{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
945 visninger | Oprettet:

Hvad køber I ? {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Jeg ville høre, om fok herinde ville hjælpe mig, og måske også dem selv i længden. Sagen er, at jeg arbejder i en landsdækkende kæde af butikker, og er blevet lidt træt af de uhyre priser man nogle gange møder hos den lokale bådpusher. F.eks 2 takts olie til 100 kr literen !!
Jeg ville derfor høre, om I herinde kaste ideer ind, til hvad man godt kunne tænke sig at erhverve til lidt billigere beløb, både gennem hele sæsonen, og ved opstart.
Eksempelvis kunne jeg forestille mig, at det typisk er ved opstart man investerer i nye fendere og den slags, mens man måske gennem sæsonen bruger plejeprodukter, og os med totakts motorer..olie.

Jeg håber på en positiv respons, så vi alle kan få ting lidt billigere, og ikke kun dem, der bor ved siden af Biltema :o)

M.v.h.

Christian


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Hvad køber I ?
  • #1   4. jul 2007 Totakts motorer kan købes i 5 L. til en billiger pris i park skov have butiker
    husk lige at se om omdr. totakts oile er ikke olie men en kædesav køre med nogle flere omdr. så det skal nok gå


  • #2   4. jul 2007 det til en motor sav, synes jeg ikke er ret godt. det er nemlig ikke så godt og få i vandet som en olie der er lavet specielt til outboard brug. desuden, tror jeg heller ikke det smører helt så godt som olie beregnet til outboard, men der kan jeg jo tage fejl...


  • #3   4. jul 2007 For det første brug IKKE alm 2takts olie Men kun til marine brug.

    Jeg køber mit 2takts MARINE olie ved fiskernes indkøb til den nette sum af 50kr litteren og køber rigeligt hvergang he he.


  • #4   4. jul 2007 olien skal være TCW-3 til påhængsmotore ellers drop det.
    hvis du ikke vil sælge båden eller vil have en anden 2-takter så køb en dunk på 20 L.
    det kan også bruges på en lættere tunet knallert,


  • #5   4. jul 2007 Fandt min instruktions bog frem, der står:
    Hvis det anbefalede smøremiddel ikke kan fås, kan et andet NMMA (BIA) godkendt TC-W smøremiuddel (olie) anvendes.

    Selv bruger jeg biltema´s olie. Tager gerne en hygge tur derned en gang imellem (sjælendt da det jo skal kunne betale sig økonomisk) og køber en røvfuld og lidt andet.

    Jeg mener at kunne huske, det er TC-W 3 de forhandler og det har ikke voldt mig problemer efter ca. 7 år.

    (Det har det meget omdiskuterede VRO system heller ikke og jeg er fint tilfreds med det, jeg bruger næsten ikke olie når jeg troller eller tøffer afsted),


  • #6   5. jul 2007 hehe, nu var der ikke meningen, at denne tråd skulle
    være et indlæg om totakts olie.
    Jeg modtager stadig gerne gode ideer til hvad "vi"
    egentlig køber ved opstart og gennem sæsonen ;o)

    P.s. Totakts olie til både skal være af TCW-3 typen :o)


Kommentér på:
Hvad køber I ?

Annonce