Hvordan virker choker håndtag {{forumTopicSubject}}
Hej med jer.
Har en 10 hk mercury fra 2001.
Der sidder gashåndtag på der ligner den på billede (dog ikke Yamaha)
Der er et chokerhåndtag der kan hives op fornatblave choker. Skal den blot løftes og sættes ned igen (sprøjter den så benzin ind) eller skal den forblive oppe til motor er varm ?
Der er også noget med der står pres the Key for idle et eller andet.
Den tager kører ofte en del på starteren inden den går igang.. er der nogle der kan forklare mig hvordan det bruges korrekt tror det kan være derfor den tager lidt tid om at starte.
Derudover kører den meget højt i tomgang indtil den ligesom i ca 30 sek og går ned igen. Ellers kører den perfekt. Er det
Normalt den gør det.
På forhånd mange tak for hjælpen.
sep 2019
Følger: 17 Følgere: 4 Både: 1 Emner: 1 Svar: 17
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 33 Emner: 10 Svar: 12
Det er 4 takt
jan 2021
Følger: 12 Følgere: 14 Både: 1 Emner: 4 Svar: 51
Nøglen skal trykkes ind for at give choker. du kan formentlig høre et lille klik på motoren når du trykker nøglen ind.
jul 2008
Følger: 6 Følgere: 131 Både: 2 Emner: 38 Svar: 826
Hvorimod visse ældre karburator modeller 115 hp 6cyl, der lade den benzinen løbe fra den øverste karburator og direkte ned forbi karburatorerne der sidder under den øverste. der skal man passe på med at trykke samtidig med motor drejes rundt, og normalt et lille stykke tid efter den er slået i gang.
aug 2016
Følger: 2 Følgere: 282 Både: 5 Emner: 60 Svar: 399
Choker plejer at sidde i nøglen hvis ikke den er automatisk
jul 2008
aug 2016
Det er min mercury.
Din motor starter dårligt.
1. Er bolden pumpet hård?
2. Evt. Hæld noget Rens i tanken.
3. Er karburatoren for nyligt renset? Ellers evt. rens karburatoren.
Du kan også slå din motor op på nettet og finde et lednings diagram eller ringe til en forhandler og se om den har automatisk choker.
Altså min startede vanvittigt dårligt.
Jeg købte en ultralyds renser koster ikke en skid på eBay og noget karburator rens og rensede den selv. Nu spinner den som en mis.
Det var virkelig tiltrængt
Den starter virkelig godt nu!
Hvis du har mere end en karburator skal de så synkroniseres bagefter.
Det klarede jeg med et enkelt vacum meter fra biltema og nogle slange studser fra nettet.
aug 2016
Du kan slå den op her men du skal bruge serie nr. det står på den konsol der hænger på hækken
aug 2016
Umiddelbart kan jeg ikke finde en karburator der minder om din på mercurys reservedels katalog hvis det er en 10 HK
Men på 9,9 så passer det og ud fra hvad jeg lige kan se når jeg finder et diagram på sådan en motor tror jeg den er automatisk
jul 2008
I forhold til at rense karburator er det så at tage dysserne ud og rense ? Har faktisk en lille ultralydsrenser.
aug 2016
https://www.mcbutikken.dk/dk/category/21013010200/article/679711?gclid=CjwKCAjwtJ2FBhAuEiwAIKu19qoYk1qG9uExxchd1GJuzWbVXL9rlNwytJWeJbohqNRwlbP8d9BXPBoCGycQAvD_BwE
Den fik 30 min total adskildt.
Nye pakninger over alt køb et sæt på EBay som regel meget billigere
Det skal ikke side en skrue, dyse eller nål i karburatoren endnu og bare smid det hele i baljen hold svømmeren under væsken også imens det køre.
Jeg tror din choker er automatisk uden at være sikker, uanset hvad så vil jeg rense karburatoren og ta et kig på chokeren senere hvis ikke det hjælper.
Hvad med tændrør er de gamle?
jul 2008
Ja helt nye tændrør.
jul 2008
Den kan godt finde pp at gå ud en enkelt gang når den er kold altså i tomgang. Derefter skal man køre lidt på starteren igen før den hopper igang.
aug 2016
Der er mange små kanaler i dem hvis det er som på vores
Hvordan virker choker håndtag