{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.168 visninger | Oprettet:

Hvordan står jeg stillet (bådhandel)? {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg vil lige bede forsamlingen om et godt råd.
Jeg har fornylig solgt en båd til en anden privat mand. Efter handel (lavet uden slutseddel til en værdi af 16.000 kr.) kontakter sælger mig at motoren efter en times drift bliver varm og kræver nu at handlen går tilbage eller vi skal deles om rep udgifter.

Jeg kan ærligt sige, at jeg ikke har skjult nogle fejl. Den har kørt som en symaskine i de 2 år jeg har haft den og vi havde startet den op på land da handlen foregik uden problemer og anmærkninger.
Jeg mener, det 100% er købers ansvar.
Jeg ved jo ikke hvordan han har behandlet den i den time som han mener at have kørt med den.

Hvad mener I jeg bør gøre?


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Hvordan står jeg stillet (bådhandel)?
  • Michael A
    Michael A Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 22 Emner: 11 Svar: 242
    #1   16. aug 2022 Tænker ikke der er nogen garanti på en privat handel!. det selvfølgelig super træls for køber men som du siger så aner du ikke hvad han har lavet med den.

  • Benny
    Benny Tilmeldt:
    apr 2021

    Svar: 41
    #2   16. aug 2022 Altid slutseddel hvor der står købt som prøvet og beset.. du kan risikere at skulle en tur forbi retten hvis han er stædig nok .. er prøvet af min fætter..

  • #3   16. aug 2022 privat er købt som beset med mindre han kan bevise at du bevidst har vildledt ham.... for 16000kr tror jeg ikke han gider sætte advokaten i gang, måske han bare har haft startet den på land uden øremuffer og brændt impeller af, men det kan umuligt være dit problem

  • #4   17. aug 2022 Uden en slutseddel er det reklamationsretten for privat handel som gælder. https://taenk.dk/raadgivning/rettigheder/koeb-af-private-her-er-dine-rettigheder



  • #5   17. aug 2022 Udgangspunktet er, at du skal lade køber køre processen, og undlade videre dialog.

    Du kan naturligvis ikke vide, hvad køber har gjort med båden efter køb, og derfor KAN det være køber, som har bevisbyrden.

    En båd til 16.000,- kr. er ikke en sag, hvor nogen vil involvere advokater eller de danske domstole. Det vil være en sag, der stille og roligt glider ud i ingenting.....


  • #6   18. aug 2022 Når man køber til denne pris, kræves ikke slutseddel, båden er købt som beset og skulle du have noget ansvar kan man jo ikke sælge noget brugt.
    Køber kunne vælge at købe en ny båd med motor, så gælder garanti og købeloven smiley


  • karl erik L
    karl erik L Tilmeldt:
    dec 2019

    Følger: 1 Svar: 3
    #7   18. aug 2022 Det er selvfølgelig ærgerligt for sælger, men det er jo den risiko man løber ved privat køb/salg.
    En så billig båd og motor, ville selv en forhandler ikke give garanti på


  • Benny
    Benny Tilmeldt:
    apr 2021

    Svar: 41
    #8   18. aug 2022 her drejede det sig om en motor til 6500 kr som han kom i retten for... så jo nogle tager den vej for småpenge.

  • karl erik L
    karl erik L Tilmeldt:
    dec 2019

    Følger: 1 Svar: 3
    #9   18. aug 2022 Men hvad blev udfaldet af retssagen ?

  • Benny
    Benny Tilmeldt:
    apr 2021

    Svar: 41
    #10   20. aug 2022 han måtte betale 2500 kr til køber..

  • karl erik L
    karl erik L Tilmeldt:
    dec 2019

    Følger: 1 Svar: 3
    #11   20. aug 2022 ok, men er det rimeligt ? - næh det synes jeg ikke.

  • Benny
    Benny Tilmeldt:
    apr 2021

    Svar: 41
    #12   20. aug 2022 Nej egentlig ikke men sådan er livet engang i mellem..

Kommentér på:
Hvordan står jeg stillet (bådhandel)?

Annonce