{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
798 visninger | Oprettet:

B-man
B-man
Online Tilmeldt:
14. dec 2021
Følger: 10 Følgere: 19 Emner: 7 Svar: 10

Nyopstartet i bådverdenen ønsker hjælp {{forumTopicSubject}}

Hej alle i erfarne.

Jeg går og leger med tanken om at købe motorbåd for at renovere den med henblik på at bo i den hele året.
Jeg har bekendte der kan hjælpe med renovering, men ingen der kan hjælpe med det "bådfaglige". (Hvis der er noget der hedder det). Jeg har ingen i mit netværk der sejler og er derfor lidt begrænset.

I den forbindelse opstår nogle meget grundlæggende spørgsmål som jeg håber i kan hjælpe mig med at få svar på:

1. Når man ligger til kajs ved lystbådehavn er der så "kloakering" på samme måde som der er el og vand? Den båd jeg kigger på har el-toilet og er har tidligere været brus (Som jeg igen ønsker at installere) Løber begge disse ned i samme tank? Derudover, når tank er fyldt skal man så selv tømme eller er båd "tilsluttet en kloakering hvis man ligger fast i havn?

2. Hvordan installeres brus i båd? Pumpe, tank osv? Er der tilfælde hvor man klart vil anbefale ikke at installere brus fordi det bliver for bøvlet?

2. Den ene båd jeg kigger på har stof-kaleche. Her tænker jeg på om der findes steder hvor man kan få lavet "hardcase"-kalecher? Således at man får lukket helt af og kan bruge det som rum i vinteren?

Jeg håber mine spørgsmål giver mening. Beklager, hvis det er helt grundlæggende for proffer!

B


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Nyopstartet i bådverdenen ønsker hjælp
  • B-man
    B-man Online Tilmeldt:
    dec 2021

    Følger: 10 Følgere: 19 Emner: 7 Svar: 10
    #2   23. dec 2021 Hej Rasmus
    Tusinde tak for svar
    Glædelig jul
    B


  • #3   29. dec 2021 Med hensyn til Fast Kaleche eller Hardtop som det kaldes til en cabriolet så tænker jeg mange virksomheder kan hjælpe med der hvis de har erfaring i glasfiber arbejde men det koster nok mere end hvad godt er.
    Men du kan sikkert få en pris ellers må du selv igang med at lave en form og så få den bygget op det er ikke umuligt


Kommentér på:
Nyopstartet i bådverdenen ønsker hjælp

Annonce