{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
401 visninger | Oprettet:

Hul i bund af jolle {{forumTopicSubject}}

Hejsa jeg har været igang med at rense min fars gamle jolle og ku se en gammel glasfiber reperation som ikke var lavet ordenligt under alt malingen ,og da jeg så kommer i bund kan jeg se som på billedet at det er et dybt hul og alt er fugtigt derinde, 🙈
Mit spørgsmål er hvordan jeg bedst kommer i bund af det her problem ,for tænker vel at der skal laves et så stort hul at det kan tørre først derinde og er det så stadig muligt at reparerer en så stor skade ?


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Hul i bund af jolle
  • #1   8. jun kan du komme til skaden indefra eller kun muligt at rep ude fra?

  • #2   8. jun Hej Steen
    Den er dobbelt skroget så ved ikke om jeg kan komme ind fra den anden side,men har tænkt på at lave et hul for at se om det er muligt for tænker det skal have nyt skum i da det er driv vådt der er i hullet


  • #3   10. jun Er det kølen?

    gerne et billede længere væk fra så stedet fremgår.



  • #4   10. jun Hej Lasse det er forenden af bunden den er gal med 🙈

    profilbillede
  • #5   10. jun Kan også se da jeg får suget det fugtige skum ud at der ligger en masse små sten derinde ,er det en slags ballast man har gjort muligvis? Bare så man ikke begynde og fjerne dem også 🤔

    profilbillede
  • #6   10. jun kunsten er tit at få det tøret ud hvis der skum i konstruktionen.. og hvor meget tid og penge vil du bruge? den kan godt laves udefra .. men er der vådt skum bør det våde skum fjernes hvis det skal laves rigtigt..! er der kun dobbeltbund lige over kølen?

  • #7   10. jun tror de små sten er kommet ind da skaden er opstået og båden har skuret over strand bunden tænker jeg.
    ..


  • #8   11. jun Hej Steen ja den er dobbelt bunden li over kølen
    I forhold til tid og penge vil jeg gerne ligge i det pga båden er et minde fra min far hvor vi altid fiskede fra som barn som jeg har fået,så hvis budgettet ikke stikker helt af så er jeg også villig til at bruge tiden på det 🙂 men har indtil videre kunne støvsuge en del skum ud hvor jeg har påmonteret et smalt rør så jeg håber jeg kan komme til bunds i det,og i forhold til stenene håber jeg ikke de er presset for langt ind ,så blir nok nød til at skære et hul længere henne for at se hvor langt det strækker sig


  • #9   11. jun Kan du evt hæve hækken op på nogle bukke så stenene rasler fremad mod stævnen? Så burde du kunne fiske dem hen til hullet med en lang ståltråd med en løkke i enden eller lignende. Eller du kan vælge at lade dem ligge som et minde om de gange båden har været trukket op på stranden, de gør jo ingen skade.

    Skummet i sig selv er kun en del af "problemet", det er værre med de træspanter under dørken der har ligget i vandfyldt skum. Er den blød at gå på? I så fald er det rigtige nok at skære dørken op, fjerne skum og rådne spanter og støbe gulvet fast igen


  • #10   11. jun tænker ik der er mange træ spanter, i denne jolle type ligger der gerne en finerplade direkte på bunden over kølen...

  • #11   11. jun Hej Per
    Jeg har hævet hækken lidt og har fået det væreste ud og skummet har jeg taget i det omfang at det ikke føles vådt mere ,så tænker en god lang tørretid kan det få og så evt købe noget marine skum og fylde i på ny smiley
    Men den er ikke blød og gå på så tænker mere den er bygget op på den måde Steen skriver
    Men er evig taknemmelig for de input der er kommet,jeg føler jeg nok skal komme i mål med det her 🙂


Kommentér på:
Hul i bund af jolle

Annonce