{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.500 visninger | Oprettet:

Dækker IF bådforsikring din påhængsmotor på land ? {{forumTopicSubject}}

Ja men kun hvis man har den i et aflåst skur.. og det kan jo være svært med en stor fastsiddende motor ...:'( og derfor kan man ligeså godt opsige forsikringen, i hvert fald indtil man skal i vandet igen til næste forår smiley eller få fat i en forsikring der faktisk dækker alle steder - ja det bare et godt råd da mange ikke ved at de slet ikke er dækket i den næste tid oppe på land ( If dækker i øvrigt heller ikke i vandet udenfor " If`s godkendte havne" ) selv prøvet det på den hårde måde og flytter derfor begge mine både til en forsikring hvor jeg får noget for pengene smiley


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Dækker IF bådforsikring din påhængsmotor på land ?
  • Team Hertz
    Team Hertz Tilmeldt:
    sep 2022

    Følgere: 9 Emner: 2 Svar: 7
    #1   17. okt 2023 Hvilket selskab vælger du så ?.
    Jeg spørger, fordi jeg også har båd-forsikring ved IF- forsikring.
    Er der evt. nogen, der har noget erfaring på området smiley


  • #2   17. okt 2023 Jeg har flyttet den ene båd til Pantaenius og flytter også den anden når jeg tager den op af vandet i næste uge. Fik stjålet påhængsmotoren alle kabler osv. på den første båd og If dækkede INTET da båden stod på land på min egen grund på en traller der ikke var aflåst i en bygning (der var låsebolte på til bådens hæk) Der er mange steder If ikke dækker men der gør Pantaenius eller f.eks. Søsurancen - bare spørg dem.. det grove er at IF intet siger når man tegner deres bådforsikring - det jo som og tage imod penge for en vare man ikke har på hylden.. smiley følte mig noget dum, du ved betale både for forsikring og motor mm. smiley

  • hans H
    hans H Tilmeldt:
    jun 2019

    Følger: 2 Emner: 1 Svar: 185
    #3   17. okt 2023 Hej
    Ellers prøv og tjek den www.j-s-k.dk har den virker bare


  • #4   17. okt 2023 Hmm. Hvis du finder en forsikring som ikke stjæler på en eller anden måde så lad mig vide det. Banker og forsikringer er de største forbryder

  • #5   18. okt 2023 Hej,

    Jeg har min båd forsikret i Tryg Forsikring med rabat fordi jeg er medlem af Midjysk Småbådsfiskeklub.
    Først blev gearet skruet af og stjålet mens båden stod på trailer på havnen (Helt ny motor), 3 år senere blev hele motoren stjålet mens båden stod i vinteropbevaring på trailer.
    Ingen problemer med Tryg, de dækkede skaderne og betalte 25.000 / 127.000 kr for rep.
    115 HK Mercury.

    /Peter


  • #6   18. okt 2023 Jamen så er Tryg forsikring jo også en del af dem der dækker på land. 👌 If bådforsikring kostede mig ca 45.000 till stjålet påhængsmotor mm. Og bemærk plus udgiften til forsikringen ..😀

  • hans H
    hans H Tilmeldt:
    jun 2019

    Følger: 2 Emner: 1 Svar: 185
    #7   18. okt 2023 Hej
    Den jeg henviser til gennem JSK er en forsikring der dækker, jeg har fået stjålet et komplet sæt(båd, motor, trailer og elektronik) fra min gårdsplads og de dækkede som der stod i aftalen, du kan få en takseret forsikring og så dækker de til den pris du har opgivet. selv efter 10 år., det kostede fra ny 795.000 kr og det betalte de uden noget mukken, dog har de 3 måneder for at se om det dukker op.

    Kender flere der har mistet/ødelagt deres ting og aldrig et problem med dækning.



  • #8   20. okt 2023 Hans H.

    JSK er det et forsikringselskab. Det lyder som et ærligt firma..

