{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.204 visninger | Oprettet:

PU-skum i bunden? {{forumTopicSubject}}

hey BG... jeg har en lille båd, som jeg skal have lagt noget nyt glasfiber i bunden af, men der er et hul, eller to, i det skum der ligger under glasfiberen... mit spørgsmål er så, kan jeg fylde det ud med PU-skum (det man bruger til byggerier, og sån´) og så skære det til, så jeg ikke risikerer at der går hul i bunden igen?


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  PU-skum i bunden?
  • #1   8. apr 2007 eller er der noget specielt man skal bruge?

  • #2   8. apr 2007 jeg lytter lige med her, skal have lavet det samme på min

  • #3   8. apr 2007 husk at flamingo går i opløsning hvis det får polyester direkte på sig. jeg har selv brugt 3 mm. masonit oven på flamingoen.

  • #4   8. apr 2007 Istedet for massonit kan man bruge noget gummi maling.. Spørg i byggemarkeder efter det..

  • #5   8. apr 2007 Michael har ret.. Men sørg for at købe brøndskum og ikke alm PU skum..

  • #6   8. apr 2007 Da der må være tale om en dobbeltbund vil jeg klart anbefale at rive skummet ud, lave et hul i dørken som kan lukkes med en prop, på den måde er båden synkefri, vand som samles i bunden kan suges op via hullet og man undgår at glasfiberen rådner.

    Skum i bunden af en båd er noget fanden har skabt for der vil altid samle sig vand i en dobbeltbund (kondens m.v) og ikke malet/behandlet glasfiber rådner.


  • #7   8. apr 2007 tak for de mange svar indtil videre...
    man kan se "hullet/fordybningen" i skummet under min båd... der skal lægges glasfiber over igen, i et rimeligt tykt lag, for at det kan holde til et par pop-nitter til sæderne, gør det så noget, hvis jeg fylder fordybningen op med det grønne PU-skum? der mangler ikke meget af det "originale" skum, det er bare for at få en nogenlunde plan overflade til glasfiberen...


  • #8   8. apr 2007 jeg mener at man kan se billeder af skummet under min båd... det andet lød forkert...

  • #9   8. apr 2007 Hej Per - hvor har du dog hørt om at Glasfiber "rådner" jeg har i mine mange år med både aldrig set/hørt om at polyester kan rådne - men nu er det anden gang du hævder det - hvad er det for noget glasfiber du har set "rådne"

  • Ole Y
    Ole Y Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Svar: 1
    #10   20. nov 2012 hej til "en n" jeg har en go kammerat og han siger ikke det rådner med det hedder glasfiber pest, det er hvis der ligger vand og går ind og opløser glasfiferen/nogle ville kalde dette råd, men er glasfiber pest

Kommentér på:
PU-skum i bunden?

Annonce