{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.621 visninger | Oprettet:

fjerne maling {{forumTopicSubject}}

Hej Forum,
findes der en mirakel kur til at fjerne maling fra gelcoat'en - mit skrog er malet rødt ovenpå en rød gelcoat der ikke ser ud til at være blevet slebet inden = gelcoat ser pæn ud men maling flager af div steder - derfor ville jeg gerne forsøge at fjerne malingen og polere gelcoat'en op.


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  fjerne maling
  • #1   3. maj 2015 Jeg har lige rodet med malingsfjerner igår på min bundmaling. Bare en test med noget Hempel jeg havde stående. Der står på bøtten at det fjerner andet maling undtagen gelgoat. Vil tro det gælder andre fabrikater også.
    Så jeg ville kigge efter noget malingsfjerner til bundmaling vel vidende at dit ikke er bundmaling.


  • #2   3. maj 2015 Tror kun der er den hyggelige måde .... slibepapir ... men tag dig god tid og vær omhyggelig, og brug noget kvalitets slibepapir, jeg har prøvet at slibe med papir fra harald nyborg, føj jeg brugte meget da det ikke smider støvet så godt og lukker helt til, så var der en der sagde prøv... 3M, jeg tænkte ... ja go daw do papir er vel for fanden papir... men der tog jeg gevaldig fejl, der var himmelvid foreskel, og det var sgu mere glat end med det billige papir på samme korn... jeg startet groft og sluttet af med 240 korn.
    Det er et mega arbejde, men som man siger ..... resultatet kommer af forarbejdet...
    God lyst


  • #3   3. maj 2015 @kim - det tror jeg ikke at jeg kan styre - jeg vil jo ikke ridse gelcoaten.

    @Jakob - ok - jeg må prøve noget alm. malingsfjerner.


  • #4   3. maj 2015 Det er sådan noget her :

    http://www.shipshop.dk/paint_stripper_h%C3%B8jeffektiv_malingsfjerner_2_5_liter-p-3177.html

    Spørgsmålet er jo hvilken type maling det er der skal fjernes.

    Virker det ikke ja så er det nok Kims vej.


  • #5   4. maj 2015 prøv at højtryk spule et sted hvor malingen er faldet af. Sidder resten af malingen løst nok, kan du være helig at kunne spule meget af det af.

  • #6   4. maj 2015 det er da et forsøg værd Dennis - tak for forslaget

  • #7   4. maj 2015 Har selv brugt owatrol malingsfjerner med succes, men skal overdækkes med plastic i ca.12-15 timer så det ikke tørre ud ,derefter skrabes med spartel og evt vand
    med grydesvamp. Se det evt.i mit fotoalbum har brugt det et par gange efterhånden..


  • Christian L
    Christian L Tilmeldt:
    apr 2017

    Følger: 1 Svar: 2
    #8   24. apr 2017 hvordan gik det med at fjerne malingen? smiley

    (står i samme situation)


  • #9   24. apr 2017 Hej Christian,
    det gik ikke - jeg opgav og sleb lidt og gav den et nyt lag (det blev ikke rigtigt pænt) - men nu er båden til salg og forhåbentligt ikke mit problem meget længere smiley


  • Christian L
    Christian L Tilmeldt:
    apr 2017

    Følger: 1 Svar: 2
    #10   25. apr 2017 okay, tak for svaret. Jeg prøver med noget hempel paint stripper. der er kun to lag alkydmaling oven på min gelcoat. så tænker ikke det er en umulig opgave. smiley

Kommentér på:
fjerne maling

Annonce