    Hilsen Claus


  • #9   20. okt 2023 Jsk er jydsk småbådsklub


    https://www.j-s-k.dk/index.php

    For at få forsikringen kræver det medlemskab ,

    Nicolai


  • hans H
    hans H Tilmeldt:
    jun 2019

    Følger: 2 Emner: 1 Svar: 185
    #10   21. okt 2023 Man kan også tegne det direkte hos forsikringen, men J-S-K har lidt rabat og andre ting med i deres aftale,

  • #11   21. okt 2023 Hej,
    Meld dig ind i Jysk Småbådsfiskeklub for 500 kr/år og tegn forsikring i Tryg med 20% rabat på Tryg's priser og få trailer medforsikret gratis.
    Forsikring tegnes på en speciel måde, der er vist en kontaktperson.
    /Peter


  • #12   21. okt 2023 Hej.

    Det med rabat intresere ikke mig ret meget. Det der er vigtigst er at man aftaler en pris og hvad der dækkes. Den dag skaden evt sker får man det dækket. Det må absolut være det vigtigste.

    Vh. Claus


  • hans H
    hans H Tilmeldt:
    jun 2019

    Følger: 2 Emner: 1 Svar: 185
    #13   22. okt 2023 #11

    de har ikke noget med tryg at gøre, det er Dansk Fartøjsforsikring de har samarbejde med.. ellers er der sket noget siden sidst.

    #12
    så tag en snak med Johannes og så tag din beslutning derfra, men jeg kun anbefale det selskab, Du kan også blive direkte medlem her https://www.ff-gs.dk/fartoejsforsikring/andre-fartoejer/


  • #14   24. okt 2023 Må jeg høre hvilke både i har hos Tryk og ca. årlig forsikringspris ? ( motor str. forsikringssum og selvrisiko) Hos Pantaenius betaler jeg 3500,- årligt for en Crescent 535 md 60 hk. selvrisiko 4000,- forsikret for kr. 80.000,- / hos IF bådforsikring betalte jeg kun ca. kr. 2200,- årligt men den dækkede jo heller intet..

  • #15   25. okt 2023 Hej. Jeg har en ældre Tresfjord ultra 30 fod med volvo tamd41a forsikret til 280000 kr.
    betaler 4500 kr og selvrisiko 6400 kr hos ETU.
    Skal lige siges jeg har aldrig haft brug for min forsikring "Heldigvis"
    Jeg er heller ikke utilfreds med priserne. Men som man høre ret ofte så er der en masse bøvl den dag skaden sker. Og det er der jeg søger en ærlig forsikring.
    Jeg tror der er langt i mellem dem


  • #16   26. okt 2023 ja om en bådforsikring er ærlig & dækkende det ser man jo først når de skal dække smiley - Men med tanke på hvor sjældent kunderne rent faktisk får brug for deres bådforsikring, da tror jeg at forsikringsselskaber som f.eks. IF bådforsikring nemt kan gemme sig. De få dækningssager de rent faktisk får (og hvor de jo ikke dækker) det er så forholdsvis få sager at de stort intet fylder især når så få kunder gør vrøvl. Langt de fleste kunder oplever jo ALDRIG at de har en forsikringen der ikke dækker, fordi : " de får aldrig brug for forsikringen" - og så er alle jo glade -eller .. ?? syntes dog alligevel det virker dumt og betale for ingenting.. smiley

  • #17   16. nov 2023 Nu også lige fået min trailerbåd nr. 2 afmeldt hos IF da vi har taget båden op af vandet til vinteropbevaring = 0 dækning hos If bådforsikring .. og nu fået ny forsikring hos SØ assurancen med en rigtig dækning,( dvs. de dækker også på trailer og land som If ikke gør ) i øvrigt til stort set samme pris

  • #18   30. nov 2023 hvis du har en 15 hk påhængmotor i aflåst skur tror jeg at din hus stands forsikring dækker den men ring til din forsikring og hør hvad de siger
    min båd er forsikret i tryg gennem ssk og den dækker hele året selvom båden står i min carport og så må jeg også gerne sejle hele året med dækning og man skal ikke diskutere med dem for de betaler bare
    Jeg ramte for nogle år siden noget i vandet med 85 km/ t og smadrede gearbenet og propellem på en helt nyEvnirude E-Tev 115 HO
    det kom til et koste 29.000 og de betalte uden at blinge men det kostede mig dog en selvrisiko på 5000


