{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.077 visninger | Oprettet:

fart med ny motor {{forumTopicSubject}}

hej bådgalleri kan det virkelig passe at min båd ikke sejler hurtiger med en 130 hk end med en 90 hk
til og starte med hade jeg en mercery 90 hk men har lige sat en ny evinrude e-tec 130 hk på men den sejler det sammen på toppen ( 65) kan det virkelig passe ?


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  fart med ny motor
  • steven J
    steven J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 30
    #1   23. jul 2015 Trimmer du drevet.?

  • #2   23. jul 2015 Formoder de 65 er målt i km/t?

    Du skal checke om dine omdrejninger ligger indenfor det Evinrude foreskriver. Måske du skal have en skrue med større stigning end den der sidder på.

    Jeg skulle selv 2" op i stigning ift den de leverede med da jeg monterede en 150hk HO på min RIB.


  • steven J
    steven J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 30
    #3   23. jul 2015 Og hvad med omdrejninger ved topfart.? Hvad ligger de på.?

  • #4   23. jul 2015 hej lige nu har vi sat en 15 tomme på og der går den med 5500 omdrejninger og har prøvet med en 19 tomme og der går den også 5500


  • #5   23. jul 2015 så den går stadig med 5500 omdr. med en større propel, men ikke hurtigere!!! Er det en meget let båd du har?

  • #6   23. jul 2015 det er en 17 fods speed båd af mærket nordic ved ikke hvad den vejer men ja jeg syns det er meget mærkeligt kan det være den kun går på de 3 cylinder ? så dna mangler et



  • #7   23. jul 2015 Prøv at gå op på 21" eller 23"

    Så længe du maxer omdrejninger kan du sagten gå op i størrelse.


  • #8   23. jul 2015 Jeg tror at hvis den kun gik på 3 cyl.,ville du kunne hører det. Er 5500 omdr. max? Jeg tænkte på at, da du fik den størerne propel på, er den så bare blevet det mindre i stigningen?, hvis du forstår hvad jeg mener.
    Du skriver at motoren er ny. Hvad siger forhandleren til din påstand?


  • #9   23. jul 2015 han siger er det er sådan det er men der må jo være noget galt eller er det bare mig

  • #11   23. jul 2015 fohandler siger den skal kunne gå med 5800-5900 med to personer i båden

    så noget må der jo være galt trim og alt det er helt ok
    men må snakke med forhandler igen


  • #12   23. jul 2015 Jeg havde en brig gummibåd med en 25 HK... Byttede til en 40 HK uden trim... Den vejede selvfølgelig mere ... Og var med pulse propel.. Justerbar... Fik ikke mere end 3-4 knob mere... På toppen... Men bedre optræk....

  • #13   23. jul 2015 Jeg har ellers hørt at de der e-tec skulle være rimelige aggressive. Kan du ikke låne nogle propeller med hjem fra forhandleren. Prøv så at montere større og større propel på, indtil at den ikke kan komme op på 5500 omdr., mere.

  • #14   23. jul 2015 ja det var nemelig også derfor jeg købte den men jeg snakker med forhandleren så må han låne mig nogle propeller

  • #15   23. jul 2015 Jeg var lige inde på youtube og fandt denne video. https://www.youtube.com/watch?v=jELAsvMy1lE
    Da er der monteret en 13,25" propel!. Men det er diameteren. Jeg går ud fra at du snakker om stigningen.


  • #16   23. jul 2015 Du skal kunne mærke en betydelig forskel, på de 2 motorer, hvis motoren er monteret korrekt, og har monteret en propel, der passer til både motoren og båden størrelse og vægt...
    En E-tec er med indsprøjtning, og den skulle, uden undtagelse, være den bedst ydende påhængsmotor på markedet, regnet på cc.størrelse og vægt.

    Uden at kende din båds vægt, så snakker vi en propel diameter på ca. 13.25 og pitch på 19 til 21.


  • #17   24. jul 2015 Hej Rene, vi har lige købt en 13.25 19 pitch rogue som er en firebladet stål til Evinrude, men da vores motor er en 115 HK for vi ikke de 5750 omdr. vi skal have så den er til salg. Ved ikke hvor du sejler men vi er i Vallensbæk, hvis muligt er du velkommen til at prøve den, den står til 2700,00 på DBA

Kommentér på:
fart med ny motor

Annonce