæst, hvis den ligger i havnen med den medfølgende lukkede kaleche? Eller skal den have anden form for yderligere presenning?

2. Vi plejer at skylle påhængsmotorenmotoren med ferskvand efter hver brug - det er jo ikke så nemt nu hvor den skal ligge i en havn - eller hvad?! Er det ligegyldigt og har vi bare været overservicerende ?

Håber i kan hjælpe en førstegangs-fastlægger.

Mvh
Jesper


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Havneplads erfaringer
  • #1   29. jul 2020 Har ligeledes en 17 fods med en 60 hk Mercury 4 takt
    Når vi har sejlet lader jeg lige motoren gå 5 min i tomgang mens jeg fortøjer derefter tilter jeg motoren og drejer motoren helt om til højre så løber alt vand ud af benet
    Først når jeg tar båden op i efteråret kører jeg motoren igennem med ferskvand til den har nået driftstemperatur


  • #3   30. jul 2020 Brug Du blot den almindelige overdækning.
    Når Du fortøjer, vær så opmærksom på, om Du fortøjer ved en flydebro = fortøjningerne følger med ved høj-/lavvande. Er det en fast bro, bør Du sikre, der er tilstrækkelig slæk på linerne.
    Ved længere tid i havnen lukker Du for brændstoftilførslen og lader motoren `brænde ud`.
    Ikke nødvendigt at pjaske ferskvand på motoren; en god regnskylle gør arbejdet.
    Og til slut: husk at bruge fendere.

    God fornøjelse!


  • #4   1. aug 2020 Mange tak for jeres svar smiley

Kommentér på:
Havneplads erfaringer

Annonce