  • #19   30. nov 2023 Jeg har flyttet begge mine båd væk fra If forsikring. Har nu min crescent m. 60hk. påhængsmotor hos Pantaenius & og min flipper 670 med 225 hk hos søassurancen. Det koster ik ret meget mere end hos IF bådforsikring og dækker de faktisk smiley
    Har du If bådforsikring og en båd der er oppe for vinteren og som f.eks. står på en trainer der ikke er låst inde i en forsvarlig bygning- ja så kan du også vælge bare og opsige forsikringen hos IF og spare de penge her i vinter- for BEMÆRK deres forsikring dækker alligevel ikke før du kommer i vandet igen og det skal så også konstant være i en godkendt havn ( bliver motoren mv. f.eks. stjålet fra en lille ikke godkendt havn eller en strand eller for svaj - ja så du heller ikke dækket)


  • #20   2. dec 2023 Et medlemskab hos Ældresagen giver i øvrigt rabat hos Fiskernes forsikring / lystfartøjsforsikring - men jeg kender intet til dem.. nogen der ved noget om dem ?? f.eks. pris neveau & om der er bøvl når de skal dække - og om de dækker på land på trailer uden for godkendte havne

  • hans H
    hans H Tilmeldt:
    jun 2019

    Følger: 2 Emner: 1 Svar: 185
    #21   3. dec 2023 #20
    hvis det den her du mener https://www.ff-gs.dk/fartoejsforsikring/andre-fartoejer/ så dækker de uden mukken, det gjorde de i mit tilfælde og flere jeg kender har også fået dækket uden noget problem.

    du kan se priser på jsk hjemmeside..


  • #22   6. dec 2023 Når det gælder en Crescent 535 ( 5 ,35 meter kabinebåd) har Pantaenius bådforsikring tilbudt mig samme pris som FFGS : https://www.ff-gs.dk/fartoejsforsikring/andre-fartoejer/
    Min anden båd sejler mere end 35 knob og FFGS dækker slet ikke både der kan sejle mere end 35 knob


  • #23   6. dec 2023 att:T.PP P
    Min forrige båd gik 47 knop og den var kaskoforsikret hos tryg uden problemer


  • hans H
    hans H Tilmeldt:
    jun 2019

    Følger: 2 Emner: 1 Svar: 185
    #24   7. dec 2023 #22

    Sjovt min dækker til 45 knob, så er der måske andre betingelser for nogle..

    Dækker op til max. hastighed på 45 knob.
    Dækning for bådtrailer – max. værdi 60.000 kr.
    Dækning for trollingudstyr – max værdi 60.000 kr.
    Personligt løsøre er forsikret for max 30.000 kr.


  • #25   7. dec 2023 hans h. - er det hos : https://www.ff-gs.dk/fartoejsforsikring/andre-fartoejer/
    I den police jeg har fået tilsendt står der max 35 knob


  • #26   8. dec 2023 Hejsa.
    Nu er der flere bud på hvad jeres forsikringer dækker hver i sær. Men er der nogen af jer der har stået i situationen og de rent faktisk dækker som de siger uden nedskrivninger og alt muligt pjat.
    Jeg har heldigvis ikke haft behov og håber heller ikke det sker da der er kun en taber og det er en selv


  • hans H
    hans H Tilmeldt:
    jun 2019

    Følger: 2 Emner: 1 Svar: 185
    #27   8. dec 2023 #25
    min er så gennem J-S-K.dk.. derfor det måske er anderledes hvis du tegner direkte ved dem. ?

    #25
    som jeg skrev i #7

    Hej
    Den jeg henviser til gennem JSK er en forsikring der dækker, jeg har fået stjålet et komplet sæt(båd, motor, trailer og elektronik) fra min gårdsplads og de dækkede som der stod i aftalen, du kan få en takseret forsikring og så dækker de til den pris du har opgivet. selv efter 10 år., det kostede fra ny 795.000 kr og det betalte de uden noget mukken, dog har de 3 måneder for at se om det dukker op.

