{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.208 visninger | Oprettet:

Lægge til i havn {{forumTopicSubject}}

Hej

Vi er en lille familie med en Trailerbåd, hvordan besøger man havne, jeg tænker på hvor må man lægge til og fortøje båden i et par timer? Jeg syntes de gange jeg har kigget på Gæstepladser er det med EL og Overnatning, vi sejler jo gerne hjem igen efter et par timer..

SÅ hvordan besøger i andre havnene? hvis man nu skal op og have en IS eller noget.

Jeg syntes også det kan være svært at gennemskue alle de lokale regler og skiltningen er ikke den bedste hvis man ikke er kendt i området..
Jeg håber på lidt hjælp her smiley


Kommentarer på:  Lægge til i havn
  • #1   23. jul 2021 Det er bare at sejle ind og lægge til, gerne hvor du ikke ligger til besvær. Folk er flinke til at sige hvis det ikke lige passer, så bare spring ud i det;).
    Min fremgangsmåde er den samme, og jeg har aldrig oplevet nogle episoder.


  • #2   23. jul 2021 Som Seb skriver, det er bare at sejle ind og så lægge sig hvor man er mindst i vejen. Dvs. find en plads der passer til jeres båds størrelse. Gå langt ind i havnen, hvor der ikke er vanddybde til større både. Lad være m. at lægge jer langskibs til broen i en bred pæleplads. Når i lægger til langskibs, så lad være med at lægge jer midt på broen, men sejl helt frem til hjørnet ell. tæt til den foranliggende båd, istedet for at holde en afstand på 4 meter, så pladsen udnyttes bedst muligt. I en del havne er det en regel, at hvis man er der efter kl. 16 el. 17 skal man betale. Efter kl. 18 skal der som regel betales.



  • #3   24. jul 2021 Mange tak for svar begge to.

Kommentér på:
Lægge til i havn

Annonce