{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Skal du bygge nyt hus?
...og synes du at det er svært at finde det rigtige byggefirma og den rigtige arkitekt? Læs mere på Nybyggeriguiden.
Kommentarer på:  HJÆLP SØGES
  • #1   5. jan 2021 Umiddelbart ligner det PVC

    Svært når man ikke kan se mærke og model af båden


  • #2   6. jan 2021 Hej Søren. Båden er en Scanrib 16 Fod. Er importeret til DK af et Kolding firma i 2019. Tror den kommer fra Kina. - Har hørt at PVC er dårligt ,og at hypalon er godt, passer det.?

    profilbillede
  • #3   6. jan 2021 PVC er fint. Jeg havde en Bombard med PVC ponton. Jeg tror den holdte i 6-7 år før den var slidt op.

    Det skal så nævnes at det var en skolebåd til undervisning i speedbådskørekort med ca 1000 kursister, samt privat brug med topfart på 50 knob.

    Årsagen til at den blev slidt op var primært pga et par punkteringer af søm og skruer på kaj og pæle, samt at undersiden på de agterste 20 cm af pontonerne blev fuldstændigt tyndslidt.

    Hypalon er klart bedst, men også vanvittig dyrt i sammenligning.


  • #4   6. jan 2021 Hej Søren og mange tak for din hjælp.! Sælger af Scanrib båden, har nu prøvet at slibe på den ene ponton med sandpapir, herved kan han slibe "støv" af, og slibestedet ligner lidt ruskind. Det tyder da på at pontonerne er lavet af hypanol, da PVC jo ikke afgiver slibestøv og bliver ej heller "ru" som ruskind - Er du enig..? Povl smiley Er blevet tilbud en ca. 1-2 år gammel Scanrib 16 Fod båd, med en 40HK Hidea EFI Motor. Kender i denne bådtype.? - Ris eller Ros modtages meget gerne..!

  • #5   6. jan 2021 De hypalonbåde jeg har set er oftest helt glatte i det yderste lag, hvor min egen PVC var en smule ujævn og man kunne se maskerne i vævet i PVC’en

    De gange jeg lappede min og sleb på pontonen kom der også slibestøv.


  • #6   6. jan 2021 Kan se at hypalon også kan være ujævnt, prøv at se dette link

    https://www.polymarine.com/advice/pvc-or-hypalon/


  • #7   6. jan 2021 Baseret på linket, så er det muligt at det er hypalon idet at den danner slibestøv.

    Det var nok også mere fnuller end støv der kom når jeg sleb på den.


  • #8   6. jan 2021 Super mange Tak Søren smiley


Kommentér på:
HJÆLP SØGES

Annonce