    Kender flere der har mistet/ødelagt deres ting og aldrig et problem med dækning.


  • #28   8. dec 2023 Jsk lyder fine men de vil altså bare ikke forsikre både der kan sejle mere end 35 knob ( som min ,)

  • hans H
    hans H Tilmeldt:
    jun 2019

    Følger: 2 Emner: 1 Svar: 185
    #29   10. dec 2023 Er det en meget speciel båd da.? smiley

    min makker har da en daycruiser forsikret gennem JSK også forsikret med 45 knob. den går så 43 knob som maks.


  • #30   10. dec 2023 Hej hans: Har 225 hk på flipper 670st og den går bestemt over 35 knob. Måske har din ven en gl police .. eller måske er han bare ikke forsikret NÅR han skal bruge forsikringen ? I deres nye betingelser skriver de i hvertfald Max 35 knob så det måske værd og kikker efter om han nu også er dækket 😀 det jo netop min pointe at selvskaber som feks IIF bådforsikring, ja de tager bare imod penge og siger så bare bagefter at du ikke er dækket.. altså 0 rådgiivning .. bare pengemaskine 😀

  • hans H
    hans H Tilmeldt:
    jun 2019

    Følger: 2 Emner: 1 Svar: 185
    #31   10. dec 2023 Her er hvordan vi er forsikret.

    Han har fået erstattet motor så sent som i november uden problemer og til den pris den var skrevet ind med.

    Men som skrevet længere oppe ved jeg ikke om nogle er dækket på en anden måde, men tvivler når det står i de papirer man får/kan hente inde på forsikringens hjemmeside under min forsikring.

    Bådforsikringen omfatter følgende særlige dækninger:
    Ansvarsforsikring med sum på 30 mio. kr. ved personskade og 15 mio. kr. ved tingskade.

    Kaskoforsikring inkl. retshjælpsforsikring og sejlerulykkesforsikring.

    Dækker op til max. hastighed på 45 knob.
    Dækning for bådtrailer – max. værdi 60.000 kr.
    Dækning for trollingudstyr – max værdi 60.000 kr.
    Personligt løsøre er forsikret for max 30.000 kr.
    Dækker sejlads og landtransport hele året og i Danmark eller Norden efter eget valg.:Bemærk,hvis sejladsområde Danmark vælges ,så dækkes landtransport kun i Danmark, selv om sejladsområdet dækker uden for danske farvande.
    Sejlads og landtransport i Europa max 4 uger, når ”Blåt bevis” er bestilt og betalt.
    Erstatningsbåd i udlandet. Dækning max. 15.000 kr.
    Forbedrede afskrivningsregler for påhængsmotorer. Ingen afskrivning indenfor de første 2 år og først nedskrevet til 30% efter 11 år.
    Forbedrede erstatningsregler for partielle skader på påhængsmotor, drev, gear og skruetøj.
    Ekstra påhængsmotor max 20 hk er medforsikret – skal noteres i policen.

    Rabat på forsikringspræmien excl. statsafgift ved montering af sensor- og GPS baseret alarmsystem. Rabatten udgør 10% af kaskopræmien.
    Ekstra udstyr, påhængsmotor og lignende, tilhørende fartøjet som er anbragt forsvarligt i aflåst bådhus, bygning eller lokale er omfattet for så vidt der er taget højde for forsikringssummen af dette i den samlede forsikringssum under policens kaskoforsikringssum.
    Dækning ved tyveri af forsvarligt aflåst trailer, som for en kortere periode er henstillet på havneområde eller parkeringsplads, mens båden er aflæsset og bruges til sejlads/fiskeri
    Hvis fartøjet bliver ubeboeligt efter en dækningsberettiget skade og fartøjet befinder sig mere end 75 km fra hjemhavnen, vil forsikringen dække nødvendige omkostninger for kost og logi og transport tilbage til hjemhavnen for ejer og mandskab. Udgifter dækkes med op til kr. 5.000 pr. skade og max kr. 10.000 pr. police år.
    Selvrisiko: Frit valg mellem 1.000 kr., 2.000 kr., 4.000 kr. eller 6.000 kr.

