{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.180 visninger | Oprettet:

Førstegangs køb {{forumTopicSubject}}

Hej Baadgalleri

Jeg har her på det sidste kigget en masse på motorbåde/speedbåde.
Hvor mine øjne bla. er faldet over Fletcher, Glastron, Campion osv.

Ligeledes læst en masse tidligere oprettede forum emner, for at få en ide om ting at have styr på inden køb.

Og siden jeg har set på en masse både kan man jo se standen variere en masse! Så er lidt nysgerrig efter at vide om der er nogle måder, at se om bunden er rådden, eller andre elementer af båden måske trænger til noget arbejde? Da sådan en renovation virker lidt skræmmende.

Er selvfølgelig klar over alderen har en del at sige, men hvis den er blevet vedligeholdt, så gør det også en masse. smiley

Så opsummering, måder at se standen af en båd?
Andre erfaringer med både i har?

Tager imod råd med største kyshånd!

Vh Thomas

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• reparation vaskemaskine 500 kr.
  • Reperation af vaskemaskine 1.136 kr.
  • græsslåmaskine 600 kr.
  • Reparation af tørretumbler 1.000 kr.
  • Stoppe timerfunktion i stikkontakt 500 kr.
  • Bygge et paxskab med to låger, hænge monteret lys og reol på væg 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Førstegangs køb
  • #1   17. aug 2015 hvilket prisleje kigger du efter ? hvilken slags båd/motor søger du ?
    (ps renovation er noget skraldemænd gør, det andet er renovering smiley

• #2   17. aug 2015 Så renovering smiley

Har kigget på omkring 50.000 plus-minus fem tusind.

Og tænker siden det er første båd, at jeg ville holde mig på 15-17 fod.
    Med en udenbords motor, som gerne skulle kunne trække vandski og andet. smiley

Samt have plads til en 5 mennesker, så har også set lidt på nogle bowriders. smiley

• #4   18. aug 2015 Regel nummer 1, hvis man har begrænset viden om det man skal til at købe, så finder man en, som ved noget om området, og tager denne person med, når man skal ud og kigge på de forskellige tilbud..

Det kan være forskellen på at købe et vrag eller en god båd...

• #5   18. aug 2015 Brumme,det er derfor jeg oprettede et forum opslag, da den eneste bekendte jeg har, der har kendskab til både, bor 200 km væk smiley

Derfor prøver jeg at opnå et så højt vidensniveau, som muligt smiley

• #6   18. aug 2015 fint udgangspunkt til de penge kan du finde en fin båd . overvej også om du vil kunne sove i den . ved køb af både er der en masse kompromis man er nødt til at lave for at få de ting man gerne vil have , (fornuftigt at søge godt med viden , hvis du skal kigge på båd ,på sydfyn ,så sig til hvis du ønsker et par ekstra øjne)

• #7   18. aug 2015 Det skal jeg gøre Michael, mange tak smiley

Båden er mest tiltænkt vandsport og tøffen i Silkeborg søerne. Dog mest vandsport.
    Så sovepladser har jeg nærmest automatisk udelukket. smiley

Også har jeg set en masse videoer på vedligeholdelse af påhængsmotor, samt hvilke folk har haft gode oplevelser med, så jeg ikke ender med en der ville være for besværlig at reparere, hvis uheldet skulle være ude smiley

• #8   18. aug 2015 Uden at ville æde min hat på det, mener jeg at Silkeborg søerne har strenge krav til hvor meget motor forurener.. Så skal du ikke købe en gl. 2 takter...

• #9   18. aug 2015 Kender umiddelbart kun til hastighedsgrænsen, men kan være du har fat i noget smiley

Så holder jeg den bare væk derfra smiley i min optik skal den også kun bruges til vandleg smiley

• #11   18. aug 2015 Miljøet... Tshh, når båden sejler skal der helst dø et par græsstrå pr liter benzin smiley

• #12   19. aug 2015 Nu skrev jeg også Gl. 2 takter, med det mener jeg en med karburator.. De nyere 2 takter E-tec, optimax, er lige så miljø venlige som 4 taktere..

• #13   19. aug 2015 Har kigget lidt på denne, tænker at der skal ordentlige sæder/bænk i, samt speedometer.

www.guloggratis.dk/sport/baade/speedbaad/fletcher/annonce/billeder/28899084-lyn-hurtig-fletcher-paa-16-fod-gaar-60knob

Og hvad menes der med benet skal renoveres?

• #14   19. aug 2015 at der er fejl i mekanniken på det nederste af motor. hvis du gerne vil have sådan en båd ,så send mig evt en pb , jeg ved hvor der er en , den er dyrere end den der , tilgengæld er standen meget bedre , den der ser godt nok øm ud .

