{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.745 visninger | Oprettet:

Thomas O
Thomas O
Tilmeldt:
6. aug 2007
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 19

Hjælp til nybegynder {{forumTopicSubject}}

Hej med jer

Jeg har lige taget speedbådskørekort i foråret og nu vil jeg selvfølgelig gerne have en båd hurtigst muligt. Det er bare ikke nemt at vide hvad man skal have når man ikke før har haft båd, eller kender nogen der har.
Jeg håber der er nogen her på galleriet der kan hjælpe mig lidt, jeg har gjort mig de første overvejelser så jeg har lidt at gå efter.

1. Båden må ikke være fra før '90.
2. Det skal være en 4-takt motor, HK ikke så vigtigt.
3. Der skal være overnatningsmulighed.
4. Det skal være mulighed for at kunne ligge på båden (Sofa?).
5. Der skal være bord i cockpittet til en frokost.
6. Den skal passe til de danske vejrforhold (også regnvejr).
7. Det skal være muligt at tage båden med på trailer (ikke for stor).

Desuden må den ikke koste meget mere end 100.000, hvis det da er muligt.
Jeg har kigget på noget ørnvik og quicksilver med kabine, men er ikke sikker på at det er stort nok (jeg er 1,95 og så store er kabinerne vist heller ikke. Ville egentlig helst have noget i bowrider-stil, men så bliver det svært at opfylde de overstående krav.

Håber I kan hjælpe mig.


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Hjælp til nybegynder
  • #1   9. aug 2007 ja det var sku lang du var, er selv 1,66 he he så kabinerne er store for mig.
    nå men kig på de forsk. bådsider eller kig hos forhandlerne, når du finder den du gerne vil have, så find den samme båd i midttyskland, det er der de er billigst
    mvh'
    René


  • Thomas O
    Thomas O Tilmeldt:
    aug 2007

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 19
    #2   9. aug 2007 Hej Rene T.J.

    Jeg har kigget på nærmest samtlige bådsider i DK (det føles ihvertfald sådan). Det eneste sted jeg har været ude og kigge, var ved Siim i Silkeborg. Det er bare ikke kabinebåde i den prisklasse de gør mest i, selv om de godt nok kører et tilbud lige nu.

    I den sammenhæng vil jeg gerne rose Siim i Silkeborg, de er meget servicemindede og har en rigtig flot udstilling.


  • Thomas O
    Thomas O Tilmeldt:
    aug 2007

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 19
    #4   9. aug 2007 Hej Jesper R

    Mange tak for svaret. Ja det er jo lidt en anden båd end de mærker jeg har kigget på. Jeg har ikke de store krav til motor, da det jo er den første båd jeg vil købe og derfor ikke ved hvad der er "nok".
    Jeg tog beviset i en Bella 512 bowrider med en mercury 60 HK 4-takt - Det var fint til mig. Problemet er bare at kæresten jo også vil have nogle ting opfyldt når hun skal slæbes med.
    Derfor skal der være en kabine med overnatningsmuligheder og en mulighed for at sejle båden selvom det regner. Vi behøver ikke sindssyg fart og der er også en benzinøkonomi at tage hensyn til. Men modsat er det heller ikke en "lystfisker-båd" vi søger. Det er nok noget "day-cruiser" stil vi søger.


  • Thomas O
    Thomas O Tilmeldt:
    aug 2007

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 19
    #6   9. aug 2007 Hej igen Jesper

    Mange tak for hjælpen, jeg ved godt vi stiller mange krav til ingen penge. Men det er også bare utrolig mange penge hvis man skal give omkring 150-200.000 kr. for en båd når man ikke har sejlet før.

    Det er dejligt at man kan spørge nogen med erfaring her, når man ikke lige har nogen man kender der sejler.

    Jeg fortsætter med at kigge og klikker lige ind på vejle bådcenter.


  • Thomas O
    Thomas O Tilmeldt:
    aug 2007

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 19
    #8   9. aug 2007 Vi venter også, faktisk tror jeg først at vi har råd til næste år, men vil da helt sikkert kigge til efteråret for at se prisene, jeg har kørt motorcykel nogle år, så jeg kender alt til "vinterpris"

    Det er bare rart at undersøge markedet i god tid, så man ikke får købt noget forkert når pengene "brænder i lommen".

    Et sidste spørgsmål, jeg er muligvis en klovn, men hvordan får jeg priser på både ved Vejle bådcenters hjemmeside. Fibrafort Style 215CC ser ganske lækker ud, men koster sikkert noget mere end vores budget. De fleste sider har priser og en brugt sektion, men jegkan ikke finde nogen her.


  • Thomas O
    Thomas O Tilmeldt:
    aug 2007

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 19
    #10   9. aug 2007 Endnu engang tak for hjælpen, jeg prøver at kontakte dem og kigger videre på brugtmarkedet - det var da nogle super priser.

  • #11   9. aug 2007 alderen på både er ikke så vigtig som feks. på biler.
    standen er det altafgørende. med dit budget ville jeg kigge efter en lidt ældre båd og så bruge lidt knaster på en ny motor


  • Thomas O
    Thomas O Tilmeldt:
    aug 2007

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 19
    #12   10. aug 2007 Hej Jess

    Tak for rådet, men jeg tror bare ikke at jeg tør når jeg nu ikke kender noget til både i forvejen og desuden har 10 tommelfingre. Har før hørt om osmose, råd i træpaneler under beklædning osv.

    Jeg kan se at det ikke er en hindring for alle, da der er nogle flotte projekter herinde på sitet, men som sagt kan jeg ikke selv restaurere en båd.


Kommentér på:
Hjælp til nybegynder

Annonce