{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  hvordan kører i båden op?
  • #1   7. jun 2007 Monter et spil - se dette billede: http://www.baadsnak.dk/galleri/showphoto.php?photo=2202&size=big&cat=625 sådan et har jeg monteret - virker perfekt

  • #2   7. jun 2007 Hvilken bil har du. Det kan jo ik la sig gøre at trække 3 tons med en 1,1liters fiat. Jeg har en 1,3 liters corolla til omkring 750 kg båd og det går fint. Du skal bare ha den op i fart så hurtigt som muligt, ikke lunte op med koblingen halvt inde/ude. Jo den kan godt hakke lidt i starten, men ikke noge videre. Jeg har så en hilux som det tager den på stranden. Hvis du har næsehjul på traileren kan du sætte et reb imellem bil og trailer det kan måske også hjælpe.


  • #3   7. jun 2007 jeg har en opel corsa 1.0, det går skam os lige, men det har jo meget og gøre med rampen, for på de stejle lugter min os lidt ad kobling... (-: men ellers plejer det da og gå selvom jeg lunter op.

  • #4   7. jun 2007 Har en Seat Ibiza 1.9 TDI jeg sætter foran min. Den behøver næsten ingen gas selvom rampen er stejl. Det er bare at slippe koblingen...


    (næsten)


  • #5   7. jun 2007 jeg tror at man skal tænke mindre på bilen og koblingen.
    for min kone sagde en dag at det kunne hun sagtens gøre.
    og det gjorde hun med et minimum af omdrejninger og uden spin (ikke at det er med spin når jeg gør det)
    men hun koblede bare til (blødt) og opå gik det...
    bilen er stærker end vi tror så ingen panik, bare ro på..


  • #6   8. jun 2007 Tja mine forældres Ford Sierra, har sgu svært ved at slæbe vores båd op. Vi prøvede bare for sjovt i tirsdags.
    Den kan sgu ikke. Det kvæler motoren ellers skal vi brænde koblingen af. Men båden er nu også tung.


  • #7   8. jun 2007 det bedste for bilen er faktisk lige at gasse op og så nærmest smide kobling hårdt, så hjulene spinner og så er det balance at holde den der hvor den lige nøjagtig spinner lidt, men samtidig går lidt fremad. Det lyder måske vildt med hjulspin, men i længden er det meget billigere at smide lidt gummi på rampen frem for at skifte en kobling efter en sæson. Og så må man bare leve med at nogle folk syntes man er en motorbølle... de ved jo ikke bedre

  • #8   8. jun 2007 Vi bruger en mazda 323F 2.0 til at trække 1 tons op med. Går fint og ja koblingen skal bare slippes. Det bør bestemt ikke være nødvendigt at brænde den af

  • #9   8. jun 2007 Der er et par fif der gør det meget nemmere at trække båden op med en forhjulstrukken bil.

    Se om du kan få bilen til at hold lidt skråt på rampen når du kører ned for at trække båden op. Sådan at den slår et lille knæk med traileren. Når bilen står skråt har den meget nemmere ved at stå fast på forhjulene.

    Et måske bedre trick er at lave negativt kugletryk på anhængertrækket. Dvs lad være med at trække båden de sidste 60-80 cm op på traileren inden du kører op. Dermed får du traileren til at løfte lidt i anhængertrækket og dermede presse forhjulene lidt ned, eller i det mindste ikke fjerne vægten så meget fra forhjulene.

    De tricks har hjulpet mig til at dytten ALDRIG laver hjulspin mere.


  • #10   8. jun 2007 trailer med næsehjul er sagen, så kan man montere en talje (eller elspil hvis man er doven) og bruge til at trække traileren op til bilen med, så skal bilen ikke starte på det skrå stykke, det er dog ikke noget jeg bruger da min ellers sløve peugeot 406 sagtens kan trække de ca 400kg min båd vejer + trailer op.

