14.320 visninger
|
Oprettet:
Montering af ekstra påhængsmotor {{forumTopicSubject}}
Hej, har tænkt på at købe en lille påhængsmotor, hvis nu den store skulle sætte ud, og har fundet dette monteringsbeslag.. Ville høre om det kan holde når det kun sidder i den tynde lag glasfiber, eller man skal have en træplade på den anden side eller noget???
Mvh johan
http://marineparts24.dk/shop/product_info.php?cPath=229_89&products_id=13787&osCsid=6aa79e34c2cf6743be83faed2d8b5773
maj 2004
Følger: 35 Følgere: 67 Både: 7 Emner: 87 Svar: 1.037
dec 2006
Følger: 2 Følgere: 1 Både: 1 Emner: 13 Svar: 89
Men det skal nok holde, selvom du vælger den nemme vej...
Men så igen, ståler du ik på din maskine ?
jan 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Både: 2 Emner: 19 Svar: 50
Det er en gammel volvo penta fra 80'erne, så...
aug 2006
Følger: 9 Følgere: 25 Både: 2 Emner: 13 Svar: 2.400
Jeg har en ekstra lille sveder monteret på min skude.
http://www.baadgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1379
Og der er sat en 12mm vandfast krydsfiner plade på bagsiden, for at fordele belastningen.
Jeg bruger min ekstra sveder som trolling-motor, samt som nød-motor.
jan 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Både: 2 Emner: 19 Svar: 50
sep 2006
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 25
Jeg tænker blot på at trykket på det viste beslag ikke fordeler kraften på et særligt stort areal.
Blot en tanke..., for jeg rumler med samme ide som Johan!
Og så lige et spørgsmål til Kim C: Hvad er din erfaring med det viste set-up i rum sø?
Jeg mener....hvordan holder hjælpemotoren og beslaget til de til tider kraftige bevægelser, som skibet laver i søgang?
For mig ser det ud som om det nemt kunne "brække af".
aug 2006
Følger: 9 Følgere: 25 Både: 2 Emner: 13 Svar: 2.400
Fuld gas, kan den lille sveder give en fart på 5-6 sm/h. Ikke meget, men jeg kan komme hjem hvis den store en dag sat ud. Den dag jeg køber en ny båd, vil denne også blive monteret med ekstra motor. Især når man som jeg, sejler længere ud klokken meget tidlig, for at fange torsk, laks og ørreder. Og nogle gange alene. Jeg har altid følgende sikkerhed med ud: mobil, GBS, VHF, redningdveste, nødraketter, nødhjælpskasse, ekstra motor, ekstra ekstra ekstra benzin samt underrettet familien hvor jeg stikker udm og ca. hvad områder jeg vil være i. Sikkerhed til søs, sætter jeg meget højt.
Montering af ekstra påhængsmotor