{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
272 visninger | Oprettet:

Jolle istandsættelse {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg er blevet lidt bidt af det her bådhalløj, så den anden dag da jeg gik tur i mit sommerhusområde i Kulhuse kom jeg forbi en jolle, der var gratis. 1-2-3 jeg hentede min bådtrailer og fik jollen kørt hjem.
Den er egentlig mægtig fin. Der skal laves lidt glasfiber arbejde langs rælingen, men ellers er der ingen huller i den.
Bunden ser ramponeret/slidt ud, men fejler intet. Og faktisk kan jeg godt lide det look bunden har nu.
spørgsmålet er så om der findes transparent bundmaling ?
Dert er tydeligvis blevet slebet fint på den og klargjort til en ny gang bundmaling. Hvordan beholder jeg det look ?
Jeg skal også bruge noget gummiliste til rælingen. Hvor køber jeg det billigst ?
Jeg glæder mig til det lille projekt og har allerede en "ekstra" 5 hk 4-takt Honda motor til at sætte på den.

God vind
Morten

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring af lejlighed efter flytning 400 kr.
  • Opsætning af TV på væg 600 kr.
  • Vvs hjælp til vaskemaskine 300 kr.
  • udflytnings rengøring 1.600 kr.
  • Hækklipning 2.500 kr.
  • Klipning af hæk og fjernelse af affald 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jolle istandsættelse
  • #1   12. aug Hvis jeg forstår dig ret vil du bevare det slidte look af bunden men bevare det med et lag klar bundmaling? Lidt ligesom Amerikaner-gutterne laver Rat-Rods? smiley

Har du overvejet, at du kun behøver bundmaling hvis båden ligger i vandet? Og når den ligger i vandet, kan du ikke se bunden?

Er det derimod en trailerbåd, behøver du ikke bundmaling... og kan vel lade bunden være som den er, eller dække den med en klar lak, f.eks denne her https://www.biltema.dk/baad/baadpleje/baadmaling/trapleje/2-komponent-polyuretanlak-1-liter-2000023245

• #2   13. aug smiley
    Du har jo fuldstændig ret.
    En del af båden vil dog være synlig.
    Måske jeg skal gå med en sort bundmaling.
    Tak Per.
    Hvor køber jeg gummiliste til ræling ? Gerne en fysisk butik i kbh området.
    /Morten

• #3   13. aug I får lige et billede.

profilbillede
  • #4   13. aug Fin båd, jeg kan sagtens følge dig i den vil se godt ud som "rat-boat". smiley

• #5   13. aug Fenderlister tror jeg ikke nogen Alm bådudstyrs butik ligger inde med . Der er så mange typer .
    Husk når du finder den model du skal bruge . Er det typen der klemmer , som et c , skal den varmes godt op og strækkes godt nå du monterer den . Ellers risikerer du den falder af , udvider sig i varmen .

Kig i hellers watski og marineworld på nettet eller i deres kataloger efter fenderlister .

Nicolai

• #6   13. aug Bue-Net i Dragør har tidligere haft en hel kasse med forskellige prøver af fenderlister. Den har jeg haft lånt for at finde den rigtige til min tidligere båd. Jeg bestilte selvfølgelig fenderlister hos dem efterfølgende. Ved dog ikke om det er en mulighed mere.

• #7   14. aug Fedt smiley
    Tak for svarene.
    Et andet spørgsmål. Min gamle hondamotor 5 hk er med “knækstifter” i skruen.
    Kan man skifte skrue og slippe for knækstifter eller er det dyrt og avanceret ?
    Mvh
    Morten

Kommentér på:
Jolle istandsættelse

Annonce