{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
12.538 visninger | Oprettet:

Montering af fenderliste {{forumTopicSubject}}

Hvordan gøres dette? Jeg har søgt i forummet, men synes ikke lige jeg kan se det.

Jeg er godt med på, at den skal i varmt vand, så den bliver mere smidig, og så skal den jo have sikaflex. Men er jeg ikke nød til at tørre vandet at listen inden jeg kommer sikaflex på? Hvad gør I, i hjørner og rundinger for at den ikke bukker op?


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Montering af fenderliste
  • #1   21. jul 2007 Vi har lige sat en fenderliste på vores..
    Vi tog den ikk i varmt vand eller noget.

    Vi var bare 2 mand om det.. Den ene hev i den mens den anden skruede skruer i. Og så bare fortsæt hele vejen rundt.

    VI brugte 97 skruer, men nu sidder den også rigtig godt fast smiley


  • #2   21. jul 2007 Min skal ikke skrues fast, den var popnittet før, og det skal den heller ikke igen. Den skal kun sættes fast med sika

  • #3   21. jul 2007 Hej Kenneth,
    Det bedste du kan gøre er at få fat i en stor tønde du kan sætte over noget ild, så du kan få vandet til at koge. Smid fenderlisten i og lad den ligge til den er helt blød. En pvc fenderliste kan gi sig ca 10% når den er kogt. Find midten på listen og start i fronten af båden... få evt en til at holde den mens du trække den ned langs siden. Skru den fast i hækken af båden og sæt evt en rustfri afslutning på, gør det samme i den anden side.. når listen begynder at blive kold trækker den sig sammen igen og kommer til at sidde stramt og du behøver ikke skrue den langs siden.
    Sælger fenderlister til daglig.....


  • #4   21. jul 2007 Hej Jesper.

    Jeg har noget sikaflex, kan jeg ikke bruge det også? Jeg er vel nødt til at bruge det på en tør liste, så den skal tørres inden jeg smider det på?


  • #5   21. jul 2007 Jeg har lige lavet en Ryds jolle for en. Og der satte vi ny fenderliste på. Den blev fikseret i BB-side agter med et rustfri fenderliste endestykke. Så blev fenderlisten indv. smurt med siliconespray. Der hvor fenderlisten skulle bøjes meget ( begge sider agter + stævn ) varmede vi listen op med en varmepistol, og kunne forme listen som blød smør. Når listen var formet og sat på, fik den en spand kold vand over sig. Og så sad den som den skulle. Og til slut endte vi jo i SB-side agter, hvor den igen fik et endebeslag. Altså ingen lim, silicone eller sika.

  • #6   21. jul 2007 Okay.

    Tak for det Kim. De endestykker, hvor finder jeg dem henne i forskellige størrelser?


  • #7   21. jul 2007 I alle marine forretninger. Måske Jesper har et link til dem

  • #8   21. jul 2007 Her er en i 76mm
    (link fjernet)

    Men de findes også i 36 og 48 mm udgave.
    Jeg har et 2004 katalog fra marineworld, og der er de i 3 størrelser.
    Varenummer 355405, 355406 og 355407 Men jeg kan ikke finde dem på nettet.


  • #9   21. jul 2007 Wow de var dyre. Det må kunne laves billigere selv.


Kommentér på:
Montering af fenderliste

Annonce