2.692 visninger
|
Oprettet:
Volvo penta V8 5,0 280Hk {{forumTopicSubject}}
Er sådanne motor den samme som mercruiser bruger, den er fra 2001.
aug 2005
Følger: 1 Både: 1 Emner: 3 Svar: 58
Det kan højst sandsynligt være en 5,7 med de HK
Rolf ikke helt korrekt. VP 5,0 GXi 270 HK & Merc. 5,0 MPI har 260 HK (og jeg antager at det er VP'en han spørger på)
aug 2006
Følger: 3 Følgere: 2 Både: 1 Emner: 22 Svar: 5
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 7 Både: 2 Emner: 8 Svar: 123
Er vokset op med amerikaner biler..
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 7 Både: 2 Emner: 8 Svar: 123
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 7 Både: 2 Emner: 8 Svar: 123
nov 2004
Følger: 15 Følgere: 16 Emner: 11 Svar: 240
Ford bigblock'en V8'eren på 460 Cui har de så vidt vides aldrig brugt. Det er kun OMC der har haft den på programmet, koblet sammen med et King Cobra drev.
Mercruiser bruge GM motorer i massevis.
GM Smallblock 5,0 & 5,7 er meget brugt, og så er der begyndt at fedte sig en anden motor ind, stadig GM men på 6,2 L.
GM Bigblock 7,4 og 8,2 er også meget brugt, men de er udgået nu og erstattet af andre helvedesmaskiner.
Både GM og Fords store motorer bliver almindeligvis kaldt big block.
Siger man Ford big block er der tale om en 460'er (7,5L)
Siger man GM big block er der tale om en 454'er (7,4L)eller en 502'er (8,2L).
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 7 Både: 2 Emner: 8 Svar: 123
Du mangler 396" og 427" i GM.. Det er også en bigblock...
Ford roder jeg ikke med
nov 2004
Følger: 15 Følgere: 16 Emner: 11 Svar: 240
Ja okay, der mangler et par stykker, men jeg tænkte mest på de big blocks der er anvendt til marine.
Kan nemlig ikke mindes, at der er andre end 454 & 502'eren, som er anvendt til marine af Mercruiser.
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 7 Både: 2 Emner: 8 Svar: 123
Jeg fandt det inde på Google...
nov 2004
Følger: 15 Følgere: 16 Emner: 11 Svar: 240
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 7 Både: 2 Emner: 8 Svar: 123
nov 2004
Følger: 15 Følgere: 16 Emner: 11 Svar: 240
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 7 Både: 2 Emner: 8 Svar: 123
Hvordan står det egentlig til med Draco'en ?
nov 2004
Følger: 15 Følgere: 16 Emner: 11 Svar: 240
Det er et pillearbejde, så det tager langt tid, uden det ser ud som om, at der er sket noget.
Til vinter skal jeg i gang med noget rigtig sjovt(jeg synes det hele er sjovt, men det her er ekstra sjovt).
Begge maskiner skal løftes ud og så skal jeg i gang med at forberede motorrum/agterspejl til omstøbning, så der kan monteres et par Volvo SX drev på den. Når det så bliver sommer til næste år, går jeg i gang med glasfiber og støber agterspejl & motorfundamenter om.
Jeg regner med af flybridgen skal pilles af den næste år også, så det sidste finish kan laves og den kan males.
De gamle maskiner beholder jeg måske lidt endnu og kører med dem i et par sæsoner, indtil jeg har mariniseret et par Mercedes diesel motorer.
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 7 Både: 2 Emner: 8 Svar: 123
Det med de bov propeller, hvordan har du skåret det ud ?
Men, der er et par år endnu kan jeg høre.. Hehe
nov 2004
Følger: 15 Følgere: 16 Emner: 11 Svar: 240
Jeg lånte et værktøj til at skære ud til bovpropellen, i mit fotoalbum er der lidt flere billeder.
nov 2004
Følger: 15 Følgere: 16 Emner: 11 Svar: 240
Jeg regner med at tage et par 3,0L 24V række 6 motorer med 136 hk. De har siddet i både de sidste W124 biler, men også i W210 modellen. Det er en tilpas størrelse og den har en god gangkultur.
Volvo penta V8 5,0 280Hk