  • #11   8. jun 2007 Tak for de mange råd, jeg har en volvo 850 stc. t5 med 215hk så det burde ikke være det der er problemet.
    Jeg kan bare ikke forstå hvorfor man skal lave de ramper så skrå, var da meget bedre hvis de var længere og så mindre stigning på dem:)


  • #12   8. jun 2007 der er også meget forskel på de forsellige slæbesteder rundt omkring......det burde ikke være nødvendigt at brænde kobling for at hive den 17fods båd op.... hvordan gør du da? bruger du ikke håndbremsen og så lægger den ned samtidig med at du kobler ind

  • #13   8. jun 2007 Har en citroen Evasion 2.0i der går det også fint. Og så med et slæbe sted som i Nyborg hvor det overhovedet ikke er stejlt men langt, så er det en fornøjelse at hive båden op af vandet smiley

  • #14   8. jun 2007 Eigil CK

    HA HA HA, det lyder i orden, der er nok nogle gamle fiskere som skuler noget når man praktiserer det.

    Men det er selvfølgelig billigere og nemmere at skifte dæk end kobling, man kunne evt have et sæt gamle møgdæk på bilen når skuden skulle trækkes op.

    Jeg bruger selv min Golf 2 1,6 benz til at trække Suntop'en op med om efteråret. Motoren kan sagtens trække det, men den glider lidt i koblingen.

    Slæbestedet i min havn er heldigvis ikke så stejl som det er nogen steder. Der var sikkert nogle steder hvor Golfen ikke kunne trække det.

    Slæbestedet må heller ikke være for vandret, så skal bilen jo næsten søsættes før båden sejler.


  • #15   8. jun 2007 Jeg skal have min 800 kg båd i vandet første gang i morgen.. Har en Honda Civic 1,5 vtec, regner da med at den kan trække den op igen..
    Min far havde problemer med hans BMW 530 '03er.. Han har en Chase 630.. Problemet var at den løftede baghjulene på bilen og når banditen er baghjulstrukken, så kan i nok regne ud det ikke er helt nemt, hehe..


  • #16   8. jun 2007 4x4 er sagen!
    Har en Suzuki (med kaleche selvfølgelig) og den trækker nemt 1,3 ton, næsten i tomgang - nåå ja, det er selvfølgelig i lavt gear med 4x4 smiley


  • #17   8. jun 2007 Rampen må sku hellere være lidt for stejle end for vandret! Jeg bryder mig ikke om at traileren skal så langt ud i bandet for at båden kan flyde, for slet ikke at tale om at man nærmest skal skubbe båden af traileren hvis den ikke holder stejlt nok! Jeg har en Citroen C8 2,0 HDI og jeg har aldrig haft problemer endnu, men sådan en citroen skal have lidt omdrejninger for ikke at gå i stå! Jeg er sikker på min gamle VW TDI ku have trukket den op i tomgang! Men ellers hvis du ikke har bid i forhjulene, så lad være med at trække båden de sidste 50 cm op på traileren, så får du bedre bid i asfalten! MVH Frank

  • #18   9. jun 2007 Vi skal snart se om vores Audi 2,6 V6 kan trække vores op. Vi er lidt nervøse. men nogle af de forslag der er kommet herinde har gjort det lidt bedre smiley

  • #19   9. jun 2007 Nej jeg løsner bare håndbremsen, men nu virker den heller ikke for godt så kunne være jeg skulle få den lavet:)

  • #20   9. jun 2007 Synes den der med at lade være med at trække båden lidt ind lyder lidt farlig?

  • #21   9. jun 2007 Steffen C > Hvis du hentyder til min bemærkning om ikke at trække båden helt op, så er det jo kun de sidste 60 cm cirka. Sådan at vægten ikke ligger foran mod kuglen. Jeg har en sikkerhedswire på i det tilfælde at der skulle ske noget med spillet, men ellers er det den nemmeste måde at undgå hjulspin på og det virker!!

  • john r
    john r Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 1 Svar: 1
    #22   27. jun 2007 JEG TRÆKKER IKKE BÅDEN HELT OP... SÅ ER DER MERE VÆGT PÅ FORHJUL... SÅ LAVER JEG EN BRÆNDER OG NÅR DÆKNE ER VARME SÅ KØRE DEN OP AF RAMPEN.... Det giver lidt tilskure

Kommentér på:
hvordan kører i båden op?

Annonce