1.095 visninger
|
Oprettet:
Kabinebåd til lille familie men hvilken? {{forumTopicSubject}}
Hej,
Jeg er nu langt om længe nået frem til af det jeg kigger efter er en større kabinebåd til en familie på 2 voksne og 2 børn. Vi skal kunne overnatte i den men hvor stor skal den mon være? 40-90 hk. Fornuftig brændstoføkonomi.
Det er kompromisernes kunst
Det skal være brugt da budgettet ikke rækker til mere end 50-70.000
Den populære Nordan 18 er vel et ok bud men måske lige på grænsen til at være for lille?
Jeg er selv 195 cm høj, og kan derfor ikke ligge i en Ørnvik 450 som måler ca 175 cm i kahytten.
Hvad findes der af gode bud?
jan 2014
Følger: 5 Følgere: 2 Både: 1 Emner: 2 Svar: 18
sep 2018
Følger: 1 Følgere: 20 Både: 2 Emner: 1 Svar: 23
sep 2008
Følger: 52 Følgere: 8 Både: 1 Emner: 1 Svar: 648
mar 2014
Følger: 4 Følgere: 76 Både: 1 Emner: 19 Svar: 1.386
Jeg købte også en lille kabinebåd (Jofa winth 480) til mig og familien i 2014 - vi var på det tidspunkt 2 voksne og 3 børn på 8, 6 og 4, og vores drøm var både dagsture og camping i båden. Børnene elskede båden og der var masser af plads - og konen frygtede at sejle viste det sig!
Vi fik så en lille ny senere det år, og det blev ikke til meget familie sejlads de næste år, kun småture med de ældste børn.
Ungerne voksede til, og vi kom alle på vandet igen, dog kun ca en gang om året alle sammen, da konen stadig ikke var tryg ved båden og mest sad og hylede om kap med den mindste inde i kabinen.
De største blev større, og pludselig var den lille kabinebåd meget lille. Så jeg endte med at sælge den, og købe en styrepultbåd i stedet. Den kan rumme 6, og vi bruger den af og til alle sammen, men for det meste er vi kun mig og de 2-3 ældste børn (der nu er 16, 14 og 12)
Så det jeg prøver at sige er, at hvad der ser ud som et hyggeligt familieprojekt nogen gange mere er fars (eller mors) drøm. Og passer man ikke på, kan det koste mange ærgelser og penge at indse
Kabinebåd til lille familie men hvilken?