{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.606 visninger | Oprettet:

Ferie på vandet? {{forumTopicSubject}}

Mine forældre og mig og min kæreste har snakket om at tage på havet næste sommerferie vi har en nidelv 28 og de har en 24 fod poca, men det vil blive første gang på havet da vi hidtil har sejlet på Silkeborgsøerne. Er der nogen som har nogle erfaringer med hvad vi skal sørge for at have med og evt. Om man skal sejle fyn eller op langs kysten vi er åbne for forslag.


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Ferie på vandet?
  • #1   7. jul 2015 en tur i det sydfynske øhav er jo fantastisk hvis vejret er fornuftigt (hvis det bliver her , så kan jeg og andre give råd om hvor i skal sejle )
    hvad man skal ha med ?? tja , kølemulighed , måske en cobb gril , men ellers er der ikke lige noget specielt jeg kan komme i tanke om.


  • #2   7. jul 2015 Okay, jamen har køleskab i båden samt der er også en cobb gril

  • #3   7. jul 2015 ja så er der bare at planlægge ,;) skriv hvis du vil have et par tips .

  • #4   8. jul 2015 Vi sejler ferie i år, sidste år måtte vi aflyse turen pga. for meget vind.

    Forud for turen er der holdt øje med vejret samt lagt en plan for ruten og en evt. alternativ tur alt efter vinden samt undersøgt hvor vi kan tanke

    Maden handler vi undervejs, da kølemuligheder i vores båd er begrænset.
    Cobb-grill er med og så tøj til turen, så er det ellers bare afsted.


  • #5   8. jul 2015 Ville gerne vide hvor man burde sejle hen evt hvor der også er noget at se.

  • #6   8. jul 2015 Følger lige med vi over vejer også en uge på vandet til næste år

  • #7   8. jul 2015 Medbring reservedunk?

  • #8   12. jul 2015 Super ide, jeg har lige afsluttet en tur fra Sjælland til Jylland og derfra Sjælland rundt med min 9 årig knægt. Super far-son bonding og fantastik tur. Vi sejlede 18-20 knob/timen , sejlet 3-4 timer daglig i 6 dage og i det hele hvors V8 motor brændt 800 liter benzin . Totalt pengene vær og kan kun anbefaledes.

  • #9   27. jul 2015 pyha, jeg får sgu svedeture af at tænke på 800 l benzin... det er jo min 8.000,- kr (Det er nok derfor jeg aldrig kommer til at eje en båd med V8´er monteret)

    Jeg vil simpelthen ikke kunne nyde turen, når tankmåleren bevæger sig så hurtigt i nedadgående retning

    MVH Frank


  • #10   27. jul 2015 Jamen det kan godt være Frank, dog koster det også 8000 for 2 personer på Charterferie en uge i en dødssygt hotel fyldt med beruset tysker eller russer smiley
    Vi var også 2 personer (der var også plads til 2 mere da båden har 4 sovepladser), en uge og vi selv bestemmer vores naboer i havnene smiley




  • #11   27. jul 2015 He he Kenneth, jeg er meget glad for ferie på vandet, dog glemmer du lidt i dit regnestykke: bådens pris, vinteropbevaring, Kaskoforsikring, havnepenge (+udgift til fast havneplads) og det med at du selv bestemmer naboen i havnen skal nok tages med et gran salt, hvis havnen er overfyldt ;0)

    Men ja ferie på vandet er lækkert, det er bare ikke billigt og hvis der så kommer en benzinudgift oveni på 8000,- for en uge, så er det i min optik, SLET ikke billigt, det er nok derfor jeg selv kun har haft 4 takt påhængsmotorer ;o)

    God vind og knæk&bræk til jer alle


Kommentér på:
Ferie på vandet?

Annonce