{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.677 visninger | Oprettet:

maling af skrog {{forumTopicSubject}}

Hej..
Nogen der sidder med viden og erfaring i dette. Jeg har købet en Finmar 26 som forlist projekt. Det er til at over se hvad der skal gøres, dog er jeg stødt på udfordringer. Lige nu er jeg ved at gøre klar til maling, al den gamle maling er fjernet tidliger ejer har spartlet og malet skroget af uvisse grunde. Malingen er skrabet af den var krakeleret, det viser sig så at spartlen er det også, men det ser ud til det kun er i overfladen. Jeg har forsøgt og skrabe spartlen af men det er en ulige kamp, jeg kunne jo vælge og slibe den af. Nogle sige man ikke må slibe da gelcoaten bliver varm og ødelagt, jeg vil jo gerne bevare den gelcoaten der er under spartlen. Jeg forstiller mig når den gamle spartel er fjernet at spartle med nyt, måske noget 2 komp. epoxy spartel men her er råd også velkommen. Der må side nogen som har forstand og erfaring med dette. På billedet ses den gamle maling og spartlen under Vh. Søren


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  maling af skrog
  • #2   18. maj 2015 Tak Jens smiley Det lyder som om du har lidt erfaring i det. Prøvede og slibe lidt igår eftermiddags det er ikke så slemt endda. Jeg havde tænkt mig at som sagt spartle den pænt med en go spartel. Og så er jeg lidt i tvivl om hvad så, jeg kunne godt tænke mig at sprøjte den med Gelcoat og tilsidst en Topcoat. Jeg er på jagt efter en overflade tæt på den originale eller bedre smiley . Noget som holder og kun skal vaskes og poleres. Men er det til at arbejde med har ikke fin kabine ud over en lade. Og hvad skal man købe og hvor, er Biltema's godt nok eller er det Hempel eller noget helt 3.

  • #4   18. maj 2015 Hvordan ville du gribe en sådan opgave an? jeg har en næsten fuld spand Hempel topcoat men ved ikke noget om hvor gammel det er og ingen hærder smiley

    profilbillede
  • #6   19. maj 2015 Tak for de fine svar, jeg vil prøve og tage kontakt til dem i Aarhus du linkede til. Go'dag

    Vh. Søren smiley


Kommentér på:
maling af skrog

Annonce