{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Brændekløvning 4.000 kr.
  • Hjælp til installation af LG smart tv og tv-streamer 800 kr.
  • Diverse opgaver 4.060 kr.
  • Anthony Bok spisebord 1.275 kr.
  • Handyman 1.000 kr.
  • Reparation af Weber gasgrill 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Volvo penta V8 5,0 280Hk
  • #1   21. aug 2007 Volvo penta V8 5,0 280Hk - findes ikke.

    Det kan højst sandsynligt være en 5,7 med de HK

    Rolf ikke helt korrekt. VP 5,0 GXi 270 HK & Merc. 5,0 MPI har 260 HK (og jeg antager at det er VP'en han spørger på)


  • #2   21. aug 2007 Det må være mpi. kan det ikke passe at den hedder 5,0 GI, der er jo fra 2001, bare blokken er den samme, den er vist frost sprunget.

  • #3   21. aug 2007 Jeg kommer lige med en rettelse.. Ford og GM (General Motors er IKKE det samme.. MerCruiser er GM...

    Er vokset op med amerikaner biler..


  • #4   21. aug 2007 Rolf T - når du skriver baseret på en ford blok, hvad mener du så? - Hvis det er en GM blok, er det ikke en ford blok... ?

  • #5   21. aug 2007 Rolf T - Nej, det er stadig GM...

  • #6   21. aug 2007 I dag bruger Mercruiser ikke Ford V8'ere, men har gjort det tidligere. De har brugt den velkendte 302'er (5,0 L) og 351'eren (5,8 L)

    Ford bigblock'en V8'eren på 460 Cui har de så vidt vides aldrig brugt. Det er kun OMC der har haft den på programmet, koblet sammen med et King Cobra drev.

    Mercruiser bruge GM motorer i massevis.

    GM Smallblock 5,0 & 5,7 er meget brugt, og så er der begyndt at fedte sig en anden motor ind, stadig GM men på 6,2 L.

    GM Bigblock 7,4 og 8,2 er også meget brugt, men de er udgået nu og erstattet af andre helvedesmaskiner.

    Både GM og Fords store motorer bliver almindeligvis kaldt big block.

    Siger man Ford big block er der tale om en 460'er (7,5L)

    Siger man GM big block er der tale om en 454'er (7,4L)eller en 502'er (8,2L).


  • #7   22. aug 2007 Per G - Jeg vidste ikke de havde brugt dem, meen - nu er jeg jo også en bette knægt smiley

    Du mangler 396" og 427" i GM.. Det er også en bigblock...

    Ford roder jeg ikke med smiley





  • #8   22. aug 2007 John J:

    Ja okay, der mangler et par stykker, men jeg tænkte mest på de big blocks der er anvendt til marine.

    Kan nemlig ikke mindes, at der er andre end 454 & 502'eren, som er anvendt til marine af Mercruiser.


  • #9   22. aug 2007 Per G - De er også lavet i 305 og 350 smiley

    Jeg fandt det inde på Google...


  • #10   22. aug 2007 Siger du at der også er lavet bigblocks på 305 & 350 CUI?

  • #11   22. aug 2007 Per G - hehe, jeg læste din svar forkert.. Troede du mente at de kun var lavet i BB og ikke SB.. smiley

  • #12   22. aug 2007 Ahh, havde det lidt på fornemmelsen smiley

  • #13   22. aug 2007 Per G - Sorry smiley

    Hvordan står det egentlig til med Draco'en ?


  • #14   22. aug 2007 Det står godt til med projekt draco'en (skal snart have fornyet billederne) jeg er ved at skifte forstærkninger i flybridgen indvendig, mangler et par stykker endnu. Der var trukket lidt vand ind hist og her, så det så lidt kedeligt ud, inde bag loftspanelerne.

    Det er et pillearbejde, så det tager langt tid, uden det ser ud som om, at der er sket noget.

    Til vinter skal jeg i gang med noget rigtig sjovt(jeg synes det hele er sjovt, men det her er ekstra sjovt).

    Begge maskiner skal løftes ud og så skal jeg i gang med at forberede motorrum/agterspejl til omstøbning, så der kan monteres et par Volvo SX drev på den. Når det så bliver sommer til næste år, går jeg i gang med glasfiber og støber agterspejl & motorfundamenter om.

    Jeg regner med af flybridgen skal pilles af den næste år også, så det sidste finish kan laves og den kan males.

    De gamle maskiner beholder jeg måske lidt endnu og kører med dem i et par sæsoner, indtil jeg har mariniseret et par Mercedes diesel motorer.


  • #15   22. aug 2007 Okay - det er jo godt smiley

    Det med de bov propeller, hvordan har du skåret det ud ?

    Men, der er et par år endnu kan jeg høre.. Hehe


  • #16   22. aug 2007 Gnæg Gnæg, jeg regner, sjovt nok, med at der er to års arbejde endnu.

    Jeg lånte et værktøj til at skære ud til bovpropellen, i mit fotoalbum er der lidt flere billeder.


  • #17   23. aug 2007 Rolf:

    Jeg regner med at tage et par 3,0L 24V række 6 motorer med 136 hk. De har siddet i både de sidste W124 biler, men også i W210 modellen. Det er en tilpas størrelse og den har en god gangkultur.


Kommentér på:
Volvo penta V8 5,0 280Hk

Annonce