{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
  • Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
  • Skift af bruse armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  70hk Johnson
  • #1   3. apr 2007 Hej Morten.
    Iflg. Clymer manualen, er din motor opgivet til 70Hp ved 5000 rpm og med en standard fabriks skrue.

• #2   4. apr 2007 vil det så sige at den går som den skal??

Har læst andre "shetlænder" der går omkring 30knob med en skrue med 15" stigning og det er også en 70hk johnson. Min går 24 når vi er 2 i båden. Men vind vægt og vejr spiller nok en større rolle en jeg troede,Mente bare at den skulle op på omkring 5600omdr.

• #3   4. apr 2007 Hej Morten.
    5600 er for meget. En 60HK skal max gå 5500, en 70HK max 5000 og ældre 75HK max 5200.
    Og 24 knob til din Shetland 570 med 70HK, er ca. den fart du kan forvente dig. Med en mand om bord, solen i ryggen, god medstrøm og kraftig hjemve, kan du nok få hende op på 26 knob.
    Som jeg også oplyste til dig sidste år (26.08.2006), vil 70HK være for lidt til en Shetland 570. 90-115HK passer bedre til denne tunge båd. Båd + motor + batteri + tank + 2 personer + udstyr, er du jo oppe og tale om en total-vægt der hedder 1200 - 1400 Kg.

• #4   4. apr 2007 Ja jeg kan godt huske vi snakkede om det. Jeg er nu godt tilfreds med farten det var mere om det kunne skade motoren at gå med for lave omdr. Med hensyn til vægt.: Jeg har vejet skroget da det var total ryddet da vejede det 525kg motorens vægt er 129kg så 850kr tror jeg ikke er urealistisk. +personale selvfølgelig.
    Men det er nu også ligemeget den sejler pisse godt, det var kun for at høre til motoren. Kender du iøvrigt noget til denne motor?

• #5   4. apr 2007 kender ikke helt til en 70HK fra 98 m.h.t. dens opbygning m.m.
    M.h.t. din båd, syntes jeg den er kommet til at se fed ud. Godt arbejde.
    Et par billeder af båden indv. ville være fin, så vi kan se det håndværks mæssige resultat.
    God vind !

Kommentér på:
70hk Johnson

Annonce