{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.642 visninger | Oprettet:

hvilken motor skal jeg vælge ?? {{forumTopicSubject}}

håber jeg kan få lidt ekspert hjælp

jeg skal ud og købe 4 takt påhængsmotor faktisk idag smiley

står mellem valget om en suzuki 50 hk eller en 70 hk .

prisforskellen er 10,000kr ..

spørgsmålet er så om jeg egentlig har brug for en 70 hk .. motor på min lille båd. skal bare bruge båden som tur båd til hygge sejlads ..

måske lidt badering i snor efter den en gang i mellem smiley

håber på svar hurtigt smiley på forhånd tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• reparation af tv 2.000 kr.
  • Install a spotlight in leaving room 500 kr.
  • Håndvask sidder fast 625 kr.
  • Hæng hylder op 930 kr.
  • Så hurtigt som muligt 2.500 kr.
  • Rette mellemdør. kan ikke lukkes da den sidder for lavt. 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvilken motor skal jeg vælge ??
  • #1   10. sep 2007 Når prisforskellen ikke er større, havde jeg valgt 70 HK.

Det er altid rart at have et kraftoverskud, og tror ikke du vil have en brændstof økonomisk forskel der er værd at nævne, når din båd ikke er større.

• #2   10. sep 2007 Shetland både behøver ikke så stor en motor, for at opnå høj fart. Havde selv tidligere en Shetland 535 som gik 28 knob med 50HK. Og en kollega havde en Shetland Suntrip med en ny 50HK Suzuki, som kig 29 knob.
    50HK er derfor fin til dig, og brug så de "besparelsen" på de 10Kg til en lille ekstra 4HK motor incl. beslag ( til nød og evt. fiskeri )

• #3   10. sep 2007 ville en 50 hk kunne trække en 3-4 menesker i båden også en i en badering bag den elller måske vandski ?

• #4   10. sep 2007 Hej du kan jo prøve og ringe til dem jeg købte af de kan måske give dig et godt tilbud på en suzuki.
    Det er baadhuset i egå.
    Jeg kan godt forstå du vil have suzuki.

• #5   10. sep 2007 har 2 af danmark bedste tilbud .. så skal bare vide hvilken en jeg skal tag smiley

• #6   10. sep 2007 Kraft er godt... ekstra kraft er ekstra godt smiley
    Du vil måske blive træt af ikke at have de sidste 20 hk til rådighed.
    Tror en 50'er vil blive sat på en meget hård prøve med 3-4 mennesker i båden og en bagefter i ring eller på ski.

• #7   10. sep 2007 ja jeg ville også tag en 70hk men hva med de nye 2 takt eller dem har de ikke på tilbud?

• #8   10. sep 2007 vil gerne have 4 takt for støjen og for brændstof økonomien

• #9   10. sep 2007 Jammen Dennis det giver jo sig selv.

Med fire mand ombord + en mand i snor efter + udstyr og mange bajere = 70HK

Med en eller to ombord + en mand i snor efter + udstyr og mange bajere = 50HK

• #10   10. sep 2007 Helt klart den store.

Hvis det er benzin forbruget du er bange for kan du bare holde dig til 50´erens fart område, så er det måske lige ved at den er mere økonomisk at sejle med. Det er bedre at have flere kræfter end man kan bruge end at mangle.

10.000 er trods alt ikke voldsomt mange penge, men alt er jo relativt.

• #11   10. sep 2007 de nye 2 takt larmer ikke mere end 4 takt og bruger heller ikke mere benzin

• #12   10. sep 2007 2takterne går ligeknap så roligt i tomgang som 4takterne, og på en shetland der nemt kan klare vægten af motoren skal det da helt klart være en 4 takts, og suzuki har nogen meget gode priser i øjeblikket...
    hvad er din model godtkendt til... man anbefaler jo at man monterer mellem 75-100% af max anbefalet......
    hvis budgettet tillader det vil du blive glad for at du ofrede de sidste 10kilo på 70eren

• #13   10. sep 2007 jeg ville vælge 70... fordi jeg har du såden at jo mere jo bedre. og du vil nok ogs syntes det er sjovt.

• #14   10. sep 2007 hvad har du valgt at købe???

• #15   10. sep 2007 Mads og rasmus. det står joi toppen og han har valget mellem 50 el. 70 hk

• #16   10. sep 2007 køb den store !!!!
    jeg har en 570er med 85 hk og det er minimum hvis den skal op og plane uden max. omdrejninger.
    j

• #17   10. sep 2007 Så er der købt motor smiley

det blev til en suzuki DF 50 TL

plus lidt div tilbehør

blev ening med mig selv om at jeg hellere vil bruge de 10 k på en god kaleche og lidt interiør smiley og 50 hk tror jeg er helt fint til det jeg kommer til at bruge den til smiley

• #18   11. sep 2007 Ander k--> Det er jeg skam med på men ville bare høre hvad han så havde valgt at købe... Ikke hvad han havde at vælge mellem smiley hehe

Dennis T---> Så må du jo lige skrive hvordan båden går med den nye motor smiley

• #19   11. sep 2007 ja kender godt etec'erne.... de siger rigtig nok ikke så meget men er stadig langt fra så rolig motorgang som en 4takt suzuki i tomgang...
    jeg sværger selv til totaktere, men er stadig ret imponeret over suzukis stille motorgang(tror ikke engang honda kan matche den)
    og så har de altså nogen gode priser.
    jeg kender intet til holdbarheden på suzuki, men efter at dømme på nettet er de vist ikke værre end de andre.

havde jeg en større båd der ikke bare var til sjov, havde jeg kraftigt overvejet suzuki pga af de priser de kører

• #20   11. sep 2007 E-tec snerrer mere end en Suzuki ved alle omdrejninger! Det er dog 2 helt forskellige lyde, så det kan nærmest ikke sammenlignes, men intet går lige så lydløst som en SUZUKI i tomgang! Det skal lige siges jeg har hverken Etec eller SUZUKI, selv og kunne godt selv finde på at købe en ETEC, så det er ikke fordi jeg er SUZUKI fan overhovedet, men de går dælme godt, sådan en japser!MVH Frank

Kommentér på:
hvilken motor skal jeg vælge ??

Annonce