{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.540 visninger | Oprettet:

Hjælp Søges {{forumTopicSubject}}

Søger desperat:) en der kan hjælpe mig med montering af diverse udstyr på min nyindkøbte ørnvik 470. Der skal monteres gps, eccolod, stangholdere, downrigger og lign. Jeg bor i Skælskør på vestsjælland. Vil naturligvis betale for assistancen. Håber der er nogle folk der kan/vil hjælpe en nybegynder.

Mikkel

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne ukrudt i lille forhave 500 kr.
  • Græsslåmaskine 950 kr.
  • Klipning af hæk og ukrudt fjernes 2.000 kr.
  • Montering af brusesæt 1.200 kr.
  • Radiator varmer konstant - termostatnål har sat sig fast 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp Søges
  • #1   22. sep 2008 Ralph A,

Vil egentlig også gerne lave noget selv, men er bare helt ny i "faget" smiley så man er jo lidt nervøs for at dumme sig.

Men 1000 tak for tilbuddet om tips, det vil jeg helt sikkert gøre brug af.

Mikkel

• #2   22. sep 2008 generelt er det ret let at sætte ting fast i flasfiber. men husk sikaflex eller lignende når du laver huller eller sætter skruer i

• #3   22. sep 2008 okay tak for tippet, hvad er sikaflex og hvor køber man det, velsagtens i et bådcenter ??

• #4   22. sep 2008 det er en en fugemasse ala silikone til brug i både og købes i bådcenter . ellers kan du bruge noget der hedder tec 7 det købes i byggemarkeder og hærder ikke i tuben som sikaflex gør .

• #5   22. sep 2008 Er der en der vil forklare mig hvordan strømmen i sådan en båd fungere.

Vi skal tilbage til blomsten og bien:) altså total besynder niveau:)

Har man normalt 2 batterier eller kan et gøre det?? Kobler man bare alle sine instrumenter til batteriet eller er der relæer og lign, har ingen forstand på det.

På forhånd tak for svar.

• #6   22. sep 2008 okay, jeg prøver byggemarkedet så:) tak for rådet.

• #7   22. sep 2008 et batteri er nok . til alle de ting du skal have monteret ville jeg ikke gå under 100 amp . jeg er ved og lave en kasse til alt mit el . skal prøve og tage et par billeder af det i morgen .

• #8   22. sep 2008 strømmen fungere som i en bil....relæer bruger man ved større belastninger så man undgår det spændingsfald der måtte være i kablet ud til afbryderen....så man går direkte fra strømkilde til forbrugsgenstand. 2 batterier ville jeg kun montere i en båd til lange ture hvor man overnatter i båden osv. eller hvis man har noget derbruger rigtig meget strøm. ellers er det lettere og billigere med et enkelt af passende størrelse
    er der slet ikke noget strøm i den for så skal du ud og have fat i et "elpanel" det er en blok hvor der sidder sikringer og afbryder til div komponeneter

• #9   23. sep 2008 de sidste 4 billeder i min profil er lidt om mit el . det første er et el panel til og tænde for lanterner og lænsepumpe og lys på dækket osv . de 3 sidste er en el kasse jeg har lavet og sat op i kabinen . jeg har trukket en + rød og en - sort ledning op fra batteriet til hver sin kabelrække og der fra trækker jeg så ud til lys i kabinen ekkolod gps osv . det er en 16 kvadrat ledning jeg har trukket op . bare husk og bruge krympeflex til og lukke tæt ude ved samlingerne og sikringer til det hele . sættes på + rød ledning .

• #10   24. sep 2008 1000 tak for alle jeres svar. Ja der var meget jeg ikke vidste der. Havde en idé om at jeg skulle have ledninger ud til batteriet fra alle mine apperater, men har jo nogle knapper oppe ved styreboksen, bl.a. hvor jeg starter motoren:) Det kan jo nok foregå derfra.....
    Det er en stor hjælp med sådan et forum, for en glad amatør.

Kommentér på:
Hjælp Søges

Annonce