{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
762 visninger | Oprettet:

Kabinebåd til lille familie men hvilken? {{forumTopicSubject}}

Hej,

Jeg er nu langt om længe nået frem til af det jeg kigger efter er en større kabinebåd til en familie på 2 voksne og 2 børn. Vi skal kunne overnatte i den men hvor stor skal den mon være? 40-90 hk. Fornuftig brændstoføkonomi.

Det er kompromisernes kunst smiley

Det skal være brugt da budgettet ikke rækker til mere end 50-70.000

Den populære Nordan 18 er vel et ok bud men måske lige på grænsen til at være for lille?

Jeg er selv 195 cm høj, og kan derfor ikke ligge i en Ørnvik 450 som måler ca 175 cm i kahytten.

Hvad findes der af gode bud?


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Kabinebåd til lille familie men hvilken?
  • #1   18. aug 2022 Feks Shetland 570 altså ca 19 fod

  • #2   19. aug 2022 Hmmm. Tilbage i firserne var vi 4 voksne rundt i Danmark i tre uger i en Nordan 18 med en 70 Hk evinrude. Gik fint. Utallige andre gange var vi uden besvær 3 voksne afsted, men når jeg fortæller om det og ligeledes om vi i 70ér var tre voksne og tre børn inc. villetelt , bagage m.m rundt i hele europa i en folkevogn bobbel fra 1959, så tror folk ikke på det, men det gjorde vi hvert år. Det hele har sikkert med at gøre at folk idag, kræver mere, men som du selv siger. Kompromiernes kunst. Alt kan lade sig gøre hvis der er vilje til det.

  • #3   25. aug 2022 Ryds Camping eller Crescent 535 / Cremo 550

  • #4   30. aug 2022 Med fare for at lyde som en sur gammel mand, så skal du måske lige checke familliens reelle søstærkhed før du investerer?

    Jeg købte også en lille kabinebåd (Jofa winth 480) til mig og familien i 2014 - vi var på det tidspunkt 2 voksne og 3 børn på 8, 6 og 4, og vores drøm var både dagsture og camping i båden. Børnene elskede båden og der var masser af plads - og konen frygtede at sejle viste det sig!

    Vi fik så en lille ny senere det år, og det blev ikke til meget familie sejlads de næste år, kun småture med de ældste børn.

    Ungerne voksede til, og vi kom alle på vandet igen, dog kun ca en gang om året alle sammen, da konen stadig ikke var tryg ved båden og mest sad og hylede om kap med den mindste inde i kabinen. smiley

    De største blev større, og pludselig var den lille kabinebåd meget lille. Så jeg endte med at sælge den, og købe en styrepultbåd i stedet. Den kan rumme 6, og vi bruger den af og til alle sammen, men for det meste er vi kun mig og de 2-3 ældste børn (der nu er 16, 14 og 12)

    Så det jeg prøver at sige er, at hvad der ser ud som et hyggeligt familieprojekt nogen gange mere er fars (eller mors) drøm. Og passer man ikke på, kan det koste mange ærgelser og penge at indse


Kommentér på:
Kabinebåd til lille familie men hvilken?

Annonce