    Ingen selvrisiko ved tyveri, hvis båden/påhængsmotor er tyverisikret med sensor- og GPS- baseret alarmsystem, og såfremt båden/påhængsmotor genfindes.
    Mulighed for tilvalg af vejhjælp for bådtrailer.


  • #32   10. dec 2023 Til Hans : ups ser jeg rigtigt eller ??;) for du skriver bla. :
    " påhængsmotor og lignende, tilhørende fartøjet som er anbragt forsvarligt i aflåst bådhus, bygning eller lokale etc. "
    - OG det var lige netop hvad indlægget hander om.... Og som var mit problem & tænker måske også andres problem uden de ved det...!!!!!
    I mit tilfælde vidste IF bådforsikring at jeg have båden stående på egen grund på trailer / bådvogn med påhængsmotor på som ikke var i et aflåst rum (har ikke lige en aflåst bygning til en hel båden og det jo noget besværligt og tage en fastmonteret 130- 260 kg. påhængsmotor af og på og låse den inde hver gang man skal ud og sejle smiley og da jeg så i sommers så fik en motor stjålet ja så kunne IF forsikring pludselig godt rådgive mig og fortælle at de intet dækkede når båden var oppe af vandet og at jeg jo så faktisk betalte for for en forsikring der dækkede i måske 2-3 % af tiden = i den tid hvor jeg var i vandet i godkendte havne, men lå jeg i små havne og lign. el. for svaj var jeg heller ikke dækket) (føles noget dumt og ha´ betalt for ingenting i især for vinterhalvåret.., men IF syntes alt var fint fra deres side....;) Denne for mig vigtige detalje, at mine både og motorer er dækket hele året også selvom de ikke er låst inde når bådene er oppe, ja det gør at jeg vælger Pantaenius & søassurancen som ikke har disse for mig og se vigtige begrænsninger, især når der tale om trailerbåde.


  • hans H
    hans H Tilmeldt:
    jun 2019

    Følger: 2 Emner: 1 Svar: 185
    #33   11. dec 2023 de dækker hvis den er forsvarlig låst på båden, det gjorde de i min makkers tilfælde, ok det var så også en 200 hk og den tager man ikke lige indenfor..

    men er den spændt på båden med en godkendt lås dækker de også, min lille "nødmotor" dækker de hvis den sidder på beslaget udenfor, bare den er låst


  • #34   11. dec 2023 Det jo ikke det der står i policen eller ? Men det står der måske også.. men bare et andet sted ? ,) i mit tilfælde hos If forsikring der forholdt de sig 100 % til det skrevne i policen. Det jo op til hvad man tror på men jeg vil nu gerne ha det står klar hvis jeg skulle opleve et tyveri igen

  • hans H
    hans H Tilmeldt:
    jun 2019

    Følger: 2 Emner: 1 Svar: 185
    #35   13. dec 2023 min blev stjålet fra min gårdsplads og ingen problem der, min makkers blev stjålet på en lille grus parkering udenfor hans hus og ingen problem..
    Det er min erfaring at de dækker hvis motor er låst fast.


  • #36   13. dec 2023 Så skal man nok bare holde sig langt langt væk fra IF Bådforsikring !!!😳😬

  • #37   14. dec 2023 Personligt ville jeg dog ikke turde at ha´ den tekst stående i min police, altså at et forsikringsselskab skriver de kun dækker.. " påhængsmotor og lignende, tilhørende fartøjet som er anbragt forsvarligt i aflåst bådhus, bygning eller lokale etc." hvis mit behov var at de dækkede netop dette helt alm. krav.,)
    - er det ikke lidt som og ha´en forsikring som måske dækker hvis de er søde.. og ikke blir som f.eks. uansvarlige IF bådforsikring forsikring .. smiley God vind


  • hans H
    hans H Tilmeldt:
    jun 2019

    Følger: 2 Emner: 1 Svar: 185
    #38   16. dec 2023 #37

    Så find en anden.. smiley

    min erfaring er at de dækker.


  • #39   21. mar Ja et emne der er værd og huske..

Kommentér på:
Dækker IF bådforsikring din påhængsmotor på land ?

Annonce