{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.826 visninger | Oprettet:

Rune N
Rune N
Tilmeldt:
12. maj 2007
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4

Ny båd - motorstørrelse?? {{forumTopicSubject}}

Hey jeg står sammen med et par venner overfor vores første speedbbåd køb (bowrider). Budgettet ligger mellem 100.000 og 160.000. Vi er kommet frem til den konklussion at vi i den prisklasse nok får mest for pengene ved at købe en båd, der er et par år gammel. Men da vi er nogle rookies på dette område håber jeg, at der er nogle der kan hjælpe med et par gode råd.

Først og fremmest - Motorstørrelse (indenbords)
Båden skal bare bruges til sjov bl.a. wakeboard og skal selvfølgelig have lidt kræfter. Men hvordan er forskellen benzinøkonomisk på en 135 HK motor og en 220 HK motor (fx 2005 modeller)?? Og hvad vil I anbefale man vælger?

Vi har indtil videre kig på følgende typer:
Mariah SX18 eller 19
Glastron 175-185
Sea ray 175-185

Er der nogle der har nogle + - kommentarer til nogle af disse typer eller andre bedre forslag?

Håber der er nogen der kan hjælpe os lidt på vej med - på forhånd tak.


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Ny båd - motorstørrelse??
  • Rune N
    Rune N Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
    #1   12. maj 2007 Tak Dennis - det kommer i betragtning så..

    Hvad med Bayliner 175 (135 hk) - man kan få en ny 2007 model for 129000. Nogen der kender noget til denne model (tænker på kvalitet og sejlegenskaber)?


  • #2   12. maj 2007 køb en brugt båd som er 1-3år gammel så for du meget mere for dine penge og hvis du vil ha indenbords motor så skal du op og ha mere end 135hk hvis du vil sejle lidt stærkt men de 3,0liters motor er meget mere benzinøkonomiske

  • Rune N
    Rune N Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
    #3   12. maj 2007 Tak for rådet Simon - synes bare ikke der er mange både der er 1-3 år gamle, som er faldet betydeligt i pris. Nogen ideer om hvor og hvad jeg bør kigge efter bådtype mæssigt? Helst omkring de 130.000 hvis det kan lade sig gøre..

  • #4   12. maj 2007 Hej Rune. Hvis jeg var dig ville jeg helt klart købe en Lettere brugt Sea Ray 190 . Den har de 190-220 hk og vil tro den er økonomisk nok. Satser selv på sådan en næste gang der skal handles båd og har kun hørt godt om dem.

  • #5   12. maj 2007 Du kan også tage en stingray 185LX med i dine overvejelser jeg har i hvert fald kun godt at sige om dem. Du får meget båd for dine penge... Jeg købte min da den var 1,5 år gammel og det har jeg ikke fortrudt!!!

  • #6   12. maj 2007 v8 .. gå efter Mercruiser, det er klart toppen af poppen. De er meget økonomiske ved vandskitræk mm. da de har et enorm overskud, og så er der ikke noget der lyder bedre + plus de er så støjsvage man tror det er løgn. Min brugte mellem 13 og 15 liter i timen ved blandet vandsjov.

  • #7   12. maj 2007 > Dennis
    Jeg ved godt det er 4cyl og v6'ere med de effekter du nævner der. Jeg referer til min egen 5,7 v8 260 hk og benzinforbruget er blandet med alt sejlads indregnet, dvs tomgang er jo også med, da timetælleren kører altid med motoren igang. Min pointe er, at det er ikke dyrere at sejle med en v8'er, hvis man bare er lidt fornuftig med gassen.


  • #8   13. maj 2007 du kunne også gå efter en campion det er rigtig gode både og du siger at der ikke er så mange båbe som er 1-3år så kunne du jo købe en lidt ældre måske en campion 535?

  • #9   14. maj 2007 Jeg har lige fået en Mariah SX18 og kan kun anbefale den... ! Den er meget økonomisk at sejle i og virker til at have fint med kræfter til diverse vandsport...

  • Rune N
    Rune N Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
    #10   14. maj 2007 Tusind tak for de mange indlæg - cool at høre jeres erfaringer.

    Jesper A - vi har faktisk kig på en Mariah sx18 - men er lidt i tvivl om hvad man bør give for den. Mener at have læst et sted at du købte din på et messetilbud - må jeg spørge hvad du gav for den?


  • #11   15. maj 2007 Hej Rune,
    Messen prisen på båden var 143.000 kr ca afhentet i Tyskland for en standard båd. Men det kan jo variere en del, da det er en amerikansk speedbåd og her har dollarkursen/fragten en væsentlig betydning.
    Da det er en brugt du har kig på, ved vi jo ikke hvad disse 2 variabler var på det tidspunkt den blev købt, så måske har sælger givet mere eller mindre for den. Men du kan jo sammenligne hvad han forlanger i forhold til en ny på nuværende tidspunkt.


Kommentér på:
Ny båd - motorstørrelse??

Annonce