• #15   19. aug 2015 hej
    Der er 3 ting du skal være opmærksom på, alle 3 ting kan hver især være fatale:
    1) er der restgæld der er noteret i båden, check i bilhåndbog og/eller søfartsstyrelsen hjemmeside, såfremt der er restgæld i båden, kan du få båden konfiskeret hvis den ikke er indfriet, og ligeledes kan man blive anklaget for hæleri.
    2)
    er der nogen synlinge defekter ved skrog, tænker specielt på glasfiberpest - Osomse, som kan sprede sig superhurtigt, og gøre hele bunden svampet og utæt i løbet af et par år.
    Det ses specielt på både der først har sejlet i søvand og siden i saltvand, vigtigt at du gennemgår bund med bundmaling nøje for blærer eller dårlige reperationer som bryder op igen. bunden skal være glat og jævn, og "give modstand" når du slår let på den med en hammer, såfrem du kan høre det er hult, kan det være tegn på nedbrydning af glasfiber
    3) Benzin motorer kræver mere vedligeholdelse, og bla. at motoren er skyllet helt igenem med ferskvand inden den lægges på land, og samtidig den er frost sikret.
    Ligeledes er nedbrydning af aluminumsdele i påhængsmotorer et generelt stort probelm.
    Men kører motor godt, starter fint, og ikke ryger eller bruger olie, så burde du ikke være nervøs.

held og lykke

• #16   19. aug 2015 Mange tak Søren!

Det skal jeg hvertfald have i tankerne, og gode Små tips, som gør det lettere at huske smiley

• Stephan N
    Stephan N Tilmeldt:
    jun 2008

Følger: 1 Svar: 1
    #17   20. aug 2015 den her kommer tilsalg snart https://www.youtube.com/watch?v=PycdqTCtZ5E

det er godt nok til en lidt højer pris ca. 90000kr med alt du har brug for det er en 2T 210 hk

• #18   20. aug 2015 Hej, Der er også Finnsport 500 som er en finsk bygget båd, er en rigtig solid båd. Som er mindst lige så velseglende som en Fletcher. Jeg har selv en af slagsen, dog med en 115HP merc på. Jeg vil syntes at det er en fin begynderbåd som er let at håndtere, pga den lette vægt. Også hvis man sætter i vandet fra kysten, der vil jeg dog altid anbefale et par stykker aludørkplade til at sætte trailerhjulene på, så de ikke graver sig ned mens man hiver den på trailer igen;-).

http://www.dba.dk/finnsport-500-speedbaad-aarg/id-93945327/

Prøv evt at youtube den.

• #19   20. aug 2015 Fandme et stort lokum Stephan smiley
    Og den falder ikke helt i min smag, og prisen hjælper heller ikke smiley

Thomas, ja, har set lidt på dem, men faldte mere for Fletcher og shakespeare, men skal da undersøge dem! 😄

• #20   20. aug 2015 Tænkte den her kunne være en mulighed, også købe en "ny"(brugt) motor. Den ser umiddelbart rigtig nydelig ud smiley

http://www.dba.dk/styrepultbaad-global-sabre/id-1017875531/

• #22   20. aug 2015 Lau får ihvertfald min anbefaling ,som sælger. Han er ærlig og beskriver tingene reelt , jeg har hentet en ryds til mine forældre ved ham.

• #23   21. aug 2015 Lækker båd og video Stephan..
    Overvej i øvrigt lige finnsport en gang mere, det er en super fed båd, har selv haft en 420 engang.. Man kunne nærmest lave "håndbremsevendinger i den" det er virkelig kvalitet.. smiley

• #24   21. aug 2015 Den er helt åben Jens ! smiley

Men de skal jo også være tilsalg smiley og helst lidt pæne, er ikke vild med den falmede røde smiley

• #25   21. aug 2015 Hvad med de her shakespeare ?
    Som f.eks denne?
    http://www.guloggratis.dk/sport/baade/speedbaad/anden-model/annonce/28476268-shakespeare-summersport-17

jeg har dannet mig et indtryk af, disse både ca er det samme som en Fletcher ? smiley

• #26   22. aug 2015 Den ser fed ud... Tror der er pænt meget fart på den med 150 hk.. smiley

• #28   23. aug 2015 Den har jeg set Lau, er dog bange for motoren er lidt for gammel , samt hvilken stand båden har indvendigt smiley

• #30   23. aug 2015
    Ja, den ser i mine utrænede øjne bedre ud, har også haft den i tankerne, ved dog ikke om båden er for stor/ tung til slæbestedet ved vores sommerhus smiley da det er en anelse stejlt. smiley

Har de sidste 4 uger gået slavisk igennem gul og gratis samt DBA, dagligt for at se hvad der er kommet smiley

• #31   24. aug 2015 Et hurtigt tip. Hvis båden har haft havneplads (i saltvand), så er motoren næppe skyllet efter hver tur. Det kan ha' meget at sige, når man køber ældre sager. Mariners 40 - 60 hk 4 taktere fra starten af 2000 er plaget af dyre rep. i adapterplade/motorben, hvis ikke de har været skyllet ordenligt. Og som nævnt, så overvej om du skal ha' kabine på. Det fandt vi hurtig ud af, at vi gerne ville, efter at ha' købt en åben styrepultsjolle. Så kan man lige ta' en morfar eller gå ind, hvis det bliver regnvejr. Mvh. Mikael

• #32   24. aug 2015 Tak for tippet, havde ikke overvejet at spørge om den havde fast havneplads smiley

Men er dog rimeligt klarlagt på den skal være uden kabine, da det kun skal bruges til rekreation, og sjov på vandet smiley så leder lidt efter en Bowrider, da man kan få en masse person plads, på få fod.

• #33   24. aug 2015 Hvordan er den generelle opfattelse af indenbords motore fra mercruiser? Antager de er generelt er gode, da mange bruger dem, men ville en udenbords motor være et bedre valg i det lange løb ? smiley

Spørgsmålet kommer lidt i forlængelse af jeg er blevet en smule varm på denne wellcraft. smiley

http://www.guloggratis.dk/sport/baade/motorbaad/anden-model/annonce/28576867-perfekt-til-vandski

• #35   24. aug 2015 Let at sige for dig ! smiley
    Fandme en jungle smiley

• #37   25. aug 2015 Wellcraften ser rigtigt godt ud, den ser ud til at være velholdt overalt..
    Det er ikke den mest oplagte motorstørrelse, hvis man vil have en meget hurtig båd, da 135 hp ikke er alverden..
    Til prisen ser den rigtigt fin ud, og trækker man værdien af traileren fra, så koster selve båden jo kun omkring 50 kilo, og står man først der med pengene, kan man nok få den lidt billigere..
    Wellcraft er kvalitet, de er nok noget af de bedst byggede, i den prisklasse.
    Den kan holde til stort set alt man byder den...

• #38   25. aug 2015 En båd med indenbords motor er typisk tungere end en med påhængsmotor. Og da du nævner at båd slippet du vil bruge er lidt stejl. Så vil jeg holde mig til Fletcher eller Finnsport og lignende. Du får dog ikke nogen lettere end Finnsporten den vejer 220kg uden motor.

profilbillede
  • #39   25. aug 2015 Finnsport

profilbillede
  • #40   25. aug 2015 Shakespeare

http://people.dsv.su.se/~klas/Boats/home.html

Nb! FINNSPORTEN prisen på Finnsporten 14100,- var ny prisen dengang for mange år siden.
    Jeg ved godt at de ikke er helt så populære som de andre men de sejler mindst lige så godt. Men derfor må den jo så også være billigere.
    Og den er fra fabrikken beregnet til 85hk, men er tit set med større motore på. Jeg sejler selv med 115HK som giver en fart op til 48-49 knob (90kmt) Ved den hastighed har den tendens til begyndende shine walk. Men så flytter man sig også pænt en over vandet. smiley

• #41   25. aug 2015 - Lau
    Den bliver helt sikkert alt for tung med sådan en lille motor smiley

- Brumme
    Som du selv siger siger så er 135 ikke alverden, og havde den nu haft en 4.3 så havde jeg nok faldet i med begge ben, da jeg synes den er ekstremt flot. smiley

- Thomas
    Tror også jeg ender i køb af Fletcher, Finnsport eller Shakespeare.
    Synes dog finnsporten er lidt bar indenvendig, men det er vel alt sammen en tilvænningsag.
    Det er dog svært kun at kigge på disse typer, eksempelvis da Wellcraften er yderst flot. smiley

• #42   25. aug 2015 Lidt i stil med denne, godt nok lidt dyre, men nu må jeg se hvad banken(far) siger smiley
    Specielt da banken også ville fortrække Bowrider,

www.guloggratis.dk/sport/baade/motorbaad/anden-model/annonce/28877517-fletcher-arrowstreak-gto-17-bowrider#image-107780033

• #44   25. aug 2015 - Jens

Forhaster mig skam slet ikke, ikke når der er sådan en god sjat penge i smiley

• #46   29. aug 2015 Både har det med at blive for små, alt for hurtigt, derfor er en bowrider et godt valg, der er masser af plads i dem, i forhold til længden, og de er nemmere at sælge igen, hvis man ønsker at opgradere....
    Jeg havde personligt valgt Wellcraften, pga. standen, prisen, pladsen, brugsværdien osv.. Jeg har selv har flere speedbåde, og efter jeg endte op med en bowrider, har jeg ikke set mig tilbage, men netop valgt den type speedbåde, når jeg har opgraderet. Men det er blot mit valg, du skal selvfølgelig vælge den båd, der passer dig bedst med hensyn til pris og brugsværdi..
    Held og lykke med søgningen, de bliver ikke billigere end nu, for når sælgerene, først selv har vinterklargjort dem, og sat dem væk for vinteren, så er de ikke længere så sultne....

Kommentér på:
Førstegangs køb

Annonce