{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Ny påhængsmotor måske markedet
  • #1   17. aug 2021 ligner et scam. eller også er de tilbage til 2trakt teknologi og spare ventiler og knastaksler væk. ellers kan jeg ikke se hvordan man skal få 50% mindre bevægelige dele.... men du får selvfølgelig færre stempler hvis du sammenligner med mercurys 600hk v12

  • #2   17. aug 2021 Den har været oppe og vende på flere af de youtube teknik kanaler jeg følger.
    Det beskrives som en 4 cylindret big block. Problemet med 4 cylindrede motore har altid været vibrationer pga uharmonisk tænding. Men det skulle de vist have løst i denne, derfor en kæmpe slagvolumen som giver kræfterne.
    Så 50% færre bevægelige dele er sammenlignet med en V8, og det giver jo meget god mening smiley


  • #4   17. aug 2021 600hk v12 er en meget tung motor... de fleste sejler bedre med 300 eller 400 evt med et R på. tror mercury og yamaha har delt markedet. også derfor evindrude lukkede. deres etec var ellers også en fin motor

  • #6   18. aug 2021 Det lyder ikke tosset.... man har jo lov at drømme smiley
    https://theblondesalad.com/en/fun/victoria-secret-heres-the-list-of-the-angels-who-are-single/


  • #7   18. aug 2021 Tror ikke at det bliver til noget men jeg kan tage fejl. Der er et begrænset marked for motorer i den størrelse. Enhver amerikaner med lidt respekt for sig selv køber ikke en 4-cylinder, det skal være mindst en V6 og helst en V8... eller V12 og opefter

  • #8   18. aug 2021 Tværtimod, markedet for de store påhængsmotorer har aldrig været større. Det er helt klart også derfor Mercury har lanceret deres V12, det er udelukkende tiltænkt 40+ fods luksus både der tidligere var monteret med 2-3 indenbords maskiner.
    Det er indiskutabelt at en påhængsmotor giver en meget lettere, billigere, driftsikker samt servicebar løsning sammenlignet med tilsvarende indenbords maskine.
    Engelske COX er også nået langt med deres 300hk V8 turbo diesel påhængsmotor samt en 200hk R4 turbo diesel.
    Så jeg tror vi kommer til at se flere og flere af de store påhængsmotorer i de kommende år 🙂👍


  • #9   18. aug 2021 ved ikke hvad COX er men OXE har allerede en fungerende 300hk diesel påhæng dog kun en 6cyl. de er bare vanvittigt dyre og vejer 400kg, hvilket gør at det primært er kystvagt og specialsoldater der har adgang til dem. til gengæld går de langt pr liter hvilket giver længere rækkevidde eller mindre brændstof=mindre vægt og så forurener de også umiddelbart mindre(men det er lidt afhængig af hvordan man ser på det)

Kommentér på:
Ny påhængsmotor måske markedet

Annonce