{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Polere båd - hvilket polermiddel.
  • #1   24. mar 2021 Der findes mange typer polermidler, som du kan bruge.

    Det vigtige må være to ting:
    - Frembringer glansen i gelcoaten
    - Beskytter glansen i gelcoaten bagefter

    Farecla laver nogle gode produkter, som består af en to-trins behandling.

    UltraGlozz har jeg prøvet, men var ikke imponeret.

    Palby har lavet deres egen serie, og den virker ift. til prisen ganske udemærket - det er en eet-trins behandling.



  • #3   24. mar 2021 Lige en kommentar til det Rasmus så rigtigt skriver ang. maskiner....
    Køb en ordentlig maskine, ved godt at de løber hurtigt op i mange tusind kroner, MEN du behøver jo ikke kun at bruge den til båden, og køb IKKE en med en stor skive, du tager små felter/stykker af gangen når du polerer, kig også på vægten af maskinen, at stå en HEL weekend og bruge en maskine på mange kilo, ja det dræber din lyst til at gøre det, en polering kan godt tage 3-5 trin for en GRUNDIG omgang, prøv at tænke på at gennemgå båden 3-5 gange med en maskine på 4-5 kg..... uuhhhhhh LAAAANGE arme.
    Denne er fantastisk https://landberg.dk/rupes-dualaktion-polermaskine-bigfoot-15-start-kit-p18140 og den kan holde til mange timers/års kraftig brug, den vejer lige omkring 2,5 kg ( efter 5-6 timer virker det som 8-10 kg ) .


  • #5   24. mar 2021 Jeg har brugt jotun i flere år. I år prøvet jeg 3m der både er en compound og voks.
    Husk at jo polering kan være hårdt for gelcoaten. Så bruge ikke en der er griber end nødvendigt.

    Jeg vasker med oxsal syre derefter 3m medium og giver den nok en gang ekstra voks.


  • #6   24. mar 2021 Takker for alle råd indtil videre smiley

    Jeg har en ordenligt maskine da jeg har poleret biler i flere år.
    Det var mere polermidlet jeg var i tvivl om, men kan
    se der er kommet flere forslag på dem.


  • #8   17. maj 2021 Gelcoat er "underligt" at polere i, i forhold til bil lak. Du kan sagtens polere glans op i gelcoat, men ridser er nærmest umulige at polere væk, disse skal slibes eller vådslibes, alt efter tilstand smiley Vådslibning kan virke omsonst, men resultatet kommer når der efterfølgende skal poleres, så kan man se forskellen :)👍

Kommentér på:
Polere båd - hvilket polermiddel